Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Frenzy

  1. #1
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard Frenzy

    Är det någon som äger en Hangar 9 Frenzy 100? Flyger den bra?

    Jag skulle gärna ha en större 3D funflyer i min hangar, men gärna en modell som också flyger rent (IMAC-manövrar). Enligt reklamen på Horizonhobbys hemsida skulle denna modell vara en perfekt hybrid mellan 3D- och konstflygningskärra. http://www.horizonhobby.com/Products...ProdID=HAN4700

    Vad rekommenderar ni för motor?
    En Saito 125 väger 700g medan OS FS-120 Surpass III (jag har en sådan i min Yak) väger 920g. Kanske något annat alternativ? Vill ha kärran så lätt som möjligt med bra vertikalprestanda.


  2. #2

    Standard

    Jag hade twist 60 med en 120 4t, denna ser ut att ha lite längre nos och noskåpa. Jag tyckte den den var lite för kort i kroppen å denna ser också relativt kort ut så den blir lite för vingligt för min smak men den var skoj att flyga med. Som en depronkärra, lätt å rapp om man gillar det.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  3. #3
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard

    Jag har över 60 flygtimmar med en Twist 40, vill gärna ha samma egenskaper förutom det "vingliga" (t.ex. att man på Twisten måste parera med skevroder för att hålla knivegg, när min Yak-54 knivar behövs inget annat än sidroder).

    Hangar 9 skriver: "Key Features * Long tail moment", precis som du tycker jag den ser litet kort ut. Hoppas någon här har flugit den.

  4. #4

    Standard

    60 flygtimmar? Jösses! Det är ju typ 250 tankningar det.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  5. #5
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard

    200 tankningar exakt. Har timern inställd på 20 min, startar timern strax innan jag startar. 200x20min = 67 timmar.

    http://johansundqvist4.googlepages.com/Flygdagbok.htm

  6. #6
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard

    Ingen som flugit Frenzy? För att kunna fortsätta tråden var jag tvungen att beställa en samt en Saito FA-125A. Recension kommer framåt sommaren :-D

  7. #7
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard

    Fick kärran, elektroniken och motorn hemkörd till dörren från Al's Hobbies (England) idag. Det var 8 dagar efter att jag lagt min beställning. Den finska handlare som saluför kärran hade den inte i lager och då brukar det ta några månader innan man har flygplanet.

    Frakten gick på 50£, tycker inte det är så mycket för snabb service.

    Lådan var packad i ett extra lager kartong och var helt oskadad. Locklyftet avslöjade en liten skada i på ena "fliken" som sitter ytterom skevrodret. Har inte tänkt reklamera skadan (yttre kanten på vingen är hel, medan balsaribban på inre sidan mot skevrodret har en skada). Eftersom klädseln har en liten reva där har jag tänkt droppa CA-lim genom revan och sedan försluta klädseln med en liten bit transparent tejp. Känns inte värt det att reklamera och returnera vingen för en så pass liten skada.

    Min son får posera med de vinge, kropp och motor. Har märkt ut var skadan finns på bilden av hela vingen.





  8. #8

    Standard

    Hej,
    Gillar stuket på Frenzy för det påminner mycket om UCD 60:an jag hade och Saito 125:an är en underbar motor typiskt Saito. Har hört lite att Hangar 9 har lite bättre kvalite än GP så det blir kul och höra sen vad du tycker om helheten på planet och flygegenskaperna men den ser mycket lovande ut tycker jag.
    Tycker oxå i och för sig att min GP UCD-60:a var fin och höll bra kvalitet. Den tålde dock inte att flygas fort i alla fall med de medföljande roderok och stötstängerna.
    Tycker om modeller som denna och gärna i 60-90 storlek eller större för de flyger så snällt och tål mycket motor för oändlig vertikalprestanda.
    Större motorer låter skönare oxå

Liknande ämnen

  1. Mera Frenzy
    Av sundqvistjohan i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-02, 18:56
  2. Dimmig Frenzy-premiär
    Av sundqvistjohan i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-05-02, 22:43
  3. Frenzy 100 ARF-montering
    Av sundqvistjohan i forum Byggdagboken
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-04-11, 15:49
  4. Frenzy 100 ARF
    Av Stuff i forum Metanolmodeller
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-08, 15:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •