Reklam

 
Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 83

Ämne: Har jag allt nu?

  1. #41
    Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    377
    Klubb
    Stockholms RFK, Tullinge MFK, Laxå Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Robert_s Visa inlägg
    Hoppas du tar det som ett skämt. Va i väg senast idag faktiskt, annars så ofta ja kan typ varje dag
    Skämtade du!!
    Jag som trodde du menade allvar

    Hälsningar
    En glad amatör

  2. #42
    Robert_ss avatar
    Reg.datum
    Jan 2007
    Inlägg
    824
    Jobb
    Lastbilschaufför
    Klubb
    KMFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ultra Bandit Visa inlägg
    Skämtade du!!
    Jag som trodde du menade allvar

    Hälsningar
    En glad amatör
    De va bara till jaka ja skämtade
    //Robert Söderberg
    Futaba - "We put the future of R/C in your hands."


  3. #43
    Antons avatar
    Reg.datum
    Jul 2008
    Inlägg
    88
    Jobb
    pluggar
    Klubb
    Linköpingseskadern, Bigglesklubben, Malmens MFK

    Standard

    Hej.
    Jag har funnderat mycket på om jag ska ha full längdpipa eller kanisterdämpare det ja undrar över är hur mycket effektskilnad det är mellan dom sammt ljudnivån?
    det jag behöver är kraft att dra mig ur en hovring med någolunda vertikalprestanda samt att det inte väsnas för mycket på grund av att runt det fältet jag flyger på så bor det folk o dom ska man ju inte störa!
    Sen såg jag att fullkontroll hade en"Switch till tändsystem" det är väll samma som Kill Switch?

    //MVH Anton

  4. #44

    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    1 277
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    Kör med kanisterdämpare! Tar mindre plats och går relativt tyst.
    Långpipa ger lite fördröjning i gasresponsen vilket inte är bra.

    "Switch" till tändsystem och "killswitch" är samma sak!

  5. #45

    Standard

    har köpt mig sm modelbaus killswitch, det är denna full kontroll har, o den är lätt o ska vara bra enligt de som har den. Lägger du till lite extra längd på kröken så minimerar du eventuell gasfördröjning vid full effekts pipa. En bra pipa ökar toppeffekten med ca 1 hk på da50 :n o ger upp till 30% mer vrid. ef yaken är enorm o mår bra av den extra effekten, o när den dessutom är gjord för helpipa så blir installionen smidig o snygg. ljudnivån är lagom hög på båda alternativen

  6. #46
    Antons avatar
    Reg.datum
    Jul 2008
    Inlägg
    88
    Jobb
    pluggar
    Klubb
    Linköpingseskadern, Bigglesklubben, Malmens MFK

    Standard

    Hej.
    Det ser lite annorlunda ut nu med sakerna och tänkte bara kolla med er så det ser bra ut.
    1st EF Yak 54
    1st DL 50
    1st kanisterdämpare & manifolder
    4st Dymond DS 9500 MG Dig & metallarmar
    1st HD Digitalt servo 9150MG & metallarm
    2st Futaba Servo Standard 4.1kg
    2st regulatorer
    1st DesirePower 2200mAh 2S 22C/40C(till täningen)
    1st DesirePower 3700mAh 2S 15C/30C(till motagarström) eller 2st 2200 mAh 2S 22/40C och EMCOTEC DPSI Micro-DPSI RV
    2st Strömbrytare
    2m bränsleslang
    1st 23x8 propeller
    DU-BRO 20oz tank och 100mm hjul
    Radio Futaba 10C 2,4ghz med R6014FS mottagare
    Switch till tändsystem
    Tankventil som tål bensin
    Bränslepump som tål bensin
    15 och 30min epoxy och medium CA
    Ser ni nått mer som kan behövas så skriv gärna det! och så klart om ni tycker att jag ska bytta ut nått.
    //MVH Anton
    Senast redigerat av Anton den 2009-02-21 klockan 20:40.

  7. #47
    Antons avatar
    Reg.datum
    Jul 2008
    Inlägg
    88
    Jobb
    pluggar
    Klubb
    Linköpingseskadern, Bigglesklubben, Malmens MFK

    Standard

    Eller skulle det kunna räka med en stor flaska 30min epoxy?
    Kan jag limma gångjärn med det?

    //MVH Anton

  8. #48

    Standard

    Om du ska ha Micro-DPSI RV behövs väl inte strömbrytarna, det är väl inbyggda i Micro-DPSI RV:n? Sen skriver du DPSI till servon och mott vad ska du då ha Micro-DPSI RV till? Tändningen? I så fall behöver du inte strömbrytaren du skrivit längre ner. Sen skriver du två regulatorer, lika med dessa du har ju redan Micro-DPSI RV samt DPSI till mott så då behövs väl inte dessa?

    Jag skulle nog som ack till servon välja 1st 2s 2200 istället det kommer räcka till minst en dags flygning ändå.

    Till tanken behöver du ett gummi för bensin, istället för det som följer med tanken som är för metanol.

    Hjul 100mm, det ingår väl hjul? Om det är för att du vill ha större kolla så de går in i hjulkåporna först.

    Till canister å kröken så behövs klämmor och teflonskarv men det kanske ingår i det kitet du har valt?

    Lim ser väl bra ut, epoxy kan du ha till gågnjärnen, se till att skaffa vaselin eller liknande till när du limmar in dem så inte själva gångjärnet limmas ihop...
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  9. #49
    anders es avatar
    Reg.datum
    Feb 2009
    Inlägg
    450
    Jobb
    Smart repair/bilskade tekniker
    Klubb
    Hadeland modellflyklubb (Norge)

    Standard

    Lipo er vel ikke veldig glad i minusgrader(vinter-flyging). Eller???
    Om du ikke varmer dem i bukselomma.
    Anders Engesvoll
    GP-engines -- PAU-planes -- and a big Pitts Challenger II
    http://www.aztechaeromodels.com/

  10. #50
    Antons avatar
    Reg.datum
    Jul 2008
    Inlägg
    88
    Jobb
    pluggar
    Klubb
    Linköpingseskadern, Bigglesklubben, Malmens MFK

    Standard

    Hej.
    Okej då ser inköpslistan ut så här:
    1st EF Yak 54
    1st DL 50
    1st kanisterdämpare & manifolder
    4st Dymond DS 9500 MG Dig & metallarmar
    1st HD Digitalt servo 9150MG & metallarm
    2st Futaba Servo Standard 4.1kg
    2st regulatorer
    1st DesirePower 2200mAh 2S 22C/40C(till täningen)
    1st DesirePower 3700mAh 2S 15C/30C(till motagarström)
    2st Strömbrytare
    2m bränsleslang
    1st 23x8 propeller
    DU-BRO 20oz tank och gummi som tål bensin
    Radio Futaba 10C 2,4ghz med R6014FS mottagare
    Switch till tändsystem
    Tankventil som tål bensin
    Bränslepump som tål bensin
    30min epoxy och medium CA
    Ser ni nått mer som kan behövas så skriv gärna det! och så klart om ni tycker att jag ska bytta ut nått.
    //MVH Anton

  11. #51

    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    1 277
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    Ser bra ut ! Men tank följer väl med planet??
    Sen behöver du fler propellrar förstås...men fler proppar kan du ju köpa senare.
    Ca lim både medium och tunn (Flash eller liknande)+Kicker är också något som alltid behövs plus hobbystrykjärn , lödtenn (Stay-brite och vanligt tenn)...men det har du väl förut ...för det här är väl inte din första kärra?

  12. #52

    Standard

    Köp kavans 100 mm hjul, de är lättast. Nån som sa att tank ingick men icke. kör på den du skrivit, glöm inte konverterings plugg för bensin till tanken. Jag skulle köpt z- poxy 5 o 30 min epoxy. Kör på det stora batteriet till mottagare så det finns reserver.

  13. #53
    Antons avatar
    Reg.datum
    Jul 2008
    Inlägg
    88
    Jobb
    pluggar
    Klubb
    Linköpingseskadern, Bigglesklubben, Malmens MFK

    Standard

    Hej nu börjar det ramla in lite saker i dag kom:
    1st HD Digitalt servo 9150MG & metallarm
    2st Futaba Servo Standard 4.1kg
    2st regulatorer
    1st DesirePower 2200mAh 2S 22C/40C(till täningen)
    1st DesirePower 3700mAh 2S 15C/30C(till motagarström)
    Radio Futaba 10C 2,4ghz med R6014FS mottagare
    Planet är på väg och resten av sakerna ska inhandlas inom en snar framtid.
    //MVH Anton

  14. #54
    Antons avatar
    Reg.datum
    Jul 2008
    Inlägg
    88
    Jobb
    pluggar
    Klubb
    Linköpingseskadern, Bigglesklubben, Malmens MFK

    Standard

    Hej.
    Varför ska jag köpa 6 min epoxy?
    och i så fall funnkar det med biltemas?

    //MVH Anton

  15. #55
    Antons avatar
    Reg.datum
    Jul 2008
    Inlägg
    88
    Jobb
    pluggar
    Klubb
    Linköpingseskadern, Bigglesklubben, Malmens MFK

    Standard

    5 min*

  16. #56

    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    1 277
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    Vissa gånger vill man inte vänta 30min innan grejerna torkat! Och till vissa grejer funkar Ca lim så bra. Men du har väl epoxylim från tidigare byggen?? Låter nästan som du är nybörjare när du frågar om varför man behöver 5min epoxy (inget ont menat...Bara det att kärran du köper inte är lämplig om man inte har flugit annat förut)

    Funkar med vilket epoxylim som helst!

  17. #57
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    2 724
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Anton Visa inlägg
    Hej.
    Varför ska jag köpa 6 min epoxy?
    och i så fall funnkar det med biltemas?

    //MVH Anton
    Biltemas epoxy funkar utmärkt och är dessutom billigt.
    http://www.biltema.se/products/produ...?iItemId=83209
    F-n, såg nu att de höjt priset med en 5:a sen sist jag köpte en bunt tuber..
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  18. #58
    Antons avatar
    Reg.datum
    Jul 2008
    Inlägg
    88
    Jobb
    pluggar
    Klubb
    Linköpingseskadern, Bigglesklubben, Malmens MFK

    Standard

    Hej.
    Hehe jag har flugit i två år och känner mig säker när jag flyger och jag har flugit större aerobatic kärror innan men bara metanol.
    Anledningen till att jag frågar så mycket är att jag vill ha ett flygplan som funngerar utan problem + att jag är ny på bensinflygplan och inte har nån direkt jobb=inte nån jätte inkomst inkomst(14år) så jag försöker dra ner på allt onödigt men vill endå ha ett fullt fungerande 3D plan.
    Har iallafall beställt lim nu och det blev:
    1 x BSI 102 INSTA-CURE Supertunnt CA-lim
    1 x BSI 107 INSTA-CURE+ Mediumtjockt utfyllande CA
    1 x BSI 151 INSTA-SET Kicker till CA
    1 x Z-Poxy 30-minuter 236.5ml
    1 x Z-Poxy 5-minuter 236.5ml

    //MVH Anton Arud
    Senast redigerat av Anton den 2009-02-24 klockan 19:30.

  19. #59
    Antons avatar
    Reg.datum
    Jul 2008
    Inlägg
    88
    Jobb
    pluggar
    Klubb
    Linköpingseskadern, Bigglesklubben, Malmens MFK

    Standard

    Hej.
    Jag har funnderat mycket på det här med avgassystem till yaken jag ska använda en DL 50 och undrar först o främs om DL har samma avgasfläns som DA? och sen om det här ser bra ut:

    http://www.fullkontroll.se/manifolde...cc-p-5169.html

    Sen undrar jag vart man ändrar namn på tråden och om det går?

    //MVH Anton
    Senast redigerat av Anton den 2009-02-26 klockan 16:46.

  20. #60
    anders es avatar
    Reg.datum
    Feb 2009
    Inlägg
    450
    Jobb
    Smart repair/bilskade tekniker
    Klubb
    Hadeland modellflyklubb (Norge)

    Standard

    DA og DL har samme avgasflens.
    Anders Engesvoll
    GP-engines -- PAU-planes -- and a big Pitts Challenger II
    http://www.aztechaeromodels.com/

Liknande ämnen

  1. Söker FPV butik som har allt
    Av Kenneth E i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-08-01, 22:07
  2. Allt om hobby!
    Av Lelle i forum Allmänt och Tips
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-04-09, 23:04
  3. Har jag allt som behövs?
    Av Huio i forum Nybörjare
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2012-11-28, 16:14
  4. Naza allt är fel :/
    Av Defuncta i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 100
    Senaste inlägg: 2012-10-07, 20:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •