Reklam

 
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 71

Ämne: Ny Hitech 2,4Ghz Radio "Aurora 9"

  1. #41
    LANs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

    Standard

    Jadå, erbjudandet gäller t o m mars nästa år, se bl a detta inlägg:
    http://www.rcgroups.com/forums/showp...&postcount=310

    Kupongen ligger i förpackningen. Det står på kupongen att den bara gäller i USA och Kanada, men enligt Mike Mayberry på Hitec USA så är det om den är inköpt där som är det viktiga, inte om man själv bor utanför USA. Men man får stå för frakten. Jag har skickat in min kupong, så jag får väl snart se om Hitec håller vad de lovar.

    /Leif

  2. #42

    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    312
    Klubb
    MFK LOOPING GÄVLE

    Standard

    Ingen som vet när den dyker upp hos svenska handlare, finns den redan`?
    /Heda

    NYBÖRJARE
    Kyo Edge 540 inte så farlig som man tror...
    Raptor 30 noooobie !

  3. #43

    Standard

    Mitten/slutet av november e de sagt..

  4. #44
    LANs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

    Standard

    Kan rapportera att gratis mottagare plus en för halva priset dök upp 10 dagar efter att jag skickat in kupongen, detta inkl postgång till och från USA - imponerande. Fick betala $12 i frakt, så alltså totalt $52 för två extra mottagare.

    Har även monterat en balanserare (finns att beställa här), så nu balanserar sändaren finfint med en nackrem. Dessutom har jag installerat en skyddsfilm för displayen, så man slipper oroa sig för repor eller metanolkladdiga avtryck - finns att beställa här.

    Edit: Såg att radion nu verkar finnas för leverans även i Sverige, priset verkar ligga runt 4.500 kr. Man kan hitta den för runt 280 pund i England, blir väl runt 3.200 kr exkl frakt.

    /Leif
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	aurora_balancer_1.JPG 
Visningar:	424 
Storlek:	61,0 KB 
Id:	9289   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	aurora_balancer_3.JPG 
Visningar:	428 
Storlek:	84,2 KB 
Id:	9290  
    Senast redigerat av LAN den 2009-11-16 klockan 19:12.

  5. #45

    Standard

    Får vi en fin review på radion, med första intrycken, programering å mer bilder
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  6. #46
    LANs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

    Standard

    P g a det tråkiga vädret så har jag inte testat radion "skarpt" ännu, men jag har programmerat en första modell, min Multiplex Blizzard. Den var ett lämpligt objekt av flera anledningar, dels för att utrymmet i kroppen är ganska tajt och dels för att den har dubbla skevroderservon som kräver diff, V-tail och luftbroms.

    Det är inte helt lätt att placera antennen och dess lilla "klump" i mindre modeller. I Blizzarden stack jag till slut ut den sista lilla delen av antennen genom ett lufthål, där den hölls fast av "klumpen". Enligt uppgift från Hitec USA så är det OK att ta bort "klumpen" på mindre modeller, men i denna modell är det nog inte så lämpligt.

    Programmeringen var enkel och självklar, bara man lär sig några grundläggande principer så går det som en dans. Det som är lite annorlunda för mig är att allt är helt flexibelt, vill man ha t ex skevroder på kanal 5 så går det utmärkt. Kommer man från en Futaba-radio som jag gör så får man tänka om en aning, men det går väldigt snabbt att greppa konceptet.

    Den menyskärm varifrån man kommer åt alla mixar och liknande består av två sidor, ganska många alternativ och det kan ta ett litet tag att hitta rätt funktion. Men detta har Hitec löst på ett elegant sätt, det finns nämligen en "Custom"-skärm per modellminne där man själv kan lägga upp de mixar som man använder i just den modellen - detta är mycket praktiskt när man sen ska göra små justeringar på dessa mixar.

    Har inte kommit så mycket längre, kanske återkommer när jag lyckats testa den på fältet.

    /Leif
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	blizzard_optima.jpg 
Visningar:	407 
Storlek:	57,0 KB 
Id:	9297  

  7. #47

    Standard

    Nu har jag efter ett antal års användande av Futaba återvänt till där allt började, med Hitec.
    Sökte med ljus och lykta bland nätbutiker och till slut hittade jag en Aurora 9 med 7-kanals mottagare i lager hos Servoshop i England, ca 3400:- inkl frakt tycker jag var ett vettigt pris ändå.

    LAN: Vet du vad 7-kanals mottagaren väger med och utan "klump" och kan man när man tagit bort den lätt sätta dit den igen?
    Lars Jonsson

  8. #48
    LANs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

    Standard

    Den väger 16 gram i originalskick, och den lilla klumpen väger 4 gram. Tar man även bort höljet så kommer man ner till 8,5 gram. Tror inte att klumpen enkelt kan tas bort och sedan sättas på igen, det blir nog en permanent modifiering. Men det kommer lättare mottagare så småningom, och eventuellt kommer det att bli möjligt att köpa en lös antenn utan klumpen, åtminstone i USA.

    /Leif

  9. #49

    Standard

    Ok, tar man bort klumpen så får man helt enkelt ha den som park/indoormottagare då, ska bli kul att se vilken prisbild mottagare och telemetrienheter kommer att få.
    Gissar också att pekskärmen blir seg att använda i kyla men ska man nu programmera nåt och det är kallt ute får man gå in i klubbstugan en stund
    Lars Jonsson

  10. #50

    Standard

    LAN, i vilket steg i beställningsprocessen dras 125$ bort från summan? Eller är det så att man måste betala medlemsavgiften också?
    /Magnus

  11. #51
    LANs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

    Standard

    Rabatten ska dras när de debiterar ditt kort, om summan av produkter som kan levereras når över det belopp som rabatten är kopplad till. Alltså, om allt du beställt finns i lager så dras rabatten direkt. Jag har bestämt för mig att du ser detta i kundkorgen innan du bekräftar din order.

    Men om du beställt en Aurora och extra mottagare så finns ju inget i lager just nu, och då kanske man inte ser rabatten förrän senare. Men du ska ändå se rabattkoden någonstans i din bekräftelse.

    /Leif

  12. #52

    Standard

    Tack för det Leif!
    Om summan i slutänden blir ca 4500kr för sändare och fyra mottagare är det ju ett kanonpris!
    När DX7:an kom var det väldigt många diskussioner om olika varianter som fanns, de som var godkända i europa och de som inte var det.
    Är det samma sak med Auroran eller är den godkänd överallt.

    Nu hovrar pekfingret över beställningsknappen!

    Tack på förhand.
    /Magnus

  13. #53
    LANs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

    Standard

    Enligt Hitec USA finns det bara en variant av Aurora, som är anpassad och godkänd i enlighet med resp lands regler. Min Aurora är CE-märkt, och detta gäller även mottagarna.

    Jag har ännu inte fått den extra mottagare som jag beställde tillsammans med sändaren, vilket innebär att min rabatt inte är dragen ännu. Så jag räknar med att när mottagaren skickas ($69 + frakt) så tillämpas min rabatt på ett sådant sätt att Tower betalar tillbaka mellanskillnaden på mitt kort. I värsta fall kanske man får ett tillgodohavande istället, men det funkar ju också.

    /Leif
    Senast redigerat av LAN den 2009-11-18 klockan 08:45.

  14. #54

    Standard

    Tack för det då vet jag.
    /Magnus

  15. #55

    kay.kruts avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    910
    Jobb
    Glad pensionär.Oförbätterlig optimist.
    Klubb
    SMFF.RCFF. Trelleborgs Modellflygklubb. Östersunds Modellflygklubb.

    Standard

    Optima 7

    På Optima 7:an finns en extra batteriingång, SPC, där man lär kunna ladda in betydligt högre spänning än i den ordinarie batteriingången. Är dessa två ingångar separerade ifrån varandra så att man t ex kan köra med en 7,5 volts acce i SPC-ingången och samtidigt använda den vanlige batteriingången till en 4.8 volts acce till servona. Kanske någon kan förklara så att man slipper bränna ner en helt ny mottagare. Jag hade tänkt att köra mottagare och servon på separata accar om det går för sig. Nu i rebootandets tidevarv så kanske det vore toppen att slippa att mottagaren lägger av på grund av stora strömrusningar. Så, jag är tacksam för ett svar.

    Kay krut

    Kan man så vill man.

  16. #56
    LANs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

    Standard

    Ja det stämmer, du kan använda två batterikällor, en till mottagaren och en för servona. Normalt sitter det en bygel i SPC-porten på mottagaren, bygeln ser till att den ström som ligger på servobussen också ger ström till mottagardelen. Tar man bort bygeln, så kan/måste separat strömkälla kopplas in på SPC-porten. Har för mig att man kan använda upp till 35 volt.

    En liten finess för elflygare är att om man kopplar en liten specialsladd mellan balanseringskontakten (de yttersta polerna) på batteripacket till SPC-porten så kan man se den verkliga batterispäninngen på displayen i radion och inte spänningen ut från BEC/UBEC. Samtidigt garderar man sig mot en bränd BEC, men eftersom servona då ändå inte får ström så har det sistnämnda ingen praktisk betydelse...

    /Leif

  17. #57

    kay.kruts avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    910
    Jobb
    Glad pensionär.Oförbätterlig optimist.
    Klubb
    SMFF.RCFF. Trelleborgs Modellflygklubb. Östersunds Modellflygklubb.

    Standard Optima 7

    Tackar ödmjukast. Nu ska jag prova att koppla upp grejorna och kolla.

    Tack än en gång,

    Kay krut

    Vill man så kan man.

  18. #58

    Standard

    Angående rabatter hos Tower så är det väl olika beroende på vilket erbjudande de använder, nu ser man på deras första sida att man får $25 i rabatt på sin $199 order om man lägger den i varukorgen.
    Lars Jonsson

  19. #59

    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    312
    Klubb
    MFK LOOPING GÄVLE

    Standard

    Tjo

    Nu när de finns folk som har den "hemma" och pillat lite. Är det sådan där "långt bort tappar snart mottagningen"-funktion så det piper i sändaren eller så?

    Ibörjan stod det överallt, nu såg jag på någe amerikanst forum att det INTE var så i std-utförande.

    Finns det??
    /Heda

    NYBÖRJARE
    Kyo Edge 540 inte så farlig som man tror...
    Raptor 30 noooobie !

  20. #60

    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    312
    Klubb
    MFK LOOPING GÄVLE

    Standard

    Quote:

    Hittade på det själv på rcgroups, för att snabba lev. så skippade de det.




    Hitec RCD Korea confirm that the "Range Out Warning" was causing extended delays with source of a part. Despite being in all pre-release advertising, and as advised by Mike in previous posts, this feature was omitted from the basic telemetry in order to speed the Aurora and Spectra Pro products into the hands of the consumer.

    Regards
    Alan Tong (Hitec NZ).
    /Heda

    NYBÖRJARE
    Kyo Edge 540 inte så farlig som man tror...
    Raptor 30 noooobie !

Liknande ämnen

  1. Hitec Aurora 9 - Tricopter - KK Controller board. - Vilken "Swash Type"?
    Av Johan_vv i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-07-20, 23:52
  2. Vill ha förlängda spakar till Hitech Aurora
    Av Matsa i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-10-11, 23:10
  3. Behöver "Allt-i-allo-radio"
    Av Shinobi i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-27, 21:42
  4. "Nya inlägg" "Överst på sidan" "Forum start"
    Av Snickarjävel´n i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 10:37
  5. """""Wesse undrar """
    Av wesse i forum Metanolmodeller
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-08-14, 16:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •