Reklam

 
Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: svårt beslut!

  1. #1
    Antons avatar
    Reg.datum
    Jul 2008
    Inlägg
    88
    Jobb
    pluggar
    Klubb
    Linköpingseskadern, Bigglesklubben, Malmens MFK

    Standard svårt beslut!

    Hej.
    Nu står jag inför ett svårt beslut som följer:
    DA 50R eller DL 50 och Futaba 10C 2,4ghz
    Planet som det ska sitta i är Extrem Flight Yak 54.
    Hur skulle nu ni har gjort?

    //MVH Anton

  2. #2

    Standard

    Vill du ha minsta möjliga problem o bästa kvalite men till en lite högre peng kör på DA, den står sig bra i pris om man vill sälja den o finishen är suberb. DL motorn har inte samma finish o kvalite men ska gå bra den också. Futaba 10c har jag precis köpt en o den har det man önskar sig i finesser så det är inget dumt val.

  3. #3

    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    1 277
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    Vilken är billigast?

  4. #4

    Standard

    Som "forumpolis" undrar jag vad hände med din andra tråd med samma fråga?
    http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php?t=22820
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  5. #5
    Antons avatar
    Reg.datum
    Jul 2008
    Inlägg
    88
    Jobb
    pluggar
    Klubb
    Linköpingseskadern, Bigglesklubben, Malmens MFK

    Standard

    Den är borta nu!

    /Anton

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Anton Visa inlägg
    Hej.
    Nu står jag inför ett svårt beslut som följer:
    DA 50R eller DL 50 och Futaba 10C 2,4ghz
    Planet som det ska sitta i är Extrem Flight Yak 54.
    Hur skulle nu ni har gjort?

    //MVH Anton
    Mitt tips är att man skall alltid köpa det man vill ha och som man vet är bra! I alla fall när det gäller modellflygprylar
    Dvs köp aldrig ngt "bara" för att det är billigt. Man skall ju ändå dras med det man köper i några år så det skall vara av bra kvalitet och funktionalitet. Man kan ju alltid spara in pengar på oviktiga saker såsom mat och kläder
    Senast redigerat av AmRi den 2009-02-13 klockan 09:18.

  7. #7
    js_s avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    669
    Jobb
    Chaufför/försäljare
    Klubb
    RC Åland

    Standard

    Jag har en DL50 o är väldigt nöjd med den, fast det verkar väldigt lång inkörnings tid på den.
    Jag har kört ca 12-13L igenom den nu, o den går bara bättre o bättre för varje körning.

  8. #8
    mulders avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    1 033
    Jobb
    Fifflare, min kropp kräver inget hederligt arbete längre.
    Klubb
    Olofströms & Åhus Mfk JET-SKÅNE

    Standard

    DA the best a men can get. Det finns DA och turbinmotorer that¨s it.
    Jag håller DA mkt högt, pga de garantier och service som erbjuds.
    Körde ca 0.5liter under "inkörningen" och går som en dröm.
    /Mulder
    Flyger: JET
    Bygger: I Composite
    Motor: Turbin
    Radio: Futaba

    JET SKÅNE

  9. #9
    js_s avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    669
    Jobb
    Chaufför/försäljare
    Klubb
    RC Åland

    Standard

    Ursäkta om jag kapar tråden lite nu, men jag fick en till Dl idag fast en DL100
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAGE_018 f.jpg 
Visningar:	129 
Storlek:	293,2 KB 
Id:	3690  

  10. #10
    Per Ps avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    1 088
    Jobb
    Lackerare/Processtekniker
    Klubb
    Stranda Modellflygklubb

    Standard

    Jag har kört mycket med min DL50 i sommar, och har inget negativt alls att säga om den. Sen att man nästan får 2st DL50 för priset av en DA (Dyrt-Asdyrt) så är jaq verkligen inte missnöjd. DL-50 är väl en av de få "kina-motorerna" i den storleken som verkligen går riktigt bra?! DA har liiiite högre effekt, men den skillnaden är inte värt pengarna *tycker jag*
    Står man med en låda på magen säljer man korv!

  11. #11

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Per P Visa inlägg
    Jag har kört mycket med min DL50 i sommar, och har inget negativt alls att säga om den. Sen att man nästan får 2st DL50 för priset av en DA (Dyrt-Asdyrt) så är jaq verkligen inte missnöjd. DL-50 är väl en av de få "kina-motorerna" i den storleken som verkligen går riktigt bra?! DA har liiiite högre effekt, men den skillnaden är inte värt pengarna *tycker jag*

    Nja, DL har väl för många "amatörtestare" t o m visat sig ge högre effekt än DA, när man jämfört under liknande förhållanden.

  12. #12
    Per Ps avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    1 088
    Jobb
    Lackerare/Processtekniker
    Klubb
    Stranda Modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Vismund Visa inlägg
    Nja, DL har väl för många "amatörtestare" t o m visat sig ge högre effekt än DA, när man jämfört under liknande förhållanden.
    Det måhända någon har påstått det, men det påstår inte jag.... Jag har förvisso redan 2st 50cc motorer, men om jag ska köpa en till så KANSKE jag testar en DA, bara för o testa.... vem vet =)
    Senast redigerat av Per P den 2009-02-13 klockan 17:40.
    Står man med en låda på magen säljer man korv!

  13. #13

    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    1 277
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    Slår de MVVS 45cc ??
    6600V/m med 24x8 Mentz!

  14. #14
    RCFF - Moderator Siguns avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    3 961
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Måste väl finnas någon i stockholms trakten med en DL som ni kan ställa upp bredvid varandra en dag och testa. Använd samma varvräknare bara.

    /Martin

  15. #15

    Standard

    Kraften i en motor kan ju inte bara mätas i toppvarv då vissa DL vinner över DA, vrid o gassvar vid lägre varv samt linjärt register är kanske ännu viktigare speciellt i en 3d kärra. Att den är ansedd som den finaste 50 cc motorn på marknaden behöver ju iofs inte betyda att den är starkast. O vill man ha mer pulver så finns det ju många fina 57-60 motorer man kan stoppa i. Men ingen kan säga att det finns en 50cc motor med seriösare framtoning vad gäller materialval, maskinbearbetning, vikt o storlek, problemfri gång och superb service än motorerna från Desert Aircraft.

    Man får vad man betalar för som med allt annat

    Jag betalar personligen glatt 2000kr mer, men så gör jag med allt. Kör hellre tyskt än ford osv.

  16. #16
    Antons avatar
    Reg.datum
    Jul 2008
    Inlägg
    88
    Jobb
    pluggar
    Klubb
    Linköpingseskadern, Bigglesklubben, Malmens MFK

    Standard

    Hej.
    Tack för bra svar!
    Är det nån som vet om DA 50:n finns i kina?
    //MVH Anton

  17. #17
    Robert_ss avatar
    Reg.datum
    Jan 2007
    Inlägg
    824
    Jobb
    Lastbilschaufför
    Klubb
    KMFK

    Standard

    DA-50 är billigas nu i sverige
    kolla på aresti.se http://aresti.se/rc_flyg/da_50_r.htm 5500kr!
    //Robert Söderberg
    Futaba - "We put the future of R/C in your hands."


  18. #18
    Antons avatar
    Reg.datum
    Jul 2008
    Inlägg
    88
    Jobb
    pluggar
    Klubb
    Linköpingseskadern, Bigglesklubben, Malmens MFK

    Standard

    Okej men finns den att köpa i kina??

    //MVH Anton

  19. #19
    klampes avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    69
    Jobb
    Reelriktare
    Klubb
    Tranås MFK Ödeshögs MFK

Liknande ämnen

  1. Hur svårt kan det vara?
    Av Heli i forum Helikopter
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-07-24, 20:50
  2. beslut!?
    Av kenneth67 i forum Bensinmodeller
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-12-09, 17:21
  3. pontoner hur svårt?
    Av Patric_med_C i forum Allmänt och Tips
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-03-09, 10:51
  4. Varför är det så svårt att få kontakt med HAB?
    Av colsson i forum Allmänt och Tips
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-09-21, 09:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •