Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Nödvändigt att skicka in sändaren

  1. #1

    Question Nödvändigt att skicka in sändaren

    Hej, här kommer en dum fråga.

    Har en spektrum DX6i sändare köpt från ÖMH och fick för några månader sen en mail från dom där det stod att dom ville ha tillbaka alla sändare för översyn.
    Tänkte inte så mycket över det då efterson jag var mitt i en flyttning och hade andra saker än RC att tänka på.

    Kollade på spektrums hemsida och där det stod vilka sändare ville ha tillbaka, min har inget datumkod så då borde den ju vara okej...

    Men i mailen från ÖMH står det att dom vill ha tillbaka alla sändare.
    Ska det verkligen vara nödvändigt att skicka in den? Kan tänka mig att det kommer att ta ett bra tag innan jag får tillbaka den igen.
    Den funkar ju finfint, har inte haft några problemer alls med den.

  2. #2

    Standard

    Johan det är ju upp till var och en, när leverantören vill ha in alla för en koll så skulle iaf jag lämna in den. Rätt som det är en dag står du där med modellen i biltaket å skäller på Spektrum att det är skit bara för att du inte brydde dig om att skicka in radion för den "funkade" ju utan problem...

    Turn trippen tar ca 2-3veckor och de som hittills gjort det har fått en 6100 mottagare som kompensation.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  3. #3

    Standard

    Då är det väl bäst att skicka in den då. Flyger ändå inte så mycket just nu så jag kan väl undvara den ett par veckor. Och en gratis mottagare tackar man ju inte nej till.
    Tack för svaret!

  4. #4
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Blev tvungen att skicka in min Futaba 6EX 2.4 Ghz, förra veckan.
    Köpte deras nya micromottagare från 3F-Hobbyservice, men den ville inte "binda" med sändaren. Efter en mkt trevlig och snabb mailkonversation med Henrik på Minicars i Uppsala, skickade jag in radion i onsdags i förra veckan. Visade sig att jag hade en "noll-kodad" sändare, (http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=803207) men att de fixat detta, samt skickat den på fredagen, så jag bör ha den nu på måndag/tisdag.. Excellent service ! Vet dock ej om jag får nå´n kompensation, det lär väl visa sig, jag blev bara så glad att slippa vara av med radion 2-3 veckor, vilket var den första prognosen..
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  5. #5
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jocke1963 Visa inlägg
    Blev tvungen att skicka in min Futaba 6EX 2.4 Ghz, förra veckan. ..
    Har ju glömt skriva uppföljningen här, såg jag...
    Hämtade ut paketet, som visade sig innehålla en NY sändare, då min ju var en av de där "noll-kodade" varianterna. Nu funkar det med mikromottagaren.
    Tyvärr försvann ju iom det alla mina modeller ur minnet, men det får man väl leva med..å knappa in nya.

    Bra service av Minicars iaf !!
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-06, 23:09
  2. Lipo i sändaren??
    Av reidar_hhammarfjäll i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2009-07-26, 22:30
  3. Lipo i sändaren? (Fc 18)
    Av flygaren_93 i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 00:32
  4. Lipo till sändaren
    Av trocka i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-21, 23:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •