Hej

Har åkt på strul med min nya DA50, drog igång den igår o den startade efter ett tiotal flip o gick helt ok, drog upp den på full gas efter en halv tank för att se vad jag hade för varvtal. 6700 rpm så jag började försikt att nåla högfarten men märker direkt att ingenting händer åt något av hållen. Nålar ca ett halvvarv fram o tillbaka o det blir ingen skillnad på varvtalet. Kollar så alla slanganslutningar är täta och att den ej tjuvar någonstans men hittar ej något fel. Efter justering av lågfart så svarar motorn riktigt bra men går inte på tomgång med spjället helt stängt oavsett hur jag än nålar in eller ut. Idag skulle jag fin slipa justeringen o premiära planet tänkte jag o drog ut o skulle starta, tyvärr råkade jag flöda den så den blev sur men fick igång den igen o den gick rätt bra men reagerar inte nämnvärt på högfartsnålen. Efter ett par starter o justeringar o ca totalt en halv tank så vill inte motorn starta alls och nu har jag ingen gnista, stiftet ser fint ut o accen har mycket kräma kvar. Är det stiftet som gett sig eller något allvarligare. Kan ju ha kört motorn lite snålt korta stunder då jag testat inställningarna.