Reklam

Sidan 6 av 6 FrstaFrsta 123456
Resultat 101 till 106 av 106

mne: Hur gr vi fr att salufra oss p klubbniv?

mulders avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlgg
    1 033
    Jobb
    Fifflare, min kropp krver inget hederligt arbete lngre.
    Klubb
    Olofstrms & hus Mfk JET-SKNE

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ultra Bandit Visa inlgg
    Hanke!
    Morgonstund har guld i mun.
    Mina guldstunder r nr jag en vindstilla hgsommarmorgon sparkar tuppen i rven och tar mig ut till klubbfltet, vid dessa tillfllen brukar jag f 2-4 timmar fr mig sjlv, s nr frsta klubbmedlemmarna kommer har jag hunnit med 2-4 repor.
    Fr mig r de hr tillfllena vrda sin vikt i Norrlands Guld om jag nu vill vara ensam.
    Hlsningar
    Lasse P
    Hller med dig Lasse, en tidig sommar morgon d fglarna kvittrar r ngot blad det bsta som finns, packa upp prylarna i morgonsolen tnda fotogenlampan och dra ivg allt vad det gr. Efter ett par flygningar kommer sambon o pojken till fltet och man ter frukost ihop, mmmmm kan det inte vara sommar nu. Ha det gott /Mulder
    Flyger: JET
    Bygger: I Composite
    Motor: Turbin
    Radio: Futaba

JET SKNE

kenneth67s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlgg
    2 555
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

Standard

att flyga ensam i all ra ... men nd s r det ju iaf fr mig gemenskapen som oftast ger mer n "ensam" flygningen och p vrt flt r man tyvrr oftast ensam

men frdelen med det r ju att man kan ta i utav bara den och inte behver bry sig i att nn ska komma ivgen samt att man kan "trna" p dom dr manvrarna i lugn och ro .. utan strande med flygare ..

vad vore flygandet utan alla dessa "dep" flygare som minnsan har en 3 meters extra hemma som aldrig blir klar ?? eller den som faktiskt har flugit sedan 60 talet men aldrig har nn krra med sig ?? nej flygare eller inte flygare hellre 10 pers p fltet varav 2 flyger n att st dr sjlv ...ven om ensamheten har sin tjusning ibland ! ..
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Mnga som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

mulders avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlgg
    1 033
    Jobb
    Fifflare, min kropp krver inget hederligt arbete lngre.
    Klubb
    Olofstrms & hus Mfk JET-SKNE

Standard

Citat Ursprungligen postat av kenneth67 Visa inlgg
    att flyga ensam i all ra ... men nd s r det ju iaf fr mig gemenskapen som oftast ger mer n "ensam" flygningen och p vrt flt r man tyvrr oftast ensam

men frdelen med det r ju att man kan ta i utav bara den och inte behver bry sig i att nn ska komma ivgen samt att man kan "trna" p dom dr manvrarna i lugn och ro .. utan strande med flygare ..

vad vore flygandet utan alla dessa "dep" flygare som minnsan har en 3 meters extra hemma som aldrig blir klar ?? eller den som faktiskt har flugit sedan 60 talet men aldrig har nn krra med sig ?? nej flygare eller inte flygare hellre 10 pers p fltet varav 2 flyger n att st dr sjlv ...ven om ensamheten har sin tjusning ibland ! ..
    Helt klart s r gemenskapen p fltet viktig o rolig, jag ***** nr jag str o flyger och klockan brjar bli sent och alla ker hem fast det gr att flyga ett par timmar till. Jag vill ha ett gng att prata o flyga med MEN det finns tillfllen dr jag grna ker ut tidig morgon helt ensamm och tar den dr underbara morgonturen nr fglarna precis vaknat till liv och solen r p vg upp. /Mulder
    Flyger: JET
    Bygger: I Composite
    Motor: Turbin
    Radio: Futaba

JET SKNE

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 833
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Hej,
    Hller helt med Kenneth - visst r det gemenskapen med andra "tokar" som gr att man ker ut till fltet. Visst vill man flyga ocks men r man ute ngra gnger utan att finna kompisar dr s r det definitivt inte lika kul lngre. Och det spelar mindre roll om det r "brygg-flygare" eller de som verkligen flyger - det r den sociala delen som man uppskattar och att f "ljuga" lite bland likasinnade.
    Hlsningar
    Roger

Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlgg
    377
    Klubb
    Stockholms RFK, Tullinge MFK, Lax Flygklubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlgg
    Hej,
    Hller helt med Kenneth - visst r det gemenskapen med andra "tokar" som gr att man ker ut till fltet. Visst vill man flyga ocks men r man ute ngra gnger utan att finna kompisar dr s r det definitivt inte lika kul lngre. Och det spelar mindre roll om det r "brygg-flygare" eller de som verkligen flyger - det r den sociala delen som man uppskattar och att f "ljuga" lite bland likasinnade.
    Hlsningar
    Roger
    Roger!
    Det r det som r s bra med den hr hobbyn, det finns utymme fr "allas" tycken och smak.

Det handlar bara om att vlja rtt tidpunkt p dan!

Hlsningar
    Lasse P
    Senast redigerat av Ultra Bandit den 2009-01-04 klockan 12:41.

kenneth67s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlgg
    2 555
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

Standard

sen r det ju nr alla dom andra r dr som alla ideer fds .... om vad och varfr man ska gra si eller s ... det r svrt f synpunkter p sina ideer om man bara jagar bort morgon fglarna ...
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Mnga som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •