Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Nybörjare

  1. #1

    Standard Nybörjare

    Hej.

    Jag har precis köpt en billig rc helikpoter av modell HONEYBEE CP2. Har aldrig tidigare flygit en helikopter, bara kört rc bil.
    Någon som har några bra nybörjar tips till mig?

    Mvh Micke

  2. #2

    Standard

    Ta kontakt med en lokal RC klubb. Försöker du ställa in helin och flyga själv utan erfarenhet blir det bara pannkaka.

    Se till att få kunnig hjälp med inställningarna och sen kan du träna hovring med kycklingställ (Det är ett kors av kolfiberpinnar man sätter på landningsstället så inte helin tippar så lätt.) ...........och förslagsvis simulator till datorn.

  3. #3

    Standard

    Okej ska kika om det finns någon i närheten vars jag bor, 20 mil norr om Luleå.

    Hittade en i Piteå som jag bör gå med i då och få hjälp på traven.
    Senast redigerat av mispen den 2009-01-23 klockan 01:27. Anledning: Gjorde en sökning:)

  4. #4
    Pallemans avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    354
    Jobb
    Garagepulare
    Klubb
    Sölvesborgs MFK

    Standard

    Precis som T5 skrev så bör man få en hjälpande hand både i verkligheten och på datorn i form av simulator...

    När jag började flyga heli så fanns det inga andra i min klubb som flög detta, så jag har fått kämpa på i huvudsak på egen hand.. idag så klarar jag iaf att hovra samt flyga runt i lite enklare former.

    Började med FMS och laddade ner lite fler helikoptrar, och MÅNGA timmar blev det.. och det är min plånbok glad för... Började med en E-Sky HoneyBee 004 med fast pitch då e-sky har väldigt billiga reservdelar.. sedan blev det en Protech 450 IC med Nitromotor och en Protech 425 EP med borstlöst system.

    Hittills har helikoptrarna kostat mig ca 1000:- i reservdelar så visst gör simulatorn underverk!

    Följer man bruksanvisningen så kommer man väldigt nära "rätt" inställningar. I höstas kostade min 450 IC mig strax under 200:- i reservdelar pga. att jag råkade reversera stjärtrotorkanalen på fel håll...

    Resultatet blev att jag skulle kompensera i samband med start och det blev ännu mera fel *haha*
    Mvh Palleman

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mispen Visa inlägg
    Okej ska kika om det finns någon i närheten vars jag bor, 20 mil norr om Luleå.

    Hittade en i Piteå som jag bör gå med i då och få hjälp på traven.

    Tjena, såg dina mail och har svarat, det finns även en klubb i Luleå som iaf blir 5 mil närmare för dig men annars är du väldigt välkommen till Piteå också
    Lars Jonsson

  6. #6

    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    15
    Jobb
    Röros flyservice

    Standard Till Nybörjare

    Jag är ganska färsk på helicopter jag med men jag började med en lama V3 som är väldigt snäll där man lär sig grunderna i helicopter. Det kan jag rekomendera och den går att beställas billigt om man bara letar lite på nätet (http://www.reservdelsrc.com/ har den billigt och väldigt bra priser på reservdelar med). Jag har nu uppgraderat till en Belt CP V2 som vist den är f-n så mycke mer svårflugen men jag klarar av det tackvare lama V3 samt simulator.

    Marcus

Liknande ämnen

  1. Nybörjare med FPV
    Av uffe40 i forum FPV Allmänt
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2011-02-14, 22:25
  2. Airbrushskola - Av nybörjare FÖR nybörjare
    Av Smajly i forum Allmänt och Tips
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2009-11-08, 12:41
  3. Nybörjare
    Av jugg i forum FPV Allmänt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-02-11, 04:40
  4. Nybörjare på FPV
    Av skygizmo i forum FPV Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-21, 12:29
  5. nybörjare
    Av josi_5 i forum Elmodeller
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-07-08, 16:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •