Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 46 av 46

Ämne: ASP FS 70 vs OS FL 70

  1. #41

    Standard

    Tycker verkligen du ska köpa 4-takt, men det avgör du själv.

    Motorlänk: http://www.justengines.unseen.org/ac...__Ring___.html

    Samma motor in action: [ame="http://www.youtube.com/watch?v=DX1mQYpLNGM"]YouTube - Kyosho Spitfire 50[/ame]

    Och modellen som flögs på videon: http://alshobbies.com/shop/lookupsto...pc=37414&Desc=


    ASP är billiga motorer, fast jag tror dom funkar mycket bra, har ingen själv dock men videon talar ju för sig själv.

  2. #42

    Standard

    Ja det lutar nog åt fyrtakt mest med tanke på ljudet. Har ingen bråtska med köpet så ja hinner fundera några varv till. Känns bra att kunna träna in lite spak-känsla med gamla grejer. Har pussalt ihop modellen nu och väntar på lugnare väder.

    Jag har lyxen att kunna klippa upp ett eget fält på en åkerlapp utanför köksfönstret. Tyvärr måst jag starta åt ena hållet och landa åt det andra pga av stora träd vid ena änden av banan och då blir det ju lite svårt när det blåser. Tallar med tre meters omkrets är ju inget men vill flyga in i varken vid start eller landning

    /Mats

  3. #43
    gimbos avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    713
    Jobb
    IT-Proffs
    Klubb
    Malmens Modellflygklubb (Linköping)

    Standard

    Men överdimensionerar du motorn så kan du starta rakt upp. Då har du större valfrihet för träden. Iaf vid start

  4. #44

    Standard

    Nu har skatteåterbäringen kommit och en ASP 61 är beställd. Har förstått att det är många olika synpunkter på ASP motorer men utifrån de tester jag hittat på internett tycks det som om kvaliteten blivit bättre med åren. Det lär väl visa sig. Hoppas storleken på motorn blir rätt bara men det tror jag. Konstruktören av modellen flög den med en .48 4t från -94 så då ska väl en modern .61 funger. I och för sig tror jag min modell är lite tyngre än vad som står på ritningen efter alla reparationer. Min MDS .40 är verkligen på gränsen men det fungerar med kortklippt gräs.

    Har läst en hel del om t. ex Above-All:s modeller och dess påstådda låga vingbelastning. Är det så att dessa moderna modeller är lättare än ett mer traditionellt genomsnittsbygge frå börja av 90-talet? På min modell är det en cellplastvinge som jag upplever lite tyngre än en i balsa. Efter återkomsten till hobbyn har jag förstått att färdigtbyggt är mycket vanligare nu än för 15 år sedan.

    /Mats

  5. #45

    Standard

    Jag har oxå fått tillbaka pengar av farbror staten det blev en OS 70 4t
    /Matte
    Kom ihåg att gravitationen inte bara är ett bra tips: det är en lag. Det är alltså inget man kan ignorera..

  6. #46

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    1 935
    Jobb
    I en annan del av.........Blästorp
    Klubb
    III Aviatörer

    Standard

    JAG vill osse ha pengar!!!




    Längtar till December

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •