Reklam

 
Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 106

Ämne: Hur gör vi för att saluföra oss på klubbnivå?

  1. #41
    Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    373
    Klubb
    Stockholms RFK, Tullinge MFK, Laxå Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bokis Visa inlägg
    Förutom att Mats har ett mycket bra inlägg om problematiken så var det en rad som jag fastnade för:
    "Och tyvärr händer det att modellflygare med erfarenhet uppträder som besserwissers, talar inte om vad man skall börja med som nybörjare, vänder gärna samtalet till att prata om sin egen dyra och fina flygmaskin. Nu får jag väl på skallen , men jag har upplevt detta allt för ofta genom åren, hjälm på! "

    Det där var huvudet på spiken i min värld,just den där drygheten!Lite "klubben för inbördes beundran" som finns på en del meetings istället för o sprida hur kul detta är och att inga frågor är för korkade o besvara!
    Har sett detta på flera håll framförallt när jag började flyga för 4 år sen o själv var nyfiken på hur man gjorde..


    Lasse,två saker: När du skriver så kryddar du med mycket utropstecken o fet stil,i forumvärlden så är det att gapa,skrika även om du inte menar så..

    Och när jag skrev "hemlighetsmakeri" så tänkte jag på SRFK:s hemsida där tex klubbtidningen var lösenordsskyddad men det finns säkert nån bra förklaring på det med..Jag tror personligen inte att man vinner nya medlemmar på det men det kanske inte är meningen heller..
    Min erfarenhet av dom här 25 åren inom modellflyget är att när en del grabbar/gubbar har klivit förbi nybörjarstadiet så tar dom på sig en alldeles för stor kostym! Helt plötsligt så vet och kan man allt, dessutom har personerna ifråga ofta svårt för att ta konstruktiv kritik.

    Under alla dessa 25år har jag träffat ett fåtal dryga modellflygare,
    men besserwissers finns det i varenda klubb, dryga! Nja det kan jag inte påstå.

    Bokis, återigen!
    Så länge jag inte är oförskämd, elak eller dum så väljer jag själv stilen på min text, utan att du behöver kommentera den.

    Innan du lägger ut dina pladder mattor om hemlighetsmakeri, tycker jag du ska ta reda varför vissa klubbar väljer att ha klubbtidningen tillgänglig endast för medlemmar. Och som du själv skrev!
    Det finns säkert en bra förklaring! Varför då överhuvudtaget snacka om hemlighetsmakeri?
    Själv tycker jag att det måste vara upp till klubben att själv få avgöra om man vill att den ska vara tillgänglig för allmänheten. Det måste väl ändå räcka med en bra hemsida för oss andra/blivande medlemmar!

    När vi ändå prata om öppenhet /frihet som du så starkt förespråkar, måste jag bara få fråga dig?
    Kan vem som helst när som helst åka och flyga hos Östhammars MFK som du är medlem i?
    Har ni någon hemsida som vi andra kan besöka?

    Själv fick jag höra!
    Om jag ville flyga på ert fält så måste jag bli "inbjuden" av någon av klubbens medlemmar.

    Du har väl hört den där om att kasta sten i glashus?


    Lasse Palm
    Senast redigerat av Ultra Bandit den 2009-01-01 klockan 09:16.

  2. #42

    Reg.datum
    nov 2008
    Inlägg
    170
    Klubb
    Södertälje MFK

    Standard

    Tråden handlar ju om hur klubbarna ska fånga fler medlemmar.

    Som ny så handlar det ju om hur man upplever den första kontakten med sin kommande klubb.
    Min upplevelse så här långt är väl att en klubbrepresentant skriker ut att regler måste följas, fastän jag bara försöker få komma och titta till en början.
    Tänk hur annorlunda min upplevelse kunde ha varit om jag redan i första inlägget hade fått en kort förklaring till varför grinden måste finnas och en inbjudan ”Vi ses på fältet på söndag så ska jag visa och berätta vad vi gör”.

    Men nu är det nog för sent.
    Stockholm har ju flera klubbar.

    /Steffe

  3. #43
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    ja trådens ursprung har väl lite fallit ur ! ?? men som jag skrev tidigare så har vår klubb en del att lära för att väcka intresset igen .. förutom gylds start inlägg samt ripa som i mina ögon är ett föredömme bland klubbar när det gäller att visa sig (iafav de jag besökt) så har jag då åtminstånde fått några konkreta tipps på vad man INTE skall göra om man vill locka till sig flera medlemmar .. så tråden fyller sitt syfte på 2 sätt ! ...
    en god fortsättning på det nya året kamrater ! ..
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  4. #44
    mulders avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    1 033
    Jobb
    Fifflare, min kropp kräver inget hederligt arbete längre.
    Klubb
    Olofströms & Åhus Mfk JET-SKÅNE

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sigun Visa inlägg
    Hur har de gått för nybörjaren på din sista bild ?? Tyckte jag såg honom i somras i Tingsryd och flyga jet !!.. Men han kanske behöver öva på lite propellerplan på vintern med hehe.

    /Martin
    Måste vara ett hopplöst fall han klarar aldrig att flyg prop /Mulder
    Flyger: JET
    Bygger: I Composite
    Motor: Turbin
    Radio: Futaba

    JET SKÅNE

  5. #45

    Standard

    Som flygare från ett annat land som läser på det här forumet får jag det intrycket att klubbarna inte vill ha gäster som flyger.
    Folk tar även lite för mycket på näsan här på forumet och fräser av varandra utan att förklara vad som ligger till grund.

    Fälten har börjat att bli mera öppna på sista tiden för gästflygare eller om dom alltid har varit det inte vet jag.
    I alla fall har klubbarna blivit mera öppna enligt den informationen man får från nätet.

    I verkligheten har jag bara fått öppna famnar och erbjudande att komma och flyga.
    Har bara hållit på 1 1/2 år med den här härliga hobbyn å flera inbjudan har man fått till fält i Sverige.

    Ska väl försöka att våldgästa något fält i sommar så se upp.

    För att följa lite regler blev tanken att jag behövde ett medlemskap.
    Valet blev då mellan SMFF eller RCFF och jag valde RCFF men varför just RCFF.
    Troligen för att jag läst mera om RCFF här på forumet, nåja så ska man betala också.
    Sökte lite kors och tvärs och hittade en massa info om varför, hur och div saker.
    Hittade så äntligen i ett inlägg kontonummer men en adress för att kunna betala var omöjligt att hitta.
    Nå det löste sig i alla fall och har nu betalt men den där tydliga informationen har inte RCFF i alla fall.
    Kanske det är jag som har missat men mycket info bara drunknar på nätet.

    Tanken är att när jag som gäst besöker er kan visa att jag är försäkrad.
    Hur nu jag ska kunna bevisa det förstår jag inte och allt verkar vara lite luddigt.

    Det jag nu vill säga är att var öppna och ta åt er kritik utan att fräsa av varandra.
    Ge den informationen folk behöver för många är lite osäkra när man kommer till ett nytt fält.

    Kanske det var just den där lilla osäkra personen som skulle ha blivit en eldsjäl som ni just stötte bort från er klubb.
    Säkert gör vi också fel här på Åland för vi vet ju inte bättre men så har vi också nyligen börjat med rc flygningarna.


    Några tankar från en person utanför ert långa land.
    Mvh Dan
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  6. #46
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Oki..Pladdermattor var det.. Jag försökte bara förklara varför dina inlägg Lasse ses som aggresiva även om du inte menar det men det seglar tydligen förbi helt..
    Läs gärna om Netikett om du inte förstår vad jag säger.. http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php?t=18638&highlight=netikett
    Läs också gärna Steffes sista inlägg så förstår du kanske vad jag menar..
    Och vad gäller klubbar jag är med i så både hos ÅFK o hemma hos mig är alla välkomna,dom som har varit här o flugit har inte klagat på gästfriheten..
    Östhammar är jag ny medlem i,får se vad vi kan göra där..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  7. #47


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Kan inte annat än citera Steffe - "Tråden handlar ju om hur klubbarna ska fånga fler medlemmar.".
    Låt oss alltså återgå till detta för det är en mycket intressant fråga där vi måste ta lärdom av varandra och inte minst av hur potentiellt nya medlemmar uppfattar oss - via hemsidor eller i samband med besök. Därför är jag tacksam om bl a Lasse Palms försvarstal för SRFK kan räcka nu - vi vet varför och i vart fall jag respekterar detta. Låt oss nu gå vidare istället enligt Gylds ursprungliga tanke med tråden - det leder nog längre än fortsatta diskussioner runt SRFK allenast.
    Hälsningar
    Roger

  8. #48

    Standard

    Mr_X all info finns på första sidan om detta, men som du säger är man inne i forumdelen så kan det vara riktigt marigt att finna det. Har du nått förslag på vad vi bör göra för att lättare finna denna information?
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  9. #49

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av drhanke Visa inlägg
    Mr_X all info finns på första sidan om detta, men som du säger är man inne i forumdelen så kan det vara riktigt marigt att finna det. Har du nått förslag på vad vi bör göra för att lättare finna denna information?
    Borde ju vara en av dom viktigaste trådarna för RCFF.
    En tråd med tydlig information redan på rubriken och klistrad, kanske låst också.
    Nu börjar ni också få medlemmar inte bara från Sverige så tänk på att ge tydlig information.

    Övrigt.
    Klubbarna blir egentligen lite hemkära och tycker att det ges tillräcklig information.
    Som utomstående vill man bara åka till någon klubb och bara prata av sig.
    Titta lite på flyg och killarna som flyger.
    Genom att då få ett positivt bemötande reklamför man klubben på detta vis.

    Den klart överlägsna och billigaste vägen att gå är genom att dokumentera flygningarna.
    Filma, ta kort, bjud på er själva och lägg ut på nätet och alla får reda på er klubb.

    Titta bara på Wesse hur hårt han reklamför sig.
    Senast redigerat av Mr X den 2009-01-01 klockan 12:38.
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  10. #50
    Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    373
    Klubb
    Stockholms RFK, Tullinge MFK, Laxå Flygklubb

    Standard

    Fånga nya medlemmar!
    För er som inte bara hakade upp sig på en mening på SRFK hemsida! (Grinden ska vara låst)

    Ni såg kanske att vi även bedriver helikopter skola, tror det är nytt för i år.
    Dessutom har vi bedrivit Modellflygskola för nybörjare ett antal år med stor framgång. Det har genererat många nya medlemmar till klubben.

    Dessutom arrangerar vi träffar/tävlingar stora som små, tror det är ett bra sätt att knyta upp kontakter med eventuellt blivande modellflygare, själv fastnade jag för hobbyn vid ett besök av Skaladagarna i slutet på 70-talet

    Vi brukar även finnas med på så många mässor vi bara kan i Stockholms området

    En aktivitets kalender på hemsidan är ett måste där ”alla” kan se vad som händer under året

    Att ha en lista på hemsidan på styrelsen och diverse funktionärer är en självklarhet!
    Att styrelse medlemmar och funktionärer inte alltid vill lämna ut sina telefonnummer får man respektera. Det brukar i för sig aldrig vara något problem i dagens it samhälle.

    Om man nu är intresserad av våran klubb så tar man bara kontakt med någon på listan för vidare information
    Svårare en så ska det inte vara.


    Steffo!
    Som du själv skrev! Även om jag lät som en surgubbe i vissa delar så hoppas jag att ni tar det från den positiva sidan.
    Jag tog det inte från den positiva sidan, tycker fortfarande du kunde ha tagit kontakt med någon i klubben innan du går ut och kritiserar klubben offentligt

    Bokis!
    På vanlig Bokis maner glider du undan mina relevanta frågor!
    Även om du nu är en ny medlem i klubben så måste du veta vad det är för regler som gäller?
    Får jag åter igen fråga!
    Vad är det för regler, tillgänglighet för oss andra som vill flyga hos Östhammars MFK ?
    Själv hittar jag ingen ingen info på nätet.
    Hälsningar
    Lasse Palm
    Senast redigerat av Ultra Bandit den 2009-01-01 klockan 19:18.

  11. #51


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ultra Bandit Visa inlägg
    Får jag åter igen fråga! Vad är det för regler och tillgänglighet för oss andra som vill flyga hos ÖMFK ?
    Lars !
    Jag och säkert också många andra skulle uppskatta om vi håller oss till trådens tema - "Hur gör vi för att saluföra oss på klubbnivå? "
    Dessa dina frågor kan du ta direkt med Klubben ifråga precis i enlighet med hur du tyckte att Steffe skulle ha agerat gentemot er.
    Hälsningar
    Roger

  12. #52
    Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    373
    Klubb
    Stockholms RFK, Tullinge MFK, Laxå Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Lars !
    Jag och säkert också många andra skulle uppskatta om vi håller oss till trådens tema - "Hur gör vi för att saluföra oss på klubbnivå? "
    Dessa dina frågor kan du ta direkt med Klubben ifråga precis i enlighet med hur du tyckte att Steffe skulle ha agerat gentemot er.
    Hälsningar
    Roger
    Hoppas du kan läsa?
    Dessutom framgår det klart och tydligt att frågan inte är ställd till dig.

    Hälsningar
    Lasse Palm
    Senast redigerat av Ultra Bandit den 2009-01-01 klockan 14:24.

  13. #53
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    om man har synpunkter på andra så skall man iaf inte göra samma sak själv eller ?? då är det bättre man kniper näbb från start !
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  14. #54


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej Lars !
    Tack för det vänliga svaret.
    Min enda tanke var att återföra tråden till det ursprungliga ämnet men det tycks inte vara lätt.
    Hursomhelst så har vi ett Meeting på Trettondagen - http://www.svensktmodellflyg.se/foru...entMainTopic=7 - och dit är alla välkomna !
    Hälsningar
    Roger

  15. #55

    Standard

    Att få en klubb att växa eller få nya medlemmar var ju trådens ursprungliga tema.

    Lasse Palm redogjorde i inlägget åvan (50) vad vi gör i vår klubb. Det skiljer sig troligen inte så mycket från vad andra klubbarkanske gör.
    Då jag som kassör de senaste åren i klubben frågat de nya medlemmarna hur de kom i kontakt med oss var det ingen som svarade hemsidan. Den hade man tittat på i ett senare skede.

    Alla som jag frågade hade kommit i kontakt med oss på annat sätt, framförallt Skaladagarna men även hobbymässan och SLM. Det fanns även några som kommit via arbetskamrater, grannar etc.

    För att hålla säkerheten på vårt fällt på en så hög nivå det går har vi en riktigt bra flygskola. Med duktiga flyglärare och ett riktigt bra utbildningsmaterial som varvar både teori och praktik. Flera maskiner med dubbelkommand och ett webbaserat bokningssystem för eleverna. De elever som gått igenom flygskolan tycker att den har varit riktigt bra.

    Nytt för i år är helikopterskola med dubbelkommando. Vi får se till hösten -09 hur det har gått.

    Som Uffe skrev i ett tidigare inlägg så är det ju inte bara att värva nya medlemmar, man ska ta hand om dem. Nån borde ju göra det. Problemet är ofta att denna "Nån" alltid är samma figur. I och med vår flygskola så får våra elever/nybörjare en "egen lärare" han fungerar lite som mentor den första tiden efter att eleven är färdig. På så sätt slussas han (tyvär inga tjejer ännu, men vi jobbar på det oxo) in i klubben på ett bra sätt. Och det är fler som aktivt jobbar för klubben.

    Så jobbar vi och det funkar för oss i den situation vi har på vårt fält. Då kan man ju undra varför vi ska va så annorlunda mot alla andra.

    Jo, därför att vi är annorlunda!

    Vårt fällt ligger inte 3 mil ut i busken där risken för folk å fä är minimal. Det gjorde det för 30 år sen. Då var det vischan. Vi är tvugna att ta hårt på säkerheten därav finns ett antal regler som måste följas för att vi ska få vara kvar.

    Ser fram emot fler kreativa förslag som gynnar klubben och medlemmarna

    Rolle

  16. #56
    Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    373
    Klubb
    Stockholms RFK, Tullinge MFK, Laxå Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Hej Lars !
    Tack för det vänliga svaret.
    Min enda tanke var att återföra tråden till det ursprungliga ämnet men det tycks inte vara lätt.
    Hursomhelst så har vi ett Meeting på Trettondagen - http://www.svensktmodellflyg.se/foru...entMainTopic=7 - och dit är alla välkomna !
    Hälsningar
    Roger
    Se det positiva i mitt inlägg!

    Stirra dig inte blind på min fråga till bokis!
    Om du tycker det är jobbigt kan jag bara råda dig till att blunda när du kommer längre ner på mitt inlägg..

    Hälsningar
    Lasse palm

  17. #57
    Gylds avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    361
    Jobb
    Trafikverket
    Klubb
    MFK LOOPING Gävle

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rolle Visa inlägg
    Så jobbar vi och det funkar för oss i den situation vi har på vårt fält. Då kan man ju undra varför vi ska va så annorlunda mot alla andra.

    Jo, därför att vi är annorlunda!

    Vårt fällt ligger inte 3 mil ut i busken där risken för folk å fä är minimal. Det gjorde det för 30 år sen. Då var det vischan. Vi är tvugna att ta hårt på säkerheten därav finns ett antal regler som måste följas för att vi ska få vara kvar.

    Ser fram emot fler kreativa förslag som gynnar klubben och medlemmarna

    Rolle
    Jag vet inte vad det är son är så annorlunda motför en annan klubb?
    Att ni måste ha grind som debatten kört fast i, ser jag inte som något konstigt.

    Men med risk för att Palm hackar ännu mer även på mig denna gång då så kan jag meddela att jag vid två tillfällen under de senaste två åren haft vägarna förbi Barkarby och tänkt att jag skulle svänga in för att säga hej och surra lite med dom som eventuellt var där och flög.
    Men då jag möttes av en grind och ingen ytterligare info så blev det per automatik att jag åkte vidare istället.

    Men något som jag tycker verkar bra är ju eran, som det låter, väl fungerande skolningsverksamhet.
    Givetvis bedriver vi skolning även i våran klubb, men den är troligen inte lika organiserad.
    Detta är kanske något som vi skall ta till oss av!


    Vidare kan jag meddela att det jag berättade om i mitt första inlägg, nämligen vårt sammarbete med Hobbex har resulterat i att dom delat ut ca 200 - 300 informationsblad under julhandeln.
    Och bladen har dom delat ut till alla som köpt något som kan flyga, samt att dom lagt ner dem i kartongerna i samband med att dom ändock lägger ner sina egna manualer till helikoptrar och flygplan.

    Nu återstår att se vad detta kommer att ge för effekt gällande nya intressenter. Bara att hålla tummarna!

    Givetvis kommer jag att återrapportera om utfallet så fort det går att utverdera.


    /Gyld
    Kenneth Gyld - Gävle

    "Man ska ha små mål här i livet - Mellanmålet"

  18. #58

    Standard

    God fortsättning Kennet och ni andra modellflygare

    Du har så rätt. Det är nog ingen skillnad på medlemmarna i SRFK kontra andra klubbar. Vi har också muntergökarna, tokstollarna, ensamvargar, lustikurrar mfl. åsså nån jetflygare.

    Det som är annorlunda är att man inte kan komma och spontanflyga på vårt fällt. Det är inget som vi valt utan en koncekvens av att vi har vårt fällt där vi har det.
    Jag tror inte det är vanligt att klubbar och medlemmar ute i landet gör vågen när de upptäcker en villt främmande pilot flygandes på "Deras"fällt utan att gästen ifråga anmält sig först till någon klubbrepresentant/medlem. Jag har också full förståelse för att det kan verka lite mystiskt med grindar etc. men det är som sagt inte vi som satt upp dem eller reglerna. Det är väl där skillnaden på modellflyg i storstad och ute i landet ligger.

    Jag vill även passa på att gratulera till ert sammarbete med Hobbex. Det ligger ju i allas intresse att få lite styrning på modellflygverksamheten. Och jag hoppas att ert sammarbete faller bättre ut än det gjorde för oss. Att ha en driven handlare/sammarbetspartner som säljer hobbyprodukter och inte leksaker och har vett att förklara skillnaden är guld värt.

    Vi hade också ett samarbete med Hobbex då de fanns vid Ikea Barkarby. Det funkade "så där". Vi informerade om att vi fanns och att de var välkomna. Det kom inte så många, om ens nån till vår klubb, men det fanns väldigt många som flög lite här och var med påföljd att både vi och de stördes i backen. När vi frågade om de visste om att vi fanns och att det var ett modellflygfält här svarade dom "javisst , men jag behöver ingen klubb, jag kan själv. Och dom på hobbex sa att jag får flyga överallt och det gör jag"

    Och nu kommer det 48 inlägg, "-Ja men skyll er själva storstadsjon, ni har ju grind till fältet så det är bara att gilla läget."
    Japp, det är ett I-landsproblem. Så är det. Och här hjälpte tyvär ingen hemsida.

    Om man så här i efterhand orkar läsa denna tråd från början så kan man konstatera att sverige är ett långt land med olika förutsättningar och olika ideer hur denna hobby ska utövas.
    Hoppas Kennet orkar sammanfatta vad som kommit fram som bra förslag.

    Rolle

    PS Hobbex Barkarby gick i konkurs och problemen har upphört vad det nu kan bero på.

  19. #59

    Standard

    Lasse svaret är enkelt, ÖMFK är en privat herrklubb därav ingen info om den nånstans, därav också bara inbjudna.

    Nog för att jag inte vet vad den klubben har med det hela att göra men...

    Då kan du får mer att reta dig på, vi har även en herrklubb för inomhusflygning med bara inbjudna...
    Senast redigerat av DrHanke den 2009-01-01 klockan 18:26.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  20. #60
    Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    373
    Klubb
    Stockholms RFK, Tullinge MFK, Laxå Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Gyld Visa inlägg
    Jag vet inte vad det är son är så annorlunda motför en annan klubb?
    Att ni måste ha grind som debatten kört fast i, ser jag inte som något konstigt.

    Men med risk för att Palm hackar ännu mer även på mig denna gång då så kan jag meddela att jag vid två tillfällen under de senaste två åren haft vägarna förbi Barkarby och tänkt att jag skulle svänga in för att säga hej och surra lite med dom som eventuellt var där och flög.
    Men då jag möttes av en grind och ingen ytterligare info så blev det per automatik att jag åkte vidare istället.

    Men något som jag tycker verkar bra är ju eran, som det låter, väl fungerande skolningsverksamhet.
    Givetvis bedriver vi skolning även i våran klubb, men den är troligen inte lika organiserad.
    Detta är kanske något som vi skall ta till oss av!


    Vidare kan jag meddela att det jag berättade om i mitt första inlägg, nämligen vårt sammarbete med Hobbex har resulterat i att dom delat ut ca 200 - 300 informationsblad under julhandeln.
    Och bladen har dom delat ut till alla som köpt något som kan flyga, samt att dom lagt ner dem i kartongerna i samband med att dom ändock lägger ner sina egna manualer till helikoptrar och flygplan.

    Nu återstår att se vad detta kommer att ge för effekt gällande nya intressenter. Bara att hålla tummarna!

    Givetvis kommer jag att återrapportera om utfallet så fort det går att utverdera.


    /Gyld



    Kenneth!
    Personligen kan jag tycka att det finns både för och nackdelar med att ha en grind till fältet.

    Fördel! Jag slipper få oväntat och olämpligt besök ut till fältet, jag behöver inte svara på en massa korkade frågor från nybörjare, dessutom behöver jag inte spela trevlig mot nyfikna.

    Nackdel! Måste kliva ur bilen för att öppna grinden

    Eftersom jag gillar grindar!
    Gick jag även med i annan grind älskande klubb! Tullinge modellflygklubb
    Där har vi både grind och vägbom, tycker det borde borde räcka för att stoppa alla obehöriga,nyfikna.

    Med skämtsamma hälsningar

    Lasse Palm
    Senast redigerat av Ultra Bandit den 2009-01-01 klockan 20:41.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •