Reklam

Resultat 1 till 5 av 5

mne: Ndvndigt att skicka in sndaren

Question Ndvndigt att skicka in sndaren

Hej, hr kommer en dum frga.

Har en spektrum DX6i sndare kpt frn MH och fick fr ngra mnader sen en mail frn dom dr det stod att dom ville ha tillbaka alla sndare fr versyn.
    Tnkte inte s mycket ver det d efterson jag var mitt i en flyttning och hade andra saker n RC att tnka p.

Kollade p spektrums hemsida och dr det stod vilka sndare ville ha tillbaka, min har inget datumkod s d borde den ju vara okej...

Men i mailen frn MH str det att dom vill ha tillbaka alla sndare.
    Ska det verkligen vara ndvndigt att skicka in den? Kan tnka mig att det kommer att ta ett bra tag innan jag fr tillbaka den igen.
    Den funkar ju finfint, har inte haft ngra problemer alls med den.

Standard

Johan det r ju upp till var och en, nr leverantren vill ha in alla fr en koll s skulle iaf jag lmna in den. Rtt som det r en dag str du dr med modellen i biltaket skller p Spektrum att det r skit bara fr att du inte brydde dig om att skicka in radion fr den "funkade" ju utan problem...

Turn trippen tar ca 2-3veckor och de som hittills gjort det har ftt en 6100 mottagare som kompensation.
    //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Standard

D r det vl bst att skicka in den d. Flyger nd inte s mycket just nu s jag kan vl undvara den ett par veckor. Och en gratis mottagare tackar man ju inte nej till.
    Tack fr svaret!

jocke1963s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlgg
    2 724
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

Standard

Blev tvungen att skicka in min Futaba 6EX 2.4 Ghz, frra veckan.
    Kpte deras nya micromottagare frn 3F-Hobbyservice, men den ville inte "binda" med sndaren. Efter en mkt trevlig och snabb mailkonversation med Henrik p Minicars i Uppsala, skickade jag in radion i onsdags i frra veckan. Visade sig att jag hade en "noll-kodad" sndare, (http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=803207) men att de fixat detta, samt skickat den p fredagen, s jag br ha den nu p mndag/tisdag.. Excellent service ! Vet dock ej om jag fr nn kompensation, det lr vl visa sig, jag blev bara s glad att slippa vara av med radion 2-3 veckor, vilket var den frsta prognosen..
    Vir prudens non contra ventum mingit

jocke1963s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlgg
    2 724
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

Standard

Citat Ursprungligen postat av jocke1963 Visa inlgg
    Blev tvungen att skicka in min Futaba 6EX 2.4 Ghz, frra veckan. ..
    Har ju glmt skriva uppfljningen hr, sg jag...
    Hmtade ut paketet, som visade sig innehlla en NY sndare, d min ju var en av de dr "noll-kodade" varianterna. Nu funkar det med mikromottagaren.
    Tyvrr frsvann ju iom det alla mina modeller ur minnet, men det fr man vl leva med.. knappa in nya.

Bra service av Minicars iaf !!
    Vir prudens non contra ventum mingit

Liknande mnen

1. Svar: 3
    Senaste inlgg: 2011-05-06, 23:09
  2. Lipo i sndaren??
    Av reidar_hhammarfjll i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 28
    Senaste inlgg: 2009-07-26, 22:30
  3. Lipo i sndaren? (Fc 18)
    Av flygaren_93 i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 5
    Senaste inlgg: 2008-05-14, 00:32
  4. Lipo till sndaren
    Av trocka i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 1
    Senaste inlgg: 2008-03-21, 23:39

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •