Arbetet fortgår, gjort klart ställen å ställbrunnarna.
Vart någorlunda snyggt tillslut
Luftintag till motorn provmonteras...
Uj 3,7L tank mitt i vägen...
Hehe man vill ju tanka å taxa runt med stil som de stora pojkarna
Arbetet fortgår, gjort klart ställen å ställbrunnarna.
Vart någorlunda snyggt tillslut
Luftintag till motorn provmonteras...
Uj 3,7L tank mitt i vägen...
Hehe man vill ju tanka å taxa runt med stil som de stora pojkarna
//DrHanke
*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***
Jobbat även med nosstället så det vart klart idag...
Servo till styrningen av nosstället.
Tja.. varför fotar man så här... kul att ha bilderna kanske?
Så stället på plats, styrvajer, luftslangar mm dragna så på med sista kåpan
Ett första försök till arrangemang av elektronik mm.
//DrHanke
*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***
Tycker inte de händer någonting med din Sprint??????? Eller har du bara "glömt" att maila bilder etc......?
Ser ju bra ut, när är beräknad takeoff.....Laxå?
Den där BWM tanken är fin, jag som är smålänning gjorde dock en själv av en 1 liters Aerosave flaska och två O-ringar, rätt lik faktiskt......undrar om Lasse säljer BWM klistermärken :-)
Mvh Johan B
Nej jag väntar på att en P-80SE ska dyka upp från tyskland... Samt servon å lite annat godis
En klurigt sak är tanken som jag har, fattar inte riktigt hur ja ska göra med den... vanliga klunkslangen är ok men hur gör man med avluftningen då det är en bit upp till taket i tanken, det följer med en 15cm bit av nån slags hårt plaströr som jag antar att man skall använda till detta?
//DrHanke
*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***
Till min ELAN fick jag med en 2,5 liters tank från Digitech, där avluftningsniplen inte sitter helt helt ovan på tanken. Det betyder, att jag inte kan fylla tanken till 100%. Men på SPRINTEN sitter nipplen helt uppe på toppen av tanken.
Jag tar en bit tygonslang och låter den gå från avluftningsnipplen och ut gennom sidan på modellen - i niveau med botten på tanken - via ett messingrör, som då kan användas till att ansluta extra tank medan man taxar ut till startbanan.
Jag tror att du ska böja plaströret i en vinkel på ca 90 grader så att det går från avluftningsfittingen?? (hvilken typ??) och upp till taket i tanken... eventuelt skära det av på snedd i toppen.
Senast redigerat av petera38 den 2009-04-01 klockan 10:44.
Var ett tag sen jag la in nått skoj uppdateringar....
Fått servon så det har varit ett evigt pillande på servoarmar å linkage men till slut så verkade det funka.
Stabben med höjdroder, ett Hyperion Atlas 11kg har fått äran att tjänstgöra till detta. Kör med lika till luftbromsen också då det är relativt stora ytor som ska röras på.
Oj så här ser det ut under luckan...
Bommarna med sina små sidroder har fått Hyperion Atlas 7kg, lite mkt kanske till detta jobbet men det var enklare å ha samma runtom så dessa sitter även på skeven.
Hoho en titt under locket...
Skevroder.
En GET motor, bähähä
GetKatt P-80SE, den nya varianten med nya spännade saker, nytt turbinhjul mm blir säkert skitbra
Fått fin vitt rutmönster som alla SE varianter har *bling*
Mittsektionen med kablage till bom å ytter vingen med skev.
//DrHanke
*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***
Efter allt linkage pillrande så var det dags för nästa pillar bygge, insugkanalerna... Måtta mäta skära bort film å sen kladda med epoxyn...
Lite kladdande med bränsle säker färg däribak fall turbinen skulle få för att bara spotta ut soppan
Värre än ett pussel, en hel del saker ska på ingen yta alls få plats å dessutom även fungera
hoho Geten ditsatt för att kolla läget *bling*
Gav upp för dagen, inte äns hälften av prylarna å det är redan trångt
//DrHanke
*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***
Ser bra ut! Verkar som första luftdopet närmar sig med stormsteg. Blir den klar till Vallentuna träffen!
Mvh / Jakob Rydinger. Administratör av http://www.rcflyg.se
____________________
ATT FLYGA ÄR ATT LEVA!
www.scandinavianplank.se Trätrall i underhållsfri träkomposit för altaner och runt pooler
tja.. jakob jag e ju en skygg typ så jag springer väl bara runt å snackar tungt å flyger tunnt...
//DrHanke
*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***
Nu börjar det att likna en rigtig get!!!
Men det blir inte trångt i en Sprint!!! Du har väldig mycket utrymme i flera skickt..... Luftflaskor och batteri till turbin i bottenvåningen. Accar till mottagere och servon i utrymmet över noshjulet. Och då har du plats till pump, ventiler, evt. powerbox på "andre våningen"......inga konstigheter med det Och ECU´en får plats bakom tanken.
Kanske inte blir så trångt iaf...
//DrHanke
*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***
Var någonstans har du gjort av mottageren??
veckopengen räckte in till nån... jo jag har inte kommit så långt ännu pete
som du ser är det en logistisk mardrömm bara att få alla sladdar snyggt... Men jag jobbar på det så snart är det nog ordning på dem så mottagaren kan få sin plats i kabin...
//DrHanke
*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***
Nog bör den flygas på shoutouten, är du för nervös själv så tar Wesse upp den åt dig
Ser snyggt ut så den flyger säkert bra.
Mvh Mats J
Mats Jonsson född 1971. Flugit RC sedan 1996 pysslade med friflygande gummimotormodeller före det.
Inget problem att ta upp den...........!
Nej det är landingen du...........Hanke du!!!
ack placering mm fixades till idag... för att sen se i manualen att det var 25cm från bakkant inte framkant så det var bara att börja om... eller vända manualen rätt när man jobbar... kollade lite snabbt på måttet tänkte inte på manualens riktning... *suck*
//DrHanke
*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***
Japp Hanke då var min Sprint klar, nu ska bara fältet tina fram och sen är det upp och iväg.
Utr, P80, Äldre Järnspis
Futaga 2,5 ghz mottagare 14 kan
Graupner 5391 digitala, klaff, skev
Hyperion UMD, digitalt, höjd
Hitec digitala sidroder
Hitec Hs 81 ställventil
Hitec HS 55, bromsventil
Ställ, Eurokit, bromsar och hjul Feibao
Powerbox 40-16 expert
Accar, 2x 2500mA Sanyo NimH
Sen återstår att se om Saken flyger med det här
MVH K-Å
Senast redigerat av K-Å den 2009-04-19 klockan 19:09.
MVH Kjell-Åke Skoog
Ordförande RCFF 2023/2025.
Undrar om klaffen kommer räcka
//DrHanke
*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***
Den har 2 lägen, av och på, av=flygläge, på=tvärnitsläge
MVH K-Å
MVH Kjell-Åke Skoog
Ordförande RCFF 2023/2025.