Reklam

Sidan 4 av 6 FrstaFrsta 123456 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 106

mne: Hur gr vi fr att salufra oss p klubbniv?

Stig H.s avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlgg
    230
    Jobb
    Byggnadsingenjr
    Klubb
    RCFF

Cool Varierande avgifter

Nu nr de mer strningsoknsliga RC-grejerna fr 2,4 GHz kommit kan klubbaktiviteter lggas ven nra dr folk normalt vistas. Man behver inte lngre dra ivg till ett flt kanske 2-3 mil utanfr samhllena. Det kan fnga upp mnga nya rekryteringar till hobbyn.

Tycker ocks att det kunde finnas strre differentiering i klubbavgifterna. En ungdomstaxa, en pensionrstaxa och med valfri anslutnig till ngot frbund fr dem som vill. Varfr inte en tjejtaxa ocks - det vimlar ju inte av damer precis inom hobbyn/sporten.

M v h
    Stig H.

Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlgg
    377
    Klubb
    Stockholms RFK, Tullinge MFK, Lax Flygklubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av drhanke Visa inlgg
    Lasse svaret r enkelt, MFK r en privat herrklubb drav ingen info om den nnstans, drav ocks bara inbjudna.

Nog fr att jag inte vet vad den klubben har med det hela att gra men...

D kan du fr mer att reta dig p, vi har ven en herrklubb fr inomhusflygning med bara inbjudna...
    Hanke!
    Eftersom inte bokis ville svara,s fr jag tacka fr ditt svar

Hlsningar
    Lasse Palm
    Senast redigerat av Ultra Bandit den 2009-01-01 klockan 19:15.

Standard

jo lasse, vran grind heter herrklubb
    //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

mulders avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlgg
    1 033
    Jobb
    Fifflare, min kropp krver inget hederligt arbete lngre.
    Klubb
    Olofstrms & hus Mfk JET-SKNE

Standard

I en av de klubbar/flt jag flyg p finns 2st grindar samt taggtrd runt hela fltet och dessa grindar skall vara stngda detta enligt verenskommelse med garna av fltet. Konstigare n s r det inte, vi har att gilla lget eller lmna och valet r enkelt. Det innebr att komma som gstflygare utan att meddela ngon i klubben funkar inte, d fr man bra prylarna lngt, tyvrr.

Fr att veta om det r ngon p fltet s har vi en telefon som stts p nr man tar nyckeln till grindarna, gr det fram signaler s finns det ngon dr. /Mulder
    Flyger: JET
    Bygger: I Composite
    Motor: Turbin
    Radio: Futaba

JET SKNE

Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlgg
    377
    Klubb

Standard

jo lasse, vran grind heter herrklubb
    Hanke!
    Jag trodde RCFF jobbade fr att riva allt vad grindar/murar heter.

Tycker sjlv att det lter lite underligt att halva RCFF styrelse r medlem i en s kallad herrklubb,nr ni officiellt gr ut med en annan policy och allt snack om andra klubbars hemlighetsmakeri!

Dessutom kunde jag inte f ett rakt besked angnde medlemskap i en s kallad "herrklubb" av den styrelsemedlem jag frgade.

Fr mig r det klart underligt!!

Hlsningar
    Lasse Palm
    Senast redigerat av Ultra Bandit den 2009-01-01 klockan 21:56.

Standard

Jo men nu r det vl nd s att vi pratar om en klubbtidning i en ppen klubb? Dessutom var det inte ens "vi" som ppekade det hela utan en helt utomstende...

Vi har aldrigt psttt annat om vran herrklubb annat n att den r privat. Herrklubbar finns inom alla tnkbara omrden. Jag ser inte att det r fult eller skulle strida mot ngon av RCFF ml om ppenhet mm, du mernar att jag inte heller fr vara med i nn av mina andra herrklubbar heller?

Kom igen nu Lasse, ta inte allt som skrivs s personligt. Att en utomstende kom med lite kritikt frgor ska vl inte g ut ver alla? Man svarar sakligt och rligt, har man inget bra svar s svarar man inte alls istllet fr att svamla runt om ingenting...

Nu lgger vi ner och hjlper Gyld med ursprungsfrgan det kommer vi alla tjna p, och dessutom verkar ju ven SMFF:are lsa och diskutera s bttre samarbete mot samma ml (fler medlemmar) var det vl ett tag sen vi lyckades med s nu kr vi p det vinner klubbarna p!
    //DrHanke

kenneth67s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlgg
    2 555
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

Standard

Hur gr vi fr att salufra oss p klubbniv?
    ja det var trdens namn !! men det verkar mer som trden har blivit ett stt att visa hur man inte marknadsfr sig som klubb
    ..
    att vnda ett inlgg frn ngn som inte uppfattat klubben( vilken du nu n mnne vara) till ntt som tillrckligt informativ och inte hittat den info han skt p sidan , till ett personligt korstg dr man vgrar ta till sig av detta ja ... och dessutom st p sig och rent vgra ta till sig och ev ndra frutsttninganrna att f kontakt .. ..

tror inte det fr fler till klubben iaf inte om dom lser denna trd !

s stopp i maskin nu lgg ner era korstg och hll er till mnet .. dela med av tips fr att underltta fr varandra istllet fr att tala om hur j*la dliga alla andra r
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Mnga som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

Standard

oj vad du skriver kenneth, vill du ha lite the en halstablett?
    //DrHanke

jocke1963s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlgg
    2 724
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ultra Bandit Visa inlgg
    .....Jag slipper f ovntat och olmpligt besk ut till fltet, jag behver inte svara p en massa korkade frgor frn nybrjare, dessutom behver jag inte spela trevlig mot nyfikna.
    Ja, detta lockar ju verkligen nya flygare till vr underbara hobby...?
    Vir prudens non contra ventum mingit

Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlgg
    377
    Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av jocke1963 Visa inlgg
    Ja, detta lockar ju verkligen nya flygare till vr underbara hobby...?
    Jag hoppas att du frstr att inlgget var p ett skmsamt stt..

Hoppas det framgr!

Lasse P
    Senast redigerat av Ultra Bandit den 2009-01-01 klockan 20:39.

Standard

men lasse, handen p hjrtat ibland anser nog ven jag att vara ensam r sknt. Man vill flyga eller kanske ta upp en ny krra och d kan det vara jobbigt ha hela sverige dr med 5000 frgor pladder.

Sen grind eller inte? tja om man ser p herrklubbs fltet s har vi en tokig dam som kommer cycklandes p banan vilket inte alltid r speciellt bra s beroende p vad syftet med grinden r s tyvrr nog r en grind bra...

Jag tror mer att p inomhusflygningarn vintertid r ett riktigt bra stlle finna medlemmarna, sekundrt ute p fltet p sommaren? Vad tror ni om det?
    //DrHanke

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    361
    Jobb
    Skiftarbetare, HMAB i Sveg
    Klubb
    E-startermaffian & BJ's Modellflygklubb

Standard

Hur gr man s fr att salufra sig?

Just my two cents worth...

En av mina visioner r att arrangera en dag utanfr en av dom stora affrerna, med utstllda plan, bilar, btar, helis, whatever, s folk fr se vad som finns. Kan man d t.ex. flyga med sm plan och helis, kra med bilar, (sjlvklart inom skra grnser!) spaka simulator och visa upp vad man hller p med (video frn klubbens flygningar borde fungera bra), tror jag det brjar suga lite i "vill-ha-tarmen" hos folk. Och man mste vara uttriktad, ta kontakt med dom som kommer och tittar p, istllet fr att bara st och prata med varann. - Vara vrldens bsta sljare s att sga...

Information r alfa och omega. Arrangera klubbdagar, ppna dagar, meetings, whatever, och spika upp stora och fina affischer (minimum A3!) i god tid innan man drar igng s folk fr tid att frbereda sig. (Kom med en liten A4- eller A5-sida p ICA samma dagen det brjar, och se hur mnga som dyker upp...) Prata med folk, anvnd dom resursser som finns tillgngliga; be slkt, familj och vnner att sprida budskapet att "nu har vi ngot p gng! Vi finns och vi vill ha med DIG!" Ngra kan ven tipsa lokalmedia (tidningar, radio och TV) och f publicitet den vgen.

Om man s vnder p diamanten och tittar genom andra fasetter, ser man att detta kan bli svrt. Det finns kanhnda inget datum som passar fr absolut alla i klubben, det kommer alltid upp nnting som betyder mera n att vara med att arrangera ett evenemang - specielt fr en liten klubb. S man br ha en stor portion smidighet, tlamod och idealisme fr att f klubben att vxa. Men planlggning i god tid brukar hjlpa.

Samtidigt behver det inte kosta all vrlden att arrangera nt, det viktigaste r att f med klubbens grabbar och tjejer att jobba. Slj lite fika, korv och lsk men lt informationen vara det viktigaste: "Vi finns, vran klubb lever, vi har kul med vran hobby och vi vill ha med DIG!".

Mvh
    Taylorcraft

trapperwolfs avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlgg
    141
    Jobb
    Statlig anstlld
    Klubb
    hus MFK

Standard

Har jag kommit till en sandlda fr modellflyggare eller vad r det frgan om

jocke1963s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlgg
    2 724
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

Standard

Jag hoppas att du frstr att inlgget inte var p ett skmsamt stt..

Hoppas det framgr!

Lasse P
    Suck !!

Hoppas o tror att du egentligen inte skulle skrivit "inte" mellan "inlgget" och "var"...?

Tyckte efter mssan p Frescati att du verkade vara en trivsam, ja rentav med Wesseord, sllsam person, men ser nu att du verkar vara en inskrnkt mnniska, som gillar att hacka ner p andra mnniskor, som inte tycker som du....
    Tycker mest synd om dig, trots att du flyger otroligt fina jetkrror,
    vilka jag r kraftigt avis p...
    Vir prudens non contra ventum mingit

kenneth67s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlgg
    2 555
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

Standard

oj vad du skriver kenneth, vill du ha lite the en halstablett?
    N jag tog en kopp kaffe trodde det skulle g ver ... detta r ju fasiken nstan vrre n rcff vs smff !!
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Mnga som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

Standard

Citat Ursprungligen postat av trapperwolf Visa inlgg
    Har jag kommit till en sandlda fr modellflyggare eller vad r det frgan om
    Hller med fr det hr blir tydligen bara vrre och vrre.
    Och inte blir det flera nya medlemmar till klubbarna med dom rd ni ger.

Dom yngre har fr lnge sedan valt en annan klubb.
    RC land
    P tok fr mnga flygande saker.

Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlgg
    377
    Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av jocke1963 Visa inlgg
    Suck !!

Hoppas o tror att du egentligen inte skulle skrivit "inte" mellan "inlgget" och "var"...?

Tyckte efter mssan p Frescati att du verkade vara en trivsam, ja rentav med Wesseord, sllsam person, men ser nu att du verkar vara en inskrnkt mnniska, som gillar att hacka ner p andra mnniskor, som inte tycker som du....
    Tycker mest synd om dig, trots att du flyger otroligt fina jetkrror,
    vilka jag r kraftigt avis p...
    Sjlvklart var det p ett skmtsamt stt..
    tycker sjlv att det framkom i mitt inlgg!

Vet inte varfr jag fick in inte i inlgget, kanske va ett nske tnkande

Hlsningar
    Lasse Palm
    Senast redigerat av Ultra Bandit den 2009-01-02 klockan 09:05.

Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlgg
    377
    Klubb

Standard

Jag tror mer att p inomhusflygningarn vintertid r ett riktigt bra stlle finna medlemmarna, sekundrt ute p fltet p sommaren? Vad tror ni om det?
    Hanke, helt rtt
    Inomhusflyg r verkligen ngot alla klubbar borde utnyttja till att marknadsfra sig p.
    Dr tror jag alla klubbar har ngot att hmta!
    Man kan visa upp sig p exempelvis Gallerier,skolor,kpcenter,idrotts arenor,mm.
    Sjlv tror jag att det handlar om att s det dr fret hos folk, sen fr det ligga och "gro" tills det mognar.
    D kanske man tar kontakt med den klubb som visade upp sig p ngon av dessa tillstllningar.

Lasse P
    Senast redigerat av Ultra Bandit den 2009-01-01 klockan 21:51.

RCFF - Moderator Siguns avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlgg
    3 961
    Klubb
    Dackeflyers

Standard

Med skmtsamma hlsningar

Lasse Palm
    Du skrev ju klart och tydligt ovanstende Lasse ! .. s de som inte frstr sig p detta behver nog skaffa glasgon .

RCFF - Moderator Siguns avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlgg
    3 961
    Klubb
    Dackeflyers

Standard

Citat Ursprungligen postat av Taylorcraft Visa inlgg
    Hur gr man s fr att salufra sig?

Just my two cents worth...

En av mina visioner r att arrangera en dag utanfr en av dom stora affrerna, med utstllda plan, bilar, btar, helis, whatever, s folk fr se vad som finns. Kan man d t.ex. flyga med sm plan och helis, kra med bilar, (sjlvklart inom skra grnser!) spaka simulator och visa upp vad man hller p med (video frn klubbens flygningar borde fungera bra), tror jag det brjar suga lite i "vill-ha-tarmen" hos folk. Och man mste vara uttriktad, ta kontakt med dom som kommer och tittar p, istllet fr att bara st och prata med varann. - Vara vrldens bsta sljare s att sga...

Information r alfa och omega. Arrangera klubbdagar, ppna dagar, meetings, whatever, och spika upp stora och fina affischer (minimum A3!) i god tid innan man drar igng s folk fr tid att frbereda sig. (Kom med en liten A4- eller A5-sida p ICA samma dagen det brjar, och se hur mnga som dyker upp...) Prata med folk, anvnd dom resursser som finns tillgngliga; be slkt, familj och vnner att sprida budskapet att "nu har vi ngot p gng! Vi finns och vi vill ha med DIG!" Ngra kan ven tipsa lokalmedia (tidningar, radio och TV) och f publicitet den vgen.

Om man s vnder p diamanten och tittar genom andra fasetter, ser man att detta kan bli svrt. Det finns kanhnda inget datum som passar fr absolut alla i klubben, det kommer alltid upp nnting som betyder mera n att vara med att arrangera ett evenemang - specielt fr en liten klubb. S man br ha en stor portion smidighet, tlamod och idealisme fr att f klubben att vxa. Men planlggning i god tid brukar hjlpa.Mvh
    Detta tror jag sjlv p. Vi i vr klubb var i hstas inbjudna att delta p en stor kommundag dr vi visade upp oss genom att flyga vra modeller och att visa upp vr hobby fr intresserade. Vi fick mnga beskare som undrade mer om vr hobby och ven folk som var intresserade av att g med oss.

S gr som Taylorcraft sa, ta och samla ihop ett gng frn klubben och visa upp er utan fr ICA eller p freningsdagar eller ngon annan form av aktivitet dr ni visar att ni finns.

mvh Martin

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •