Reklam

Sidan 3 av 6 FrstaFrsta 123456 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 106

mne: Hur gr vi fr att salufra oss p klubbniv?

Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlgg
    377
    Klubb
    Stockholms RFK, Tullinge MFK, Lax Flygklubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av bokis Visa inlgg
    Frutom att Mats har ett mycket bra inlgg om problematiken s var det en rad som jag fastnade fr:
    "Och tyvrr hnder det att modellflygare med erfarenhet upptrder som besserwissers, talar inte om vad man skall brja med som nybrjare, vnder grna samtalet till att prata om sin egen dyra och fina flygmaskin. Nu fr jag vl p skallen , men jag har upplevt detta allt fr ofta genom ren, hjlm p! "

Det dr var huvudet p spiken i min vrld,just den dr drygheten!Lite "klubben fr inbrdes beundran" som finns p en del meetings istllet fr o sprida hur kul detta r och att inga frgor r fr korkade o besvara!
    Har sett detta p flera hll framfrallt nr jag brjade flyga fr 4 r sen o sjlv var nyfiken p hur man gjorde..

Lasse,tv saker: Nr du skriver s kryddar du med mycket utropstecken o fet stil,i forumvrlden s r det att gapa,skrika ven om du inte menar s..

Och nr jag skrev "hemlighetsmakeri" s tnkte jag p SRFK:s hemsida dr tex klubbtidningen var lsenordsskyddad men det finns skert nn bra frklaring p det med..Jag tror personligen inte att man vinner nya medlemmar p det men det kanske inte r meningen heller..
    Min erfarenhet av dom hr 25 ren inom modellflyget r att nr en del grabbar/gubbar har klivit frbi nybrjarstadiet s tar dom p sig en alldeles fr stor kostym! Helt pltsligt s vet och kan man allt, dessutom har personerna ifrga ofta svrt fr att ta konstruktiv kritik.

Under alla dessa 25r har jag trffat ett ftal dryga modellflygare,
    men besserwissers finns det i varenda klubb, dryga! Nja det kan jag inte pst.

Bokis, terigen!
    S lnge jag inte r ofrskmd, elak eller dum s vljer jag sjlv stilen p min text, utan att du behver kommentera den.

Innan du lgger ut dina pladder mattor om hemlighetsmakeri, tycker jag du ska ta reda varfr vissa klubbar vljer att ha klubbtidningen tillgnglig endast fr medlemmar. Och som du sjlv skrev!
    Det finns skert en bra frklaring! Varfr d verhuvudtaget snacka om hemlighetsmakeri?
    Sjlv tycker jag att det mste vara upp till klubben att sjlv f avgra om man vill att den ska vara tillgnglig fr allmnheten. Det mste vl nd rcka med en bra hemsida fr oss andra/blivande medlemmar!

Nr vi nd prata om ppenhet /frihet som du s starkt fresprkar, mste jag bara f frga dig?
    Kan vem som helst nr som helst ka och flyga hos sthammars MFK som du r medlem i?
    Har ni ngon hemsida som vi andra kan beska?

Sjlv fick jag hra!
    Om jag ville flyga p ert flt s mste jag bli "inbjuden" av ngon av klubbens medlemmar.

Du har vl hrt den dr om att kasta sten i glashus?

Lasse Palm
    Senast redigerat av Ultra Bandit den 2009-01-01 klockan 09:16.

Standard

Trden handlar ju om hur klubbarna ska fnga fler medlemmar.

Som ny s handlar det ju om hur man upplever den frsta kontakten med sin kommande klubb.
    Min upplevelse s hr lngt r vl att en klubbrepresentant skriker ut att regler mste fljas, fastn jag bara frsker f komma och titta till en brjan.
    Tnk hur annorlunda min upplevelse kunde ha varit om jag redan i frsta inlgget hade ftt en kort frklaring till varfr grinden mste finnas och en inbjudan Vi ses p fltet p sndag s ska jag visa och bertta vad vi gr.

Men nu r det nog fr sent.
    Stockholm har ju flera klubbar.

/Steffe

kenneth67s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlgg
    2 555
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

Standard

ja trdens ursprung har vl lite fallit ur ! ?? men som jag skrev tidigare s har vr klubb en del att lra fr att vcka intresset igen .. frutom gylds start inlgg samt ripa som i mina gon r ett fredmme bland klubbar nr det gller att visa sig (iafav de jag beskt) s har jag d tminstnde ftt ngra konkreta tipps p vad man INTE skall gra om man vill locka till sig flera medlemmar .. s trden fyller sitt syfte p 2 stt ! ...
    en god fortsttning p det nya ret kamrater ! ..
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Mnga som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

mulders avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlgg
    1 033
    Jobb
    Fifflare, min kropp krver inget hederligt arbete lngre.
    Klubb
    Olofstrms & hus Mfk JET-SKNE

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sigun Visa inlgg
    Hur har de gtt fr nybrjaren p din sista bild ?? Tyckte jag sg honom i somras i Tingsryd och flyga jet !!.. Men han kanske behver va p lite propellerplan p vintern med hehe.

/Martin
    Mste vara ett hopplst fall han klarar aldrig att flyg prop /Mulder
    Flyger: JET
    Bygger: I Composite
    Motor: Turbin
    Radio: Futaba

JET SKNE

Standard

Som flygare frn ett annat land som lser p det hr forumet fr jag det intrycket att klubbarna inte vill ha gster som flyger.
    Folk tar ven lite fr mycket p nsan hr p forumet och frser av varandra utan att frklara vad som ligger till grund.

Flten har brjat att bli mera ppna p sista tiden fr gstflygare eller om dom alltid har varit det inte vet jag.
    I alla fall har klubbarna blivit mera ppna enligt den informationen man fr frn ntet.

I verkligheten har jag bara ftt ppna famnar och erbjudande att komma och flyga.
    Har bara hllit p 1 1/2 r med den hr hrliga hobbyn flera inbjudan har man ftt till flt i Sverige.

Ska vl frska att vldgsta ngot flt i sommar s se upp.

Fr att flja lite regler blev tanken att jag behvde ett medlemskap.
    Valet blev d mellan SMFF eller RCFF och jag valde RCFF men varfr just RCFF.
    Troligen fr att jag lst mera om RCFF hr p forumet, nja s ska man betala ocks.
    Skte lite kors och tvrs och hittade en massa info om varfr, hur och div saker.
    Hittade s ntligen i ett inlgg kontonummer men en adress fr att kunna betala var omjligt att hitta.
    N det lste sig i alla fall och har nu betalt men den dr tydliga informationen har inte RCFF i alla fall.
    Kanske det r jag som har missat men mycket info bara drunknar p ntet.

Tanken r att nr jag som gst besker er kan visa att jag r frskrad.
    Hur nu jag ska kunna bevisa det frstr jag inte och allt verkar vara lite luddigt.

Det jag nu vill sga r att var ppna och ta t er kritik utan att frsa av varandra.
    Ge den informationen folk behver fr mnga r lite oskra nr man kommer till ett nytt flt.

Kanske det var just den dr lilla oskra personen som skulle ha blivit en eldsjl som ni just sttte bort frn er klubb.
    Skert gr vi ocks fel hr p land fr vi vet ju inte bttre men s har vi ocks nyligen brjat med rc flygningarna.

Ngra tankar frn en person utanfr ert lnga land.
    Mvh Dan
    RC land
    P tok fr mnga flygande saker.

Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    4 638
    Jobb
    Glnsande Pellejns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+MFK +Ivves Fan Club

Standard

Oki..Pladdermattor var det.. Jag frskte bara frklara varfr dina inlgg Lasse ses som aggresiva ven om du inte menar det men det seglar tydligen frbi helt..
    Ls grna om Netikett om du inte frstr vad jag sger.. http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php?t=18638&highlight=netikett
    Ls ocks grna Steffes sista inlgg s frstr du kanske vad jag menar..
    Och vad gller klubbar jag r med i s bde hos FK o hemma hos mig r alla vlkomna,dom som har varit hr o flugit har inte klagat p gstfriheten..
    sthammar r jag ny medlem i,fr se vad vi kan gra dr..
    // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu ven med biskvier!)

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 832
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Hej,
    Kan inte annat n citera Steffe - "Trden handlar ju om hur klubbarna ska fnga fler medlemmar.".
    Lt oss allts terg till detta fr det r en mycket intressant frga dr vi mste ta lrdom av varandra och inte minst av hur potentiellt nya medlemmar uppfattar oss - via hemsidor eller i samband med besk. Drfr r jag tacksam om bl a Lasse Palms frsvarstal fr SRFK kan rcka nu - vi vet varfr och i vart fall jag respekterar detta. Lt oss nu g vidare istllet enligt Gylds ursprungliga tanke med trden - det leder nog lngre n fortsatta diskussioner runt SRFK allenast.
    Hlsningar
    Roger

Standard

Mr_X all info finns p frsta sidan om detta, men som du sger r man inne i forumdelen s kan det vara riktigt marigt att finna det. Har du ntt frslag p vad vi br gra fr att lttare finna denna information?
    //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Standard

Citat Ursprungligen postat av drhanke Visa inlgg
    Mr_X all info finns p frsta sidan om detta, men som du sger r man inne i forumdelen s kan det vara riktigt marigt att finna det. Har du ntt frslag p vad vi br gra fr att lttare finna denna information?
    Borde ju vara en av dom viktigaste trdarna fr RCFF.
    En trd med tydlig information redan p rubriken och klistrad, kanske lst ocks.
    Nu brjar ni ocks f medlemmar inte bara frn Sverige s tnk p att ge tydlig information.

vrigt.
    Klubbarna blir egentligen lite hemkra och tycker att det ges tillrcklig information.
    Som utomstende vill man bara ka till ngon klubb och bara prata av sig.
    Titta lite p flyg och killarna som flyger.
    Genom att d f ett positivt bemtande reklamfr man klubben p detta vis.

Den klart verlgsna och billigaste vgen att g r genom att dokumentera flygningarna.
    Filma, ta kort, bjud p er sjlva och lgg ut p ntet och alla fr reda p er klubb.

Titta bara p Wesse hur hrt han reklamfr sig.
    Senast redigerat av Mr X den 2009-01-01 klockan 12:38.
    RC land
    P tok fr mnga flygande saker.

Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlgg
    377
    Klubb

Standard

Fnga nya medlemmar!
    Fr er som inte bara hakade upp sig p en mening p SRFK hemsida! (Grinden ska vara lst)

Ni sg kanske att vi ven bedriver helikopter skola, tror det r nytt fr i r.
    Dessutom har vi bedrivit Modellflygskola fr nybrjare ett antal r med stor framgng. Det har genererat mnga nya medlemmar till klubben.

Dessutom arrangerar vi trffar/tvlingar stora som sm, tror det r ett bra stt att knyta upp kontakter med eventuellt blivande modellflygare, sjlv fastnade jag fr hobbyn vid ett besk av Skaladagarna i slutet p 70-talet

Vi brukar ven finnas med p s mnga mssor vi bara kan i Stockholms omrdet

En aktivitets kalender p hemsidan r ett mste dr ”alla” kan se vad som hnder under ret

Att ha en lista p hemsidan p styrelsen och diverse funktionrer r en sjlvklarhet!
    Att styrelse medlemmar och funktionrer inte alltid vill lmna ut sina telefonnummer fr man respektera. Det brukar i fr sig aldrig vara ngot problem i dagens it samhlle.

Om man nu r intresserad av vran klubb s tar man bara kontakt med ngon p listan fr vidare information
    Svrare en s ska det inte vara.

Steffo!
    Som du sjlv skrev! ven om jag lt som en surgubbe i vissa delar s hoppas jag att ni tar det frn den positiva sidan.
    Jag tog det inte frn den positiva sidan, tycker fortfarande du kunde ha tagit kontakt med ngon i klubben innan du gr ut och kritiserar klubben offentligt

Bokis!
    P vanlig Bokis maner glider du undan mina relevanta frgor!
    ven om du nu r en ny medlem i klubben s mste du veta vad det r fr regler som gller?
    Fr jag ter igen frga!
    Vad r det fr regler, tillgnglighet fr oss andra som vill flyga hos sthammars MFK ?
    Sjlv hittar jag ingen ingen info p ntet.
    Hlsningar
    Lasse Palm
    Senast redigerat av Ultra Bandit den 2009-01-01 klockan 19:18.

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 832
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ultra Bandit Visa inlgg
    Fr jag ter igen frga! Vad r det fr regler och tillgnglighet fr oss andra som vill flyga hos MFK ?
    Lars !
    Jag och skert ocks mnga andra skulle uppskatta om vi hller oss till trdens tema - "Hur gr vi fr att salufra oss p klubbniv? "
    Dessa dina frgor kan du ta direkt med Klubben ifrga precis i enlighet med hur du tyckte att Steffe skulle ha agerat gentemot er.
    Hlsningar
    Roger

Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlgg
    377
    Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlgg
    Lars !
    Jag och skert ocks mnga andra skulle uppskatta om vi hller oss till trdens tema - "Hur gr vi fr att salufra oss p klubbniv? "
    Dessa dina frgor kan du ta direkt med Klubben ifrga precis i enlighet med hur du tyckte att Steffe skulle ha agerat gentemot er.
    Hlsningar
    Roger
    Hoppas du kan lsa?
    Dessutom framgr det klart och tydligt att frgan inte r stlld till dig.

Hlsningar
    Lasse Palm
    Senast redigerat av Ultra Bandit den 2009-01-01 klockan 14:24.

kenneth67s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlgg
    2 555
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

Standard

om man har synpunkter p andra s skall man iaf inte gra samma sak sjlv eller ?? d r det bttre man kniper nbb frn start !
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Mnga som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 832
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Hej Lars !
    Tack fr det vnliga svaret.
    Min enda tanke var att terfra trden till det ursprungliga mnet men det tycks inte vara ltt.
    Hursomhelst s har vi ett Meeting p Trettondagen - http://www.svensktmodellflyg.se/foru...entMainTopic=7 - och dit r alla vlkomna !
    Hlsningar
    Roger

Standard

Att f en klubb att vxa eller f nya medlemmar var ju trdens ursprungliga tema.

Lasse Palm redogjorde i inlgget van (50) vad vi gr i vr klubb. Det skiljer sig troligen inte s mycket frn vad andra klubbarkanske gr.
    D jag som kassr de senaste ren i klubben frgat de nya medlemmarna hur de kom i kontakt med oss var det ingen som svarade hemsidan. Den hade man tittat p i ett senare skede.

Alla som jag frgade hade kommit i kontakt med oss p annat stt, framfrallt Skaladagarna men ven hobbymssan och SLM. Det fanns ven ngra som kommit via arbetskamrater, grannar etc.

Fr att hlla skerheten p vrt fllt p en s hg niv det gr har vi en riktigt bra flygskola. Med duktiga flyglrare och ett riktigt bra utbildningsmaterial som varvar bde teori och praktik. Flera maskiner med dubbelkommand och ett webbaserat bokningssystem fr eleverna. De elever som gtt igenom flygskolan tycker att den har varit riktigt bra.

Nytt fr i r r helikopterskola med dubbelkommando. Vi fr se till hsten -09 hur det har gtt.

Som Uffe skrev i ett tidigare inlgg s r det ju inte bara att vrva nya medlemmar, man ska ta hand om dem. Nn borde ju gra det. Problemet r ofta att denna "Nn" alltid r samma figur. I och med vr flygskola s fr vra elever/nybrjare en "egen lrare" han fungerar lite som mentor den frsta tiden efter att eleven r frdig. P s stt slussas han (tyvr inga tjejer nnu, men vi jobbar p det oxo) in i klubben p ett bra stt. Och det r fler som aktivt jobbar fr klubben.

S jobbar vi och det funkar fr oss i den situation vi har p vrt flt. D kan man ju undra varfr vi ska va s annorlunda mot alla andra.

Jo, drfr att vi r annorlunda!

Vrt fllt ligger inte 3 mil ut i busken dr risken fr folk f r minimal. Det gjorde det fr 30 r sen. D var det vischan. Vi r tvugna att ta hrt p skerheten drav finns ett antal regler som mste fljas fr att vi ska f vara kvar.

Ser fram emot fler kreativa frslag som gynnar klubben och medlemmarna

Rolle

Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlgg
    377
    Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlgg
    Hej Lars !
    Tack fr det vnliga svaret.
    Min enda tanke var att terfra trden till det ursprungliga mnet men det tycks inte vara ltt.
    Hursomhelst s har vi ett Meeting p Trettondagen - http://www.svensktmodellflyg.se/foru...entMainTopic=7 - och dit r alla vlkomna !
    Hlsningar
    Roger
    Se det positiva i mitt inlgg!

Stirra dig inte blind p min frga till bokis!
    Om du tycker det r jobbigt kan jag bara rda dig till att blunda nr du kommer lngre ner p mitt inlgg..

Hlsningar
    Lasse palm

Gylds avatar
    Reg.datum
    Dec 2006
    Inlgg
    361
    Jobb
    Kassa, service och skerhetsansvarig p Mediamarkt
    Klubb
    MFK LOOPING Gvle

Standard

Citat Ursprungligen postat av Rolle Visa inlgg
    S jobbar vi och det funkar fr oss i den situation vi har p vrt flt. D kan man ju undra varfr vi ska va s annorlunda mot alla andra.

Jo, drfr att vi r annorlunda!

Vrt fllt ligger inte 3 mil ut i busken dr risken fr folk f r minimal. Det gjorde det fr 30 r sen. D var det vischan. Vi r tvugna att ta hrt p skerheten drav finns ett antal regler som mste fljas fr att vi ska f vara kvar.

Ser fram emot fler kreativa frslag som gynnar klubben och medlemmarna

Rolle
    Jag vet inte vad det r son r s annorlunda motfr en annan klubb?
    Att ni mste ha grind som debatten krt fast i, ser jag inte som ngot konstigt.

Men med risk fr att Palm hackar nnu mer ven p mig denna gng d s kan jag meddela att jag vid tv tillfllen under de senaste tv ren haft vgarna frbi Barkarby och tnkt att jag skulle svnga in fr att sga hej och surra lite med dom som eventuellt var dr och flg.
    Men d jag mttes av en grind och ingen ytterligare info s blev det per automatik att jag kte vidare istllet.

Men ngot som jag tycker verkar bra r ju eran, som det lter, vl fungerande skolningsverksamhet.
    Givetvis bedriver vi skolning ven i vran klubb, men den r troligen inte lika organiserad.
    Detta r kanske ngot som vi skall ta till oss av!

Vidare kan jag meddela att det jag berttade om i mitt frsta inlgg, nmligen vrt sammarbete med Hobbex har resulterat i att dom delat ut ca 200 - 300 informationsblad under julhandeln.
    Och bladen har dom delat ut till alla som kpt ngot som kan flyga, samt att dom lagt ner dem i kartongerna i samband med att dom ndock lgger ner sina egna manualer till helikoptrar och flygplan.

Nu terstr att se vad detta kommer att ge fr effekt gllande nya intressenter. Bara att hlla tummarna!

Givetvis kommer jag att terrapportera om utfallet s fort det gr att utverdera.

/Gyld
    Kenneth Gyld - Gvle

"Man ska ha sm ml hr i livet - Mellanmlet"

Standard

God fortsttning Kennet och ni andra modellflygare

Du har s rtt. Det r nog ingen skillnad p medlemmarna i SRFK kontra andra klubbar. Vi har ocks muntergkarna, tokstollarna, ensamvargar, lustikurrar mfl. ss nn jetflygare.

Det som r annorlunda r att man inte kan komma och spontanflyga p vrt fllt. Det r inget som vi valt utan en koncekvens av att vi har vrt fllt dr vi har det.
    Jag tror inte det r vanligt att klubbar och medlemmar ute i landet gr vgen nr de upptcker en villt frmmande pilot flygandes p "Deras"fllt utan att gsten ifrga anmlt sig frst till ngon klubbrepresentant/medlem. Jag har ocks full frstelse fr att det kan verka lite mystiskt med grindar etc. men det r som sagt inte vi som satt upp dem eller reglerna. Det r vl dr skillnaden p modellflyg i storstad och ute i landet ligger.

Jag vill ven passa p att gratulera till ert sammarbete med Hobbex. Det ligger ju i allas intresse att f lite styrning p modellflygverksamheten. Och jag hoppas att ert sammarbete faller bttre ut n det gjorde fr oss. Att ha en driven handlare/sammarbetspartner som sljer hobbyprodukter och inte leksaker och har vett att frklara skillnaden r guld vrt.

Vi hade ocks ett samarbete med Hobbex d de fanns vid Ikea Barkarby. Det funkade "s dr". Vi informerade om att vi fanns och att de var vlkomna. Det kom inte s mnga, om ens nn till vr klubb, men det fanns vldigt mnga som flg lite hr och var med pfljd att bde vi och de strdes i backen. Nr vi frgade om de visste om att vi fanns och att det var ett modellflygflt hr svarade dom "javisst , men jag behver ingen klubb, jag kan sjlv. Och dom p hobbex sa att jag fr flyga verallt och det gr jag"

Och nu kommer det 48 inlgg, "-Ja men skyll er sjlva storstadsjon, ni har ju grind till fltet s det r bara att gilla lget."
    Japp, det r ett I-landsproblem. S r det. Och hr hjlpte tyvr ingen hemsida.

Om man s hr i efterhand orkar lsa denna trd frn brjan s kan man konstatera att sverige r ett lngt land med olika frutsttningar och olika ideer hur denna hobby ska utvas.
    Hoppas Kennet orkar sammanfatta vad som kommit fram som bra frslag.

Rolle

PS Hobbex Barkarby gick i konkurs och problemen har upphrt vad det nu kan bero p.

Standard

Lasse svaret r enkelt, MFK r en privat herrklubb drav ingen info om den nnstans, drav ocks bara inbjudna.

Nog fr att jag inte vet vad den klubben har med det hela att gra men...

D kan du fr mer att reta dig p, vi har ven en herrklubb fr inomhusflygning med bara inbjudna...
    Senast redigerat av DrHanke den 2009-01-01 klockan 18:26.
    //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlgg
    377
    Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av Gyld Visa inlgg
    Jag vet inte vad det r son r s annorlunda motfr en annan klubb?
    Att ni mste ha grind som debatten krt fast i, ser jag inte som ngot konstigt.

Men med risk fr att Palm hackar nnu mer ven p mig denna gng d s kan jag meddela att jag vid tv tillfllen under de senaste tv ren haft vgarna frbi Barkarby och tnkt att jag skulle svnga in fr att sga hej och surra lite med dom som eventuellt var dr och flg.
    Men d jag mttes av en grind och ingen ytterligare info s blev det per automatik att jag kte vidare istllet.

Men ngot som jag tycker verkar bra r ju eran, som det lter, vl fungerande skolningsverksamhet.
    Givetvis bedriver vi skolning ven i vran klubb, men den r troligen inte lika organiserad.
    Detta r kanske ngot som vi skall ta till oss av!

Vidare kan jag meddela att det jag berttade om i mitt frsta inlgg, nmligen vrt sammarbete med Hobbex har resulterat i att dom delat ut ca 200 - 300 informationsblad under julhandeln.
    Och bladen har dom delat ut till alla som kpt ngot som kan flyga, samt att dom lagt ner dem i kartongerna i samband med att dom ndock lgger ner sina egna manualer till helikoptrar och flygplan.

Nu terstr att se vad detta kommer att ge fr effekt gllande nya intressenter. Bara att hlla tummarna!

Givetvis kommer jag att terrapportera om utfallet s fort det gr att utverdera.

/Gyld

Kenneth!
    Personligen kan jag tycka att det finns bde fr och nackdelar med att ha en grind till fltet.

Frdel! Jag slipper f ovntat och olmpligt besk ut till fltet, jag behver inte svara p en massa korkade frgor frn nybrjare, dessutom behver jag inte spela trevlig mot nyfikna.

Nackdel! Mste kliva ur bilen fr att ppna grinden

Eftersom jag gillar grindar!
    Gick jag ven med i annan grind lskande klubb! Tullinge modellflygklubb
    Dr har vi bde grind och vgbom, tycker det borde borde rcka fr att stoppa alla obehriga,nyfikna.

Med skmtsamma hlsningar

Lasse Palm
    Senast redigerat av Ultra Bandit den 2009-01-01 klockan 20:41.

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •