som rubriken säger .. pinad är förnamnet ! ... en gammal magnum motor med morrande lager har fått pinas idag !! och ngn här är ju rätt duktig på att räkna ut hastigheter !

skäll nu inte för jag räknar inte med att den skall överleva så länge men ville testa !

iaf så fögasaren som puttades in i denna motor räcker väl till mer än väl då den om jag inte minns fel var från början till en moki 250!?? finns det en sån moki ?? iaf en jäkla stor moki ! vilket då ger en betydligt större trottel trumma med mer genomflöde av luften !

testades med lite olika proppar samt bränsle toppen nåddes med mitt ys bränsle 20% olja å 30% nitro samt en apc(vågade inte ta billig propp) 8x7 varv räknaren stannade på 18000 nu räknar jag inte med exactheten på den varvräknaren .. men uj uj vad det varvade ! höll på säga +-1000 varv men snarare - 1000 varv då kanske .. men iaf vad når man för hastighet med detta varv tal och propp det lär ju gå upp i varv i luften ngt ...

tänkte skopa ner denna motor med denna propp i min dimond dust delta .. och vikten kommer hamna på kilot ca (kolfiber å klädsel endast i modellen)

pigga svar tack