Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 36 av 36

Ämne: Warbirdträff i Eskilstuna 6/6 2009

  1. #21

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    78
    Jobb
    Civilingenjör
    Klubb
    Eskilstuna Radioflygklubb

    Standard

    Vädret verkar vara med oss. Just nu (23.07 fredag) är det molnfritt och blick stilla i luften i Eskilstuna. Hoppas det blir en fin dag i morgon med många Warbirds i luften och på marken.

    Messerschmitten fick just sista lagret lack, provflyges troligen i morgon. I år vågade jag inte provflyga innan träffen.......

    Christer: Tempest blir bra, Tunnan får dispens :-)

    /Lowflyer
    Live to fly, fly to live!

  2. #22

    Rossos avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    177
    Jobb
    Systemkonstruktör
    Klubb
    Eskilstuna Radioflygklubb, Norrköpings radioflygklubb, Mellösa IF Radioflygsektionen.

    Standard

    Då var det snart äntligen dags!

    Ser ut som Bearcaten hinner bli klar tills imorgon, håller på med skrivbordtrimmning för fullt.

    Det har varit en liten makeover på den sen förra warbirdträffen. Inte mycket, men steg 1 av någon som kommer att bli mer...

    /jocke
    Fotogen är det modellflygdrivmedel som luktar godast... framför allt när den är förbränd...

  3. #23

    Reg.datum
    feb 2008
    Inlägg
    5
    Blogginlägg
    2
    Klubb
    STRÄNGNÄS MFK

    Standard

    Ser illa ut,,,,,kan nog inte komma med nåt plan,,,,äldste grabben tar studenten (om man får säga så) och förberedelserna tar all tid. Kan kanske komma förbi på vägen dit och säga hej,,,,kör förbi nångång mellan 12.30-13.30......eller på eftermiddagen. Men planen får vara hemma.

    kan ni inte ha warbird för WW1 också ?? Då kunde jag ju ta med min fokker DR 1 ??


    Ha det !

    kimmen
    Futaba skare va

    Flyger:
    Sig kadett med os 70 motor

  4. #24

    Rossos avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    177
    Jobb
    Systemkonstruktör
    Klubb
    Eskilstuna Radioflygklubb, Norrköpings radioflygklubb, Mellösa IF Radioflygsektionen.

    Standard

    Tycker nog vi kan se mellan fingrarna på en WW1:a...

    /Jocke
    Fotogen är det modellflygdrivmedel som luktar godast... framför allt när den är förbränd...

  5. #25
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Warbird som Warbird, eller??
    Jag tycker personligen att huvudsaken ligger i att det är modeller som har någon form av militär bakgrund, oavsett vilket krig det gäller. WW I & WW II, men jag är ju bara gäst pilot jag
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  6. #26
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Hoppas verkligen någon tar med sig filmkameran till detta evenemang så vi får se lite film med warbirds inte så ofta det inträffar här på forumet

    /Martin

  7. #27
    Per Ps avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    1 259
    Jobb
    Robotprogrammerare
    Klubb
    Stranda Modellflygklubb

    Standard

    Jag har min videokamera med mig i alla fall Sigun, så liiite film blir det nog därifrån =)
    Våga vägra Powerbox!

  8. #28
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Per P Visa inlägg
    Jag har min videokamera med mig i alla fall Sigun, så liiite film blir det nog därifrån =)

    ska bli kul att se dina filmer Per



    Hovra är till för dom som behärskar hovring resten kan flyga omkring som yra öns anser jag

    Get high with hovering
    not drugs

  9. #29
    Per Ps avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    1 259
    Jobb
    Robotprogrammerare
    Klubb
    Stranda Modellflygklubb

    Standard

    Stort tack till alla de som var med på meetingen idag och gjorde det till vad det blev! Jag hade kul, men vädrets makter var inte på vår sida riktigt =(
    Kul att träffa så många som man bara visste vid namn via forumet
    Lelles Stearman gick inte av för hackor!!

    Video från mig kommer inte förrän imorgonkväll. Filmade inte sådär jättemycket, men jag skyller på vädret Ska bli kul o se alla kort som förhoppingsvis dyker upp här i tråden, för det var väldigt många där som hade fina kameror

    MVH//Per
    Våga vägra Powerbox!

  10. #30

    Standard

    Stort tack! Var där med en kompis! Trevligt folk och snygga flygplan! Var riktigt riktigt trevligt! Tack

  11. #31


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Jag skapade en egen tråd i "bild/video-delen" av forumet med dagens bildskörd men för den som missat så dubbelpostar jag länken - http://www.mcregor.se/WarbirdmeetingEskilstuna2009.htm
    Tack för en trevlig om än småblöt dag...
    Hälsningar
    Roger

  12. #32
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Tack för en mycket trevlig dag i Eskilstuna, trotts ett tråkigt väder så var iaf humöret på topp

    Jag ser fram mot WB träffen 2010. Jag är där då.

    La upp lite bilder här: http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...921#post211921
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  13. #33

    tayghers avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    735
    Jobb
    Säljare, mekanik
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Jag vill också tacka för en härlig warbird-träff!

    Kul att få träffa både nya och bekanta ansikten och framförallt få se så många snygga modeller i luften.

    Jag kommer tillbaka nästa år och då kanske vi kan få 2008-års väder, vem vet??
    Flyg lågt och fort!

    Mvh, Lars Westin

  14. #34
    Per Ps avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    1 259
    Jobb
    Robotprogrammerare
    Klubb
    Stranda Modellflygklubb

    Standard

    Ja, det är ju sant... om det blir en sån här träff nästa år också så ska jag verkligen försöka komma dit då också, för det var kul!!!!
    Våga vägra Powerbox!

  15. #35

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    78
    Jobb
    Civilingenjör
    Klubb
    Eskilstuna Radioflygklubb

    Standard

    Från arrangörshåll kan jag då bara tacka för era värmande ord. Men kom ihåg att en sådan här träff blir inte bättre än vad deltagarna gör den till! Därför vill jag härmed å klubbens vägnar tacka alla er som gjorde träffen till vad den var! Många fina modeller både på marken och i luften, och många trevliga likasinnade att prata med under "regnpauserna".

    Vi har inte klubbat det formellt än, men nog blir det en träff nåsta år också. Och då tänkte jag att vi förutom de vanliga modellerna skulle ha ett specialtema med tvåmotorigt. Så nu har ni precis ett år på er att bygga en tvåmotorig kärra :-)

    /Janne Dersjö
    Live to fly, fly to live!

  16. #36

    Lelles avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    1 473
    Jobb
    Fritidsidkare
    Klubb
    Södertälje MFK

    Standard En trevlig dag i Eskilstuna

    Jag vill också passa på att tacka för ett trevligt genomfört meeting. Att regngudarna var på sitt allra vresigaste humör emellanåt kan man inte göra så mycket åt.
    Inget ont som har något gott med sig; nu fick vi tillfälle att bekanta oss med varann lite mera i klubbstugan som under stundom var fullpackad. Tidigare har jag personligen bara känt tex Per P och McRegor som deras namn på forumet., så det blev några trevliga pratstunder i klubbstugan.

    När så solen och molnen tillät så flögs det friskt hela tiden. Hela arragemanget är så bra och enkelt upplagt, inga tävlingar eller att behöva vara bäst, utan en kamratlig och jättetrevlig anda., och bondens fru med barn försåg oss med gott kaffe och grillad korv. Att dessa meetings förbrödrar råder inget tvivel om.

    Kommer gärna tillbaka nästa år, och förhoppningsvis med Corsair då.

    Än en gång, tack Janne och alla andra i Eskilstuna Radioflygklubb för en trevlig dag.
    Senast redigerat av Lelle den 2009-06-08 klockan 07:16.
    /Lelle

Liknande ämnen

  1. Tysk warbirdträff
    Av warben i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-07-02, 16:21
  2. Warbirdmeeting i Eskilstuna 2009-06-06 - lite bilder...
    Av McRegor i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2009-07-01, 08:17
  3. Warbirdträff i Eskilstuna 7/6
    Av Lowflyer i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 20:56
  4. Warbirdträff i Eskilstuna 7/6 ***Lite bilder!***
    Av ChristerL i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 07:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •