Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Mormors hosta

  1. #1

    Standard Mormors hosta

    Har premiärat mormors hosta aka Precision Aerobatics Addiction. En suverän 3D maskin på en meter o flygvikt 750g o över 31 kvadrat decimeters vingyta. Flyger lätt som en fjäder.


    MVH Ken
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Addiction.jpg 
Visningar:	106 
Storlek:	17,8 KB 
Id:	4616   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Addiction2.jpg 
Visningar:	93 
Storlek:	42,8 KB 
Id:	4617   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Addiction3.jpg 
Visningar:	124 
Storlek:	42,5 KB 
Id:	4618   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Addiction4.jpg 
Visningar:	121 
Storlek:	124,2 KB 
Id:	4619  

  2. #2
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Köpt från Danmark ? Pris ? Setup ?
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  3. #3

    Standard

    Försökte köpa det direkt från PA men fick köpa det i Danmark, bara kärran kostade 995 danska kronor tror jag. Köpte Pa egna IPA setup o det passar klockrent med mycket låg vikt o med bra knuff. Hitec hs 65hb servon runt om o 11*5.5 apc-e propp. Det är denna setup de flyger med i deras videos o maskinen upplevs mycket snäll i avancerade manövrar. O med fiberfusion tekniken håller det för tuffa tag. Lite dyr men väl värd pengarna om man gillar 3D.

    RekommenderaD TP på 103-105mm men den flyger mycket bra med tp på 108mm som danskarna rekommenderar. Ingen kompensation behövs vid inverterat o inget vingrockande alls vid harrier. Den trackar suveränt i knivegg vid vindstilla. Faktiskt den första modell jag inte behövt ett klick någonstans för att flyga rakt vid premiären.

  4. #4

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Såg ut som en trevlig maskin.
    Var tvungen att kolla rubriken mormors hosta, det kallade mina barn det gula på weinerbröden för.

    /lasse
    //Lasse

  5. #5

    Standard

    Ytterligare några bilder på en fin men lite blåsig flygdag. Kanon med el men måste köpa fler batterier.

    /Ken
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0837.JPG 
Visningar:	95 
Storlek:	37,4 KB 
Id:	4643   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0816.JPG 
Visningar:	65 
Storlek:	28,7 KB 
Id:	4645   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0807.JPG 
Visningar:	84 
Storlek:	31,1 KB 
Id:	4646   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0774.JPG 
Visningar:	69 
Storlek:	20,3 KB 
Id:	4647   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0838.JPG 
Visningar:	68 
Storlek:	28,5 KB 
Id:	4648  


  6. #6
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    hmm kan inte få den o hovra lugnt på låg höjd..den vill gärna bli lite orolig..får nog komma på en kurs hos dig

    blir den en filmsnutt oxå snart

    min börjar bli farlig nära crasch numera såp det är väl bäst o ta hem en till innan skadan är skedd..förebyggande underhåll tror jag det kallas

    skitläckra bilder...

    Get high with hovering
    not drugs

  7. #7

    Standard

    Nog hovrar den stabilt allt, men det måste vara helt vindstilla. När det blåser lite som idag är det ett evigt kämpande med spakarna. Får bli film när nån med filmkamera kan följa med. Flyger mest ensam så ja får köpa en kamera o göra som dig wesse. Jag gjorde en för låg kniveggsloop idag o bröt av en liten bit av vingtippen så det var riktigt nära katastrof hehe. Men kul är det.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •