Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Kyosho minium Edge540 2,4 Problem.

  1. #1

    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    5
    Jobb
    Dumperkusk
    Klubb
    MFK Bunten

    Standard Kyosho minium Edge540 2,4 Problem.

    Hejsan. Har köpt en: http://www.kyosho.com/eng/products/r...duct_id=104154 på Umeå R/C. Har en minium cessna sen tidigare med radio. Dom sa att jag inte behövde köpa nån ny radio utan att det gick med den jag har till cessnan. Satt in accen i planet som började pipa, slog på radion men den fortsatte bara pipa alltså ingen kontakt. Provade omvänd ordning också med samma resultat. På kyoshos hemsida står det: Connects automatically once transmitter is registered to the receiver. (Comes pre-registered at time of shipment). Så jag undrar om det är någon som vet hur man "registrerar" ihop plan och sändare? Man vill ju som ut o flyga

  2. #2

    Standard

    Sändaren har tryck knappar under spakarna (trycker du ner spakarna klickarr det till lite)

    1.tryck ner och håll inne vänster spak-knapp slå på strömbrytaren på sändaren sändaren piper tjugo sek
    2 sätt i batteriet i flygplanet inom tjugo sek både sändare o plan piper en stund
    3 när det slutat pipa skall sändaren o planet ha kontakt med varran

    hämtat från min instruktionsbok
    ================================================== ==================

    Alldeles för många plan i garaget

  3. #3

    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    5
    Jobb
    Dumperkusk
    Klubb
    MFK Bunten

    Standard

    Tack så hemskt mycket. Testade ditt tips och det funkade. Kan nu flyga min edge med samma sändare som jag har till cessnan. Blir skoj att testa en sån här liten modell med skev rodeder. Blir kanske inomhusflyg i Malå på söndag. Var ute och provade den i mörkret. Den flög ju men den var lite svår att se Men tack än en gång....

  4. #4

    Standard

    Bra det funkade .själv fick jag inte till det först,men hittade felet vid lite låg batterispänning går det inte ,,så bra batterier i sändaren rekomenderas
    ================================================== ==================

    Alldeles för många plan i garaget

  5. #5

    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    5
    Jobb
    Dumperkusk
    Klubb
    MFK Bunten

    Standard

    Okey, märkte igår att batterierna inte håller så länge om man e ute å flyger i kylan :P

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tanya Visa inlägg
    Okey, märkte igår att batterierna inte håller så länge om man e ute å flyger i kylan :P
    Kanske tejpa en depronbit under som skyddar accen mot fartvinden så den håller värmen. För flyga vill man ju fastän de är kallt.

    Mvh Mats J
    Mats Jonsson född 1971. Flugit RC sedan 1996 pysslade med friflygande gummimotormodeller före det.

  7. #7

    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    5
    Jobb
    Dumperkusk
    Klubb
    MFK Bunten

    Standard

    Ja de kanske inte är en så dum ide... få se om man hittar sig nån depron bit liggandes hemma nånstans

Liknande ämnen

  1. Kyosho Minium
    Av Mario i forum Elmodeller
    Svar: 51
    Senaste inlägg: 2013-07-15, 22:27
  2. Höjdroderproblem Kyosho Minium
    Av Hektor i forum Elmodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-04-05, 11:43
  3. Kyosho Minium å TT Bandit
    Av DrHanke i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-05, 14:02
  4. Kyosho Minium
    Av mac77 i forum Allmänt och Tips
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-02, 21:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •