Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: OS 46 LA Max (Blå case)

  1. #1

    Standard OS 46 LA Max (Blå case)

    Hej!

    Är helt ny här på forumet och ska precis ta upp mitt flygande igen. Har en OS 46 LA max liggandes och har öppnat den och kikat och allt ser fint ut då jag var duktig nog att hälla på after run olja osv innan den fick gå i ide. Motorn har tidigare bara gått cirka en halvtimme och jag tänkte nu i dagarna göra en ordentlig inkörning av den. Tänkte då bara kolla om det finns något speciellt jag ska tänka på med denna motorn och någon som har tips med nålinställningar osv... ,

    För dem som undrar kommer spisen hamna i en Extra 300s

    Tacksam för hjälp!

    Mvh Oskar A.

  2. #2
    LABs avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    634
    Jobb
    Rörpulare
    Klubb
    Tranås & Ödeshög

    Standard

    Hej skruva in stora nålen tills du får maxvarv sedan öppnar du nålen tills du hör motorn gå ner i varv ca 2-3 klick(lite mer dom första tankarna).Lågfartsnålen får du justera efter hur den trottlar från tomgång till fullgas men använd OS8 stift det är bäst,jag har provat ENYA men med dåligt resultat.Annars är det en bra ide att gå med en klubb o få hjälp.
    Sur gubbjävel!
    LasseB

  3. #3
    Wulfmans avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    481
    Jobb
    Entrepenör
    Klubb
    Siljansbygdens MFK

    Standard

    Hej här kommer länk till manualen bra att ha när det gäller propellerval och öppning av nålar etc......se till att du har nya slangar till tanken och att den är tät (om det är en gammal tank) .

    Lycka till !


    http://www.osengines.com/manuals/index.html
    Senast redigerat av Wulfman den 2009-03-27 klockan 15:37.
    Kyosho Extra EP Turnigy 50-55B 600kv / ST MX-2
    Tiger Moth Saito 62 4t
    Piper J-3 Cub OS 70 4t
    Bellanca Decathlon OS 46 fx
    Spitfire Supermarine Saito 62 4t
    Henschel HS-129 dubbla os 10
    Focke Wulf TT15
    Bygger:P-40E Warhawk 1/6 skala OS200 FSP (fortfarande)

    "En gång modellflygare, alltid modellflygare"

  4. #4
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard

    En lättskött maskin (glidlagrad) som väger litet och är lätt att justera. Har inte rört "air-bleed-skruven" på någon av mina två. Tomgången har varit låg och pålitlig från början. Någon inkörning har jag inte heller behövt, ett par minuter för att kolla att motorn trottlar bra, sedan nålen ut några klick från maxvarv de första flygningarna. Den äldre motorn (den i Twisten) har jag flugit med ca 60 timmar med ett enda OS 8 glödstift!

    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=V0G9rruJmdY"]YouTube - Twist hovrar[/ame]

    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=ZqJ0vkrD7UM"]YouTube - TWM Ultimate 40S[/ame]

  5. #5

    Standard Tack!

    Hatten av! Jag kan bara tacka och buga!

    Mvh oskar a

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •