Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: En kort snutt DM Elipsia

  1. #1

    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    61
    Jobb
    IT
    Klubb
    Klubblös/Vendelsö

    Standard En kort snutt DM Elipsia

    Flög lite inomhus igår. Batteriet dog efter 1:34 sen var det slutfilmat.

    Ett stort steg framåt för min inomhusflygning. Förra gången var det slutfluget efter 30 sec i luften och 3 limningar (RIP Sally).

    Donuts models Elipsia GE
    Flightpower 2s 350mah
    AXI 2203/52


    [ame="http://www.viddler.com/explore/Johan1977/videos/15/"]Viddler.com - Elipsia - Uploaded by Johan1977@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/bb32da3/@@AMEPARAM@@bb32da3/[/ame]

    Happy flying,

    J
    Min samling:
    Sebart Katana S30
    Elipsia GE
    Multiplex Parkmaster
    VQ Delta Rocket
    Kyosho Minium Citabria
    Infineon EPP Bipe

  2. #2

    Standard

    Kul! Bara å ladda upp kameran till nästa gång
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  3. #3
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    2 724
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    En till snutt från samma tillfälle, mitt kamerabatteri var inte heller fulladdat, så det blev bara en film och några kort....

    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=GdSqMQXPvxA"]YouTube - MOV02551[/ame]
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC02553copy.jpg 
Visningar:	54 
Storlek:	44,4 KB 
Id:	3962   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC02552copy.jpg 
Visningar:	58 
Storlek:	35,3 KB 
Id:	3963  
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  4. #4
    wesses avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    5 880
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    yehhh härligt när det lossnar...blev så glad när jag hörde ett barn tokskratta i bakgrunden...yehhh

    fly donuts and and eat peanuts and you feal you unique..yehhh

    Get high with hovering
    not drugs

  5. #5

    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    61
    Jobb
    IT
    Klubb
    Klubblös/Vendelsö

    Standard

    En fråga som kräver ett svar från bättre vetande. Om man kolla på filmerna när jag flyger så ser man att jag inte ligger riktig plant, stjärten hänger ner lite hela tiden. Tyngdpunkten ligger enligt tillverkaren.

    Kan man vinkla motorn någon grad neråt till för motverka tendensen? Förslag mottages tacksamt.

    //Johan
    Min samling:
    Sebart Katana S30
    Elipsia GE
    Multiplex Parkmaster
    VQ Delta Rocket
    Kyosho Minium Citabria
    Infineon EPP Bipe

  6. #6
    RCFF - Moderator Siguns avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    3 961
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Flytta fram batteriet till du får tyngdpunkten där du vill ha den.

  7. #7

    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    61
    Jobb
    IT
    Klubb
    Klubblös/Vendelsö

    Standard

    Ja Sigun, det kanske är så enkelt. Jag hoppas det.
    Min samling:
    Sebart Katana S30
    Elipsia GE
    Multiplex Parkmaster
    VQ Delta Rocket
    Kyosho Minium Citabria
    Infineon EPP Bipe

  8. #8
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    2 724
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Johan77 Visa inlägg
    Kan man vinkla motorn någon grad neråt till för motverka tendensen? Förslag mottages tacksamt.

    //Johan
    Noterade aldrig hur motorn var fastsatt, men om den sitter med skruv, lägg en bricka emellan på den översta skruven....kostar ju inte så mkt att testa iaf..
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  9. #9

    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    61
    Jobb
    IT
    Klubb
    Klubblös/Vendelsö

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jocke1963 Visa inlägg
    Noterade aldrig hur motorn var fastsatt, men om den sitter med skruv, lägg en bricka emellan på den översta skruven....kostar ju inte så mkt att testa iaf..
    Jag kör med lite krympslang så motverkar det vibrationer också och så sparar jag 0,03 gram i vikt .

    Men min fråga var egentligen om vinkeln på motorn kan göra att stjärten trycks ner något eller om det bara är frågan om tyngdpunkten i detta fallet.

    Jag får testa mig fram lite nästa gång helt enkelt.

    //J
    Min samling:
    Sebart Katana S30
    Elipsia GE
    Multiplex Parkmaster
    VQ Delta Rocket
    Kyosho Minium Citabria
    Infineon EPP Bipe

  10. #10

    Standard

    Eftersom huvudvinge och stabbe sitter i linje och huvudvingen varken har bärande profil eller anfallsvinkel får man det där "flygutseendet". Flyttar du fram batteriet får du trimma höjd istället. Motorriktningen (nedåt och höger) är om jag inte missminnermig redan avklarad i stansningen av modellen.

    Fortsätt å flyg, jag är skitnöjd med min och den "hasar" runt på samma sätt

    Rolle

Liknande ämnen

  1. Kontroller kort
    Av cyberpete i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-07-04, 10:05
  2. En snutt depronflyg
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-10-26, 22:23
  3. En snutt från nattflyg i Juli
    Av Mats J i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-08, 15:26
  4. En snutt till
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 20:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •