Reklam

 
Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 71

Ämne: Ny Hitech 2,4Ghz Radio "Aurora 9"

  1. #21
    LANs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

    Standard

    Ok, det förklarar saken. Men Kyosho har fortfarande en del Hitec-prylar på sin hemsida, så det var det som missledde mig. Då är det säkert direktkontakt med Hitec/Multiplex som gäller för handlarna, och säkert en anledning till att det svenska priset ju verkar väldigt rimligt satt. Om man skulle direktöversätta det amerikanska priset på $429, och lägga på moms så hamnar man ju på nästan 4.000 kr. Tror detta är en smart strategi, den lär nog sälja en del om det inte blir några barnsjukdomar.

  2. #22
    Nexuss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    758
    Jobb
    Steve Jung är jag och Är Hörselskadade själv (
    Klubb
    Stöd ÖMFK,RCFF och mitt Eget klubben

    Standard

    det var redan Östersund modellhobby har tagit över som Generalagent för Hitec nu

    MVH Steve
    Senast redigerat av Nexus den 2009-10-21 klockan 13:00.
    Excell 60 2 St
    Heim 10 CC skala Hughes 500 E
    Concept SR
    Modeltech Cap 21 2 st
    Wonder 2 St
    skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
    Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
    Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

  3. #23

    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    312
    Klubb
    MFK LOOPING GÄVLE

    Standard

    Östersundsmodellhobby ?

    Citat Ursprungligen postat av Nexus Visa inlägg
    det var redan modellhobby har tagit över som Generalagent för Hitec nu

    MVH Steve
    /Heda

    NYBÖRJARE
    Kyo Edge 540 inte så farlig som man tror...
    Raptor 30 noooobie !

  4. #24

    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    312
    Klubb
    MFK LOOPING GÄVLE

    Standard

    Verkar lite nintendostuk på telemetri-grejorna, snokat runt lite på amerikanska forum.
    Coolt

    """Played with the sensor station demo for the show... It's really cool. There's a "cockpit" mode that shows you Alt, Speed, Fuel, 4 Temps, and 2 RPM's.

    You can also view the data on a laptop when plugged though the HPP-22 into the module, so even the guys that don't have the Aurora can utilize the telemetry too!

    There's also a Google Earth interface that will show your models path.

    I know... I know... how do you look at it when flying?!?!? Quickly! or.. I guess your buddies can just "geek out" for you!

    Mike."""
    /Heda

    NYBÖRJARE
    Kyo Edge 540 inte så farlig som man tror...
    Raptor 30 noooobie !

  5. #25
    LANs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

    Standard

    Lite synd att man inte kan spara data utan att ha en laptop med sig, det begränsar användningsområdet lite tycker jag. Men att kunna se batterispänningen på ackpaketet direkt i radion är värt en del tycker jag, bara att röra lite på spakarna och kontrollera att spänningen håller sig stabil.

  6. #26
    webmaster RCFF - Administratör DanneGs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    673
    Jobb
    IT Chef
    Klubb
    Bergs RC

    Standard

    Kyosho har inte Hitec längre, när Multiplex köpte upp hitec tog de tillbaka distrubitionen själv.
    /Daniel Gustafsson

    Radio: JR DSX9
    Flyger: Multiplex Acromaster, Sebart Katana(or) Hangar 9 Extra 260 27%
    Heli: E-sky Belt CP
    Bil: Traxxas Slash 4x4
    Båt: Princess med Zenoah 26cc
    01010010010000110100011001000110

  7. #27

    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    312
    Klubb
    MFK LOOPING GÄVLE

    Standard

    jaha, jag har fått för mig att hitec köpte multiplex.
    /Heda

    NYBÖRJARE
    Kyo Edge 540 inte så farlig som man tror...
    Raptor 30 noooobie !

  8. #28

    kay.kruts avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    910
    Jobb
    Glad pensionär.Oförbätterlig optimist.
    Klubb
    SMFF.RCFF. Trelleborgs Modellflygklubb. Östersunds Modellflygklubb.

    Standard

    Jo,det är rätt. det är Hitec som har köpt upp Multiplex, förmodligen för att få tillgång till deras teknologi. Så nu kan våra hobbyhandlare köpa båda märkena direkt från Multiplex i Tyskland. Systemet med generalagenturer är inte tillåtet längre i EU då det strider mot den fria handeln inom medlemsländerna. Det finns dock de som fortfarande hävdar att de är generalagenter men inom gemenskapen EU är det fel. Annat gäller dock för import från andra länder utom EU. Här finns andra regler och här finns fortfarande systemet med generalagenter kvar. Så det är fritt för såväl oss som hobbyhandlarna att ta grejorna från valfri leverantör inom EU.

    Kay krut
    Vill man så kan man.

  9. #29
    LANs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

    Standard

    Om man ska vara helt korrekt så köptes Multiplex av den privatperson som sedan tidigare äger Hitec. Så det är fortfarande två separata bolag, även om de har delad distribution i många länder. Konstigt nog så verkar teknologiutbytet mellan företagen vara lite begränsat, eftersom de t ex har varsitt system för 2,4 Ghz, som inte är kompatibelt med varandra. Däremot så stod det nånstans att spakarna i Aurora kommer från Multiplex.

  10. #30

    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    312
    Klubb
    MFK LOOPING GÄVLE

    Standard

    VIlken soppa, bara det skickar ut radion snart till butiker så blir det bra


    Citat Ursprungligen postat av LAN Visa inlägg
    Om man ska vara helt korrekt så köptes Multiplex av den privatperson som sedan tidigare äger Hitec. Så det är fortfarande två separata bolag, även om de har delad distribution i många länder. Konstigt nog så verkar teknologiutbytet mellan företagen vara lite begränsat, eftersom de t ex har varsitt system för 2,4 Ghz, som inte är kompatibelt med varandra. Däremot så stod det nånstans att spakarna i Aurora kommer från Multiplex.
    /Heda

    NYBÖRJARE
    Kyo Edge 540 inte så farlig som man tror...
    Raptor 30 noooobie !

  11. #31
    Nexuss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    758
    Jobb
    Steve Jung är jag och Är Hörselskadade själv (
    Klubb
    Stöd ÖMFK,RCFF och mitt Eget klubben

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Heda Visa inlägg
    Östersundsmodellhobby ?
    javisst det har dom nu

    Excell 60 2 St
    Heim 10 CC skala Hughes 500 E
    Concept SR
    Modeltech Cap 21 2 st
    Wonder 2 St
    skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
    Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
    Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

  12. #32

    Standard

    Hitec RCD USA was founded in 1990 in Santee CA. Hitec was instrumental in offering 1991 AMA compatible receivers for all brands of radios. Hitec also offered a small line of affordable servos including the HS-101 and HS-605BB. These components also complemented a line of radios.

    In 2000 Hitec moved its facility to Poway CA. and offering a vast line of radio control equipment and continued to dominate the aftermarket receiver and servo market.

    In 2003 Hitec purchased German manufacturer Multiplex and became Hitec/Multiplex USA. The Multiplex line complements Hitec in offering high end radios (EVO) and Elapor foam models such as the EZ Star which have sold tens of thousands worldwide. Recent models like the Acro Master and Fun Jet have brought foam to a new level of performance, and with more new models to come, Multiplex continues to pioneer this market.

    Hitec/Multiplex USA is dedicated to providing quality affordable products to our customers with the best customer service in the business to back it up.

    Have a good day... fly Hitec/Multiplex!

  13. #33
    LANs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

    Standard

    Det där gäller alltså den amerikanska delen av Hitec, det varierar som sagt i land för land hur de löst den gemensamma distributionen. I Tyskland är det ju tvärtom, som framgått ovan sköter Mutiplex även Hitec. Det pågår en ganska intensiv diskussion på RCGroups om varför Hitec USA inte kommer att importera Multiplex 2,4 Ghz-system, många Evo-ägare känner sig ganska lurade.

    Min Aurora är nu på väg, skickades idag från USA, och bör dyka upp i nästa vecka nån gång. Och innan ni frågar, ja den är CE-märkt enligt uppgift från Hitec. Med Tower Hobbies generösa rabatter betalade jag $375, inkl två mottagare. Dessutom ska man kunna få ytterligare en mottagare gratis genom en kupong, men återstår att se om det fungerar även till Sverige.
    Senast redigerat av LAN den 2009-10-22 klockan 21:36.

  14. #34

    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    312
    Klubb
    MFK LOOPING GÄVLE

    Standard

    Vad roligt hojta när du får den


    Citat Ursprungligen postat av LAN Visa inlägg

    Min Aurora är nu på väg, skickades idag från USA, och bör dyka upp i nästa vecka nån gång. Och innan ni frågar, ja den är CE-märkt enligt uppgift från Hitec. Med Tower Hobbies generösa rabatter betalade jag $375, inkl två mottagare. Dessutom ska man kunna få ytterligare en mottagare gratis genom en kupong, men återstår att se om det fungerar även till Sverige.
    /Heda

    NYBÖRJARE
    Kyo Edge 540 inte så farlig som man tror...
    Raptor 30 noooobie !

  15. #35
    LANs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

    Standard

    Idag kom min Aurora, efter att ha legat ett par dagar hos Posten i Malmö. Lite barnsligt kul att vara en av de första i Europa som har denna radio, men jag är säker på att det snart blir många fler - det här är en riktigt trevlig radio!

    Första intrycket stämmer väl överens med vad andra skrivit på amerikanska sidor, radion ger ett intryck av god kvalitet och ligger skönt i händerna. Spakarna känns snäppet bättre än min Futaba 9C, och det är en skön tyngd i den. Den ser lite plastig ut på bilder, men känns absolut inte så. Den lösa sladden mellan modul och antenn stör inte alls, då den har precis lagom längd och inte alls är lika sladdrig som på Spektrums modul (som jag kört med ett tag). Även mottagaren och då speciellt antennsladden ger en god kvalitetskänsla och inger förtroende, även där till skillnad från Spektrum. Mottagaren är dessutom väldigt liten, om än lite lång (se bild).

    Då man slår på radion är det en sak som slår en direkt: Displayen har väldigt stora tecken och är därmed mycket lättläst. Bakgrundsbelysningen gör det ändå tydligare. Nu har jag (ännu) inte några problem med att läsa på nära håll, men jag kan tänka mig att äldre flygare kommer att älska denna display.

    Har inte hunnit sätta mig in i programmeringen ännu, men av det lilla jag sett så blir det inga problem alls. Bruksanvisningen är också mycket bra, med tydliga illustrationer och många exempel. Touch-skärmen verkar fungera helt OK, men jag har redan beställt en skyddsfilm (här) då skärmen lär bli ganska kladdig av olja etc när man börjar använda den "på riktigt".

    Mottagaren synkar nästa omedelbart med sändaren, och om man kort bryter strömmen till mottagaren så synkar den också i stort sett omedelbart. Känns mycket förtroendeingivande. En extra finess med mottagaren är att man kan ansluta separat matning på upp till 35 volt för att driva bara mottagaren, servona kräver då separat matning.

    Har också hittat en sak som jag inte gillar: Sändaren balanserar mycket dåligt med nackrem. Till och med utan batteri i sändaren så blir balansen fel. Så en balanseringsadapter blir ett nödvändigt inköp känns det som.

    Har ni frågor är det bara att hojta till. Tyvärr lär det nog dröja innan jag testar den i luften.

    /Leif
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	P1010129.JPG 
Visningar:	382 
Storlek:	76,1 KB 
Id:	8931   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	P1010121.JPG 
Visningar:	367 
Storlek:	63,0 KB 
Id:	8932  

  16. #36

    Standard

    Kände på radion på hobbymässan och precis som du skriver var mitt första intryck att denna radio är dyr, men där bedrar man sig! För det priset som radion kostar tycker jag att man får en radio som i händerna minst och lite till känns som den är mycket dyrare, det känns kvalitet!

    Display spakar och placeringen av dito känns helt rätt, känns som trots att Hitec är sent ute med radion så har de faktiskt tittat å tänkt i designen av den och nu kommer med en radio som faktiskt 100% passar i tiden på det som jag som kund kan förvänta mig av en radio, att den dessutom är relativt billig är ju inte heller helt fel!

    Ska bli kul att se vad du skriver mer om denna radio!
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  17. #37

    Standard

    Har du hunnit klämma lite mera på den?

    Lite fler bilder på den än dom som redan finns ute?

  18. #38
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av LAN Visa inlägg
    Med Tower Hobbies generösa rabatter betalade jag $375, inkl två mottagare. Dessutom ska man kunna få ytterligare en mottagare gratis genom en kupong, men återstår att se om det fungerar även till Sverige.

    $375 ... inkl två mottagare ? $429.99 är väl listpriset för radio och en 7-kanals mottagare. Förklara gärna hur du kom ner till detta pris ? runt 3500kr för en 9-kanals sändare med två mottagare får väl anses som en väldigt trevligt pris

    /Martin

  19. #39
    LANs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

    Standard

    Listpris $430 + extra mottagare $70, då får man hela $125 i rabatt om man är utländsk kund hos Tower. Sedan tillkom frakt på cirka $40, och förstås momsen i Sverige, så totalsumma blev cirka 4200 kr i handen. Till detta kommer då den kupong som ger mig en extra mottagare gratis och ytterligare en mottagare för halva priset, vilket var den största anledningen till att jag beställde från USA. Summa summarum har jag alltså radion med fyra mottagare för cirka 4.500 kr.

    /Leif

  20. #40

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 742
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

    Standard

    Gäller mottagarerbjudandet fortfarande? Jag hitar inget om detta hos Tower eller Hitecrcd.

Liknande ämnen

  1. Hitec Aurora 9 - Tricopter - KK Controller board. - Vilken "Swash Type"?
    Av Johan_vv i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-07-21, 00:52
  2. Vill ha förlängda spakar till Hitech Aurora
    Av Matsa i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-10-12, 00:10
  3. Behöver "Allt-i-allo-radio"
    Av Shinobi i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-27, 22:42
  4. "Nya inlägg" "Överst på sidan" "Forum start"
    Av Snickarjävel´n i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 11:37
  5. """""Wesse undrar """
    Av wesse i forum Metanolmodeller
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-08-14, 17:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •