Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Futaba 10C 2,4ghz fråga?

  1. #1
    Antons avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    88
    Jobb
    pluggar
    Klubb
    Linköpingseskadern, Bigglesklubben, Malmens MFK

    Standard Futaba 10C 2,4ghz fråga?

    Hej.
    Jag undrar om jag köper en Futaba 10C 2,4ghz i kina behöver jag tänka på mode o sånt då för som jag har förståt det så kan man ställa in det i radion i efter hand?
    Har jag fattat rätt?

    /MVH Anton

  2. #2
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Ja mode brukar man kunna ändra i radion. Men om det är en mode1 radio så har du throttel på höger och skev på vänster, så då måste du flytta om så du får raster på throttel på vänster sida.

    //Matte

  3. #3
    Corsairs avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    639
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Arbete är överskattat, hobby är bättre...
    Klubb
    Södertälje Mfk.

    Standard Radio Kina

    Hej
    Tänk på att radion kan vara regionsbunden, vilket betyder att det skulle vara något fel på radion så kan du inte få någon garanti utan du måste skicka tillbaka radion dit du köpte den, tänk på hur lång tid det kan ta..
    Då är hela vinsten borta och förmodligen kostar det ännu mer än att köpa den hos någon av våra RC-butiker.
    "Gå inte över ån efter vatten"
    Live to fly, fly to live!
    Janne


    FUTABA T12Z 2,4GHz...mums..

    Sig CUB "Clipped Wing" 1/4 Skala. Ligger på Byggdagboken/RCFF...

    www.modellflyg.dinstudio.se

  4. #4

    kay.kruts avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    910
    Jobb
    Glad pensionär.Oförbätterlig optimist.
    Klubb
    SMFF.RCFF. Trelleborgs Modellflygklubb. Östersunds Modellflygklubb.

    Standard Futaba 2,4 gHz

    Jag håller fullständigt med "Corsair" Köp din radio av en svensk återförsäljare. Dels så har du garanti på grejorna men du får också hjälp om det strular till sig. Du slipper osäkra väntetider eller att bli lurad på konfekten. Du behöver inte betala astronomiska summor för grejorna. De flesta handlare försöker att hålla så låga priser som det bara går.Om vi köper alla våra prylar på nätet, ja då finns det snart inga handlare kvar här i landet. Vart ska vi då vända oss när vi behöver en bit balsa eller en rulle beklädnasfilm. Nej, ge våra svenska handlare en chans att överleva. Det tjänar vi på i längden.
    Jag hoppas du "Anton" inte blir arg på mig för mitt inlägg här. Jag vill bara att vi ska vara rädda om våra hobbyhandlare. Om inte annat så för vår egen del. Vi behöver dem.

    Kay krut

  5. #5
    Brills avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    19
    Jobb
    VV-vessare
    Klubb
    EFK

    Standard

    Flertalet handlare i utlandet skickar med endast sändaren, däremot i sverige får du laddare, sändare samt mottagare. Jag själv spanade runt lite på nätet innan jag köpte den via Autopartner som hade ett riktigt bra pris.

    Däremot skulle jag vilja bli informerad om det finns några bra sidor för programmera denna radio….. det är inte helt självklart hur man gör flera flygmoder (skulle vilja ha 3 st flygmoder via spak C samt omkopplare D om jag har fattat det rätt så kan man göra så)

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kay.krut Visa inlägg
    Jag håller fullständigt med "Corsair" Köp din radio av en svensk återförsäljare. Dels så har du garanti på grejorna men du får också hjälp om det strular till sig. Du slipper osäkra väntetider eller att bli lurad på konfekten. Du behöver inte betala astronomiska summor för grejorna. De flesta handlare försöker att hålla så låga priser som det bara går.Om vi köper alla våra prylar på nätet, ja då finns det snart inga handlare kvar här i landet. Vart ska vi då vända oss när vi behöver en bit balsa eller en rulle beklädnasfilm. Nej, ge våra svenska handlare en chans att överleva. Det tjänar vi på i längden.
    Jag hoppas du "Anton" inte blir arg på mig för mitt inlägg här. Jag vill bara att vi ska vara rädda om våra hobbyhandlare. Om inte annat så för vår egen del. Vi behöver dem.

    Kay krut
    TACK! TACK ! äntligen nån som bar börjat inse det jag har tjatat om hela tiden och folk tyckte att så är inte fallet. Ju mer folk handlar ute ju minder blir omsättningen av prylar hos dom svenska handlarna, och då blir priserna högre ,vilket gör att ännu fler handlar ute, och då till slut är det lika bra att stänga igen.
    Sverige är en väldigt liten marknad om man jämför med USA eller övriga europa (tyskland, österike.....) ,det är därför dom kan hålla lägre priser, dom handlar hemma och deras omsättning av prylar är MYCKET mer, vilket ger lägre priser. Hade det inte funnits mer än 9milijoner jänkare då kan jag nästan lova att deras priser hade varit mycket högre än våra i sverige.

    Ja ja...... hur som, tack för tt vissa har börjat inse.

  7. #7


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej Brill,
    Några små tips kan du hitta här - http://www.2.4gigahertz.com/faq/faq-10c-2_4ghz.html
    Hälsningar
    Roger

  8. #8
    Antons avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    88
    Jobb
    pluggar
    Klubb
    Linköpingseskadern, Bigglesklubben, Malmens MFK

    Standard

    Hej.
    Tack för bra svar!
    Jag har beställt radion nu och gjorde det från autopartner.

    //MVH Anton

  9. #9


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej Anton,
    Det blir säkert jättebra för det är en mycket seriös firma.
    Kan dock säga att någon regionkodning har jag inte märkt av på 10C - det skall endast vara Futabas 12 resp 14-modeller som har detta.
    10C är väldigt lika (och kompatibel) med 9C och jag flyttade över min Assan 2,4 GHz-modul från min 9C till 10C utan minsta problem.
    Om man inte behöver alla kanaler och funktioner som 12--14-modellerna har så är 10C ypperlig - inte minst för att dess modulsystem är kompatibelt med tidigare versioner vilket gör att det finns många 3:e-partsprodukter att köpa till - t ex Assan eller Spektrum 2,4 GHz - om man inte absolut vill ha Futabas eget 2,4-system vilket är alldeles utmärkt men en aning "overkill" för "små-el" för oss som flyger mycket sånt. Då kan man köra något billigt men funktionellt 2,4-system till små-elen och Futaba Fasst till de lite större/finare kärrorna - en mycket bra kombination !
    Hälsningar
    Roger

Liknande ämnen

  1. billigare 2.4ghz mottagare till Futaba?
    Av DennanHMFK i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-09-08, 14:29
  2. Max räckvidd på en Futaba 7C 2,4GHz
    Av peter_larsen i forum FPV Radio 35 - 2.4 - LRS
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-06-11, 16:15
  3. Problem med Futaba 2.4ghz
    Av Glawe i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2008-04-12, 09:37
  4. Futaba 6EX 2,4Ghz
    Av Stuff i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 15:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •