Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: köp av 2,4 radiostyrning

  1. #21

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Corsair Visa inlägg
    Hej Andreas, hoppas du inte får problem med den radio du tänker på HK, lägg till några kronor och köp radion i sverige i stället, om olyckan är framme så finns det support, har HK det...
    Samtidigt så är du med att våra lokala handlare kan finnas kvar..
    "Gå inte över ån efter vatten"
    Hej,

    Hmm.. du har definitivt en poäng i det du säger. Handlar man från HK så får man ju nästan räkna med att inte ha någon garanti/support om något strular. Klart man helst vill stödja lokala handlare, men samtidigt är det svårt att bortse helt från priset, speciellt när man som jag är ny och måste inhandla allt.. radio, ackar, laddare, fartreglage m.m. m.m.. det drar iväg ändå. Har dock även beställt saker från en svensk handlare idag, så förhoppningsvis har jag dragit ett litet strå till stacken iaf..

    mvh Andreas

  2. #22

    Standard

    Köp dig en radio i Sverige av ett känt märke. Prismässigt kan man tänka så här:
    Även om radion är dyr så se det som en väl gjord investering, slå ut kostnaden på varje plan du använder, köp en Kinamotor till planen istället och du har radion betald. Fint va. :-)
    Köper du ett dåligt/mindre bra fungerande servo kanske du kraschar ett plan. Köper du en strulande radio, har du snart inga plan kvar!
    "I Belgien är alla husdjur grå. Eller så var det en svartvit tidning."

  3. #23
    Corsairs avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    639
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Arbete är överskattat, hobby är bättre...
    Klubb
    Södertälje Mfk.

    Wink

    Hej Andreas
    "drjoshua" har tänkt till, bra inlägg...
    Live to fly, fly to live!
    Janne


    FUTABA T12Z 2,4GHz...mums..

    Sig CUB "Clipped Wing" 1/4 Skala. Ligger på Byggdagboken/RCFF...

    www.modellflyg.dinstudio.se

  4. #24
    Denkes avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    115
    Jobb
    Instrument & teknikansvarig, Egenföretagare Musike

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallenalle Visa inlägg
    hos HK kostar spektrum radion 1300kr, sen blir det ju lite frakt men endå

    http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...de2_w/_6200_Rx
    Sändarna brukar skickas med EMS och då ryker du troligen på ca 350:- i moms & avgifter.
    Så troligen kommer DX6i från HK kosta ca 1900:- med frakt, så jag skulle aldrig köpa något därifrån om det inte skiljer mer...
    /Denke

  5. #25

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Corsair Visa inlägg
    Hej Andreas, hoppas du inte får problem med den radio du tänker på HK, lägg till några kronor och köp radion i sverige i stället, om olyckan är framme så finns det support, har HK det...
    Samtidigt så är du med att våra lokala handlare kan finnas kvar..
    "Gå inte över ån efter vatten"
    Okej, måste ju erkänna att du fick rätt, iaf delvis! Jag beställde Turnigy radion med tillhörande 2.4mhz modul. När jag fick hem radion så upptäckte jag att trottelkanalen inte funkade som den skulle, kul! Kändes ju inte direkt lockande att skicka tillbaks den och betala dyr frakt så jag fick börja felsöka själv. Visade sig vara en trasig potentiometer som jag dock lyckades laga. (Kan kanske vara värt att nämna att det är samma spakpaket/potentiometrar som i Spectrum DX6i). 2.4Mhz Turnigy modulen (corona fhss) har väl inte direkt fått lysande kritik heller när man läser runt på olika forum, men det har iaf funkat för mig hittills.

    Summa sumarum kan man väl ändå säga att det trots allt har varit ett ganska prisvärt köp (~1000kr för radio/modul/mottagare/moms) med tankte på vad en radio med motsvarande funktioner kostar annars, men man bör som sagt vara väl medveten om att kvalitetskontroll/garanti/support är lika med noll, lödkolvsvana rekommenderas..

    /Andreas

  6. #26
    Nexuss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    758
    Jobb
    Steve Jung är jag och Är Hörselskadade själv (
    Klubb
    Stöd ÖMFK,RCFF och mitt Eget klubben

    Standard

    Min råd gott är ge dig bra råd för att bättre köpa i sverige så du kan får bra service hos dom om det är nåt händer problem i din Radiosändare helst köpa i Sverige vad jag kan ge dig gott råd och det är upp till dig att du får fundera på detta

    MVH Steve
    Excell 60 2 St
    Heim 10 CC skala Hughes 500 E
    Concept SR
    Modeltech Cap 21 2 st
    Wonder 2 St
    skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
    Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
    Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

Liknande ämnen

  1. Val av radiostyrning?
    Av Fredda i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-11-29, 13:26
  2. Radiostyrning för Naza?
    Av Fredda i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-11-08, 10:30
  3. Hjälp med inköpslista för 2 st EDF samt radiostyrning.
    Av hydrolift i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-04-11, 06:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •