Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Kyosho Cessna 182

  1. #1

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    26
    Jobb
    Brand & sånt
    Klubb
    KMFK

    Standard Kyosho Cessna 182

    Hallå, nybörjare på forumet som behöver lite assistans i flygarlivet. Vi (egentligen sonen) har en Kyosho Cessna 182 i .40-storlek som har blivit några år gammal utan att lyckas bli hopbyggd. Efter en flytt så lyckades vi dessutom slarva bort byggbeskrivningen. Nu har vi kommit insikt om att den behövs, så frågan är; har någon en bra länk eller liknande där man kan få tag på den eländiga beskrivningen?

    /Anders

  2. #2

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    78
    Jobb
    Civilingenjör
    Klubb
    Eskilstuna Radioflygklubb

    Standard

    Testa här:
    http://www.kyosho.com/eng/support/in...ner_index.html

    Jag vet inte om det är 100% rätt Cessna, men annars får du surfa runt lite på sidan och se vad du hittar.

    /Janne
    Live to fly, fly to live!

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    26
    Jobb
    Brand & sånt
    Klubb
    KMFK

    Standard

    Hej Janne. Tack för hjälpen, men den här rackarn har en plastkropp, c:a 160 cm i vingspann och är avsedd för en 40-motor. Den finns inte kvar i Kyoshos sortiment längre så det verkar knepigt att hitta byggbeskrivningen. I värsta fall får man bygga "på känn" och hoppas att den flyger mer än en gång.... /Anders

  4. #4

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    78
    Jobb
    Civilingenjör
    Klubb
    Eskilstuna Radioflygklubb

    Standard

    Testa närmaste Kyoshobutik. De kanske kan hjälpa dig via sina kontakter med moderbolaget?
    http://www.kyosho.se/butik_ny.aspx

    Inför provflygningen: Jag tolkar det som att ni är nybörjare i denna underbara hobby? Mitt råd är att ni absolut skall ta kontakt med närmaste modellflygklubb och ta hjälp av dem som har hållit på en stund istället för att prova själva på vinst och förlust. Det brukar annars mest sluta med förlust...

    /Janne
    Live to fly, fly to live!

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    26
    Jobb
    Brand & sånt
    Klubb
    KMFK

    Standard

    Hej igen Janne. Var tvungen att vänta till lunchen innan jag kunde svara, sitter precis bredvid chefen.... Det var en bra tanke att ta kontakt med en butik, det får bli eftermiddagens mission. Vi har flugit en del, sonen och jag, utan att för den sakens skull vilja påstå att vi passerat nybörjarstadiet med alltför många flygningar. Startade med en Calmato trainer, gick via en multiplex minimag med tofflor så det gick att flyga under vintern. Nu har vi skaffat en Calmato Sports och en Formosa med borstlös motor. Men Cessnan ser så ledsen ut där den står obyggd och eländig så den måste få lite luft under vingarna! Jag har beställt en motor till den i alla fall, så det finns hopp.
    /Anders

Liknande ämnen

  1. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-10-13, 08:41
  2. Cessna 480
    Av pelle77 i forum Elmodeller
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-08-19, 19:21
  3. Cessna 182.
    Av Johnny i forum Bensinmodeller
    Svar: 140
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 20:32
  4. cessna 185
    Av TOBBE2 i forum Skalamodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 12:42
  5. Kyosho cessna minium
    Av Tommy i forum Elmodeller
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 15:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •