Reklam

 
Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Monterat pontoner från Hobbycity 40 size

  1. #1

    Standard Monterat pontoner från Hobbycity på Calmato sports

    Hej! tänkte dela med mig hur pontonerna är som finns hos hobbycity då dem nämnts på forumet. Fick hem dom idag och kvalitén är super! Roder och allt är med, slänger upp en bild på hur dom ser ut på Calmaton. (jag ska ta bort nosstället=)

    Ha det!
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSCN0064.jpg 
Visningar:	496 
Storlek:	59,0 KB 
Id:	4156  
    Senast redigerat av staflaraf den 2009-03-11 klockan 11:57.

  2. #2

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    411
    Jobb
    studerande
    Klubb
    Marks modellflygklubb

    Standard

    Hej!

    Skulle gärna vilja ha några bilder på hur du löste infästningen i kroppen då jag har en likadan som gärna vill ha flottörer till våren. :-)
    Mvh David!
    ---------------
    Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

  3. #3

    Standard

    Ja visst kan jag ta det! jag lade plywood som förstärkning på insidan och använde skruven med låsmuttrar som medföljde. har inte fått dit rodret än men jag tänkte dra en wire från sidrordet bara... Börjar bli sugen nu=) kan säga att det var rätt pilligt att få dit skruv med brickor och sen dra åt dom med insexnyckel. tur man har rätt små händer! min dotter på 2 år fick fiska upp skruv ett par gånger från isidan av kroppen haha...

    tar ett par bilder idag eller imorgon...

  4. #4

    Standard

    Sådär har jag gjort infärstningen, kom inte in i kroppen med kameran men du ser ju vart jag fäst flottörerna ialafall! En del klagade på att aluminiumet var lite svagt, kanske när det inte är monterat men när allt sitter ihop så stärker hela konstruktionen sig självt! vart kalas....
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Calmato Pontoner.jpg 
Visningar:	362 
Storlek:	55,9 KB 
Id:	4170   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSCN0077.jpg 
Visningar:	364 
Storlek:	46,6 KB 
Id:	4171  

  5. #5

    Standard

    Wow, det där blev ju supersnyggt... Skulle vara kul att testa sjöflyg med tofflor, bergis ganska mysigt en stilla sommarkväll nere vid sjön

  6. #6

    Standard

    Ja jag gillar looken calmaton får med töffels=) vi har en flotte med motor på som jag tänkte flyga från lugna sommarkvällar!

  7. #7

    Standard

    hej, hur har det gått med calmaton? Är själv i tagen att sätta pontoner på denna maskin o undrar vilken anfallsvinkel du satt pontonerna och om planet fungerar bra i luften o vattnet.


    MVH Ken

  8. #8
    Joakim Es avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    57
    Jobb
    Maskinoperatör
    Klubb
    www.pmfk.org

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av staflaraf Visa inlägg
    Hej! tänkte dela med mig hur pontonerna är som finns hos hobbycity då dem nämnts på forumet. Fick hem dom idag och kvalitén är super! Roder och allt är med, slänger upp en bild på hur dom ser ut på Calmaton. (jag ska ta bort nosstället=)

    Ha det!
    Har du premiärat den ?
    Jag har likadana pontoner som jag funderar på att montera på min calmato

  9. #9

    Standard

    Jag har premiärat min med dessa pontoner. Det fungerar bra. Jag satt steget på pontonerna en halv tum bakom tyngdpunkten o skulle nog säga att de ska ska flyttas bak ytterligare en halv tum då planet gärna draggar stjärten i vattnet vid taxning. Annars fungerar det fint o planet är hur snällt som heslt o landa.

  10. #10
    Joakim Es avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    57
    Jobb
    Maskinoperatör
    Klubb
    www.pmfk.org

    Standard

    Låter ju bra
    Då är det bara börja montera

  11. #11

    Standard

    fungerade jättebra! premiärade i våras, hur kul som helst. men nu har jag gått på elplanen och fpv igen så nu är dom till salu! vill ha 400kr + frakt för dom komplett med fästen osv. riktigt bra kvalité och dom är väldigt lätta! helt i glasfiber. jag har endast flugit med dom en gång.

  12. #12
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av staflaraf Visa inlägg
    dom är väldigt lätta!
    Vilket innebär i gram...??
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

Liknande ämnen

  1. Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-09-09, 21:09
  2. Batterikonfiguratorn på Hobbycity
    Av Sigun i forum Allmänt och Tips
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-07, 18:41
  3. Poäng hos Hobbycity ?
    Av jocke1963 i forum Allmänt och Tips
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-11, 19:16
  4. Air parcel från Hobbycity.
    Av pa1974 i forum Allmänt och Tips
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-09-05, 22:34
  5. Felaktiga vikter från Hobbycity ?
    Av Sigun i forum Allmänt och Tips
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 14:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •