Reklam

Resultat 1 till 11 av 11

mne: Flygflt i Nacka/ Vrmd?

Standard Flygflt i Nacka/ Vrmd?

Finns det verkligen inte ett enda flt i jtteomrdet Nacka/ Vrmd dr man kan flyga plan med frbrnningsmotor? Har letat med ljus och lykta men inte funnit ngot. Vrmds modellhelikopterflt r lite fr litet och ojmnt. Om tillrckligt mnga var intresserade kanske kommunen kunde upplta ett flt (frn en golfklubb, t ex).
    Om ngon har ett tips, hr av dig!

//JRE

Standard

Hello.
    Vi har kollat runt lite ute p Vrmd, bl a pratat med de strre markgarna, men det verkar vara svrt att hitta ngot. Har ocks pratat med Nacka kommun utan ngon strre framgng.
    Golfklubbar r inget alternativ.
    Hittar du ngot s hojta till, det finns flera flygare i Nacka som r intresserade av ett klubbflt nrmare hemmet.

Mvh
    Peter

Standard

Hej, jag har nyligen flyttat till Vrmd och letar efter ngot bra flt. Drmmen r ju att man skulle kunna spontanflyga och inte behva gra ett stort projekt av det.

Var flyger ni andra som bor i Nacka/Vrmd?

Blir golfarna arga om man flyger p driving-rangen ?

Nexuss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    758
    Jobb
    Steve Jung r jag och r Hrselskadade sjlv (Dv)
    Klubb
    Std MFK,RCFF och mitt Eget klubben

Standard

hej hej och jag var dr och hade tagit massor bilder p Vrmds modellhelikopterflt
    det stmmer att det r tomt dr men tv ruta ser ut bra men det r inte mycket folk att flyga dr men utan bara endst fr helikopter s ni kunna bildat en ny klubben i Vrmd fr flyga frsker prata med dom i kommun bara kmpa p !!

Lycka till

MVH Steve
    Excell 60 2 St
    Heim 10 CC skala Hughes 500 E
    Concept SR
    Modeltech Cap 21 2 st
    Wonder 2 St
    skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
    gare nuvarande Nya:Ultimate !!
    Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

Reg.datum
    May 2007
    Inlgg
    1 277
    Klubb
    Vsby Modellflygare

Standard

Hej!
    Hr med SMFF! De mste kunna hjlpa till med var det finns flt och ocks kunna vara en part i samband med diskussioner med kommun om nyanskaffning av mark!
    Att flyga p en golfbana verkar ju oproffsigt!

Vi modellflygare mste g ihop fr att gemensamt fixa vra flygflt! Man nskar ju att att ordna flygflt skulle st verst p dagorningen hos SMFF:s! Men det gr det tydligen inte...
    Vi r ju tv millioner invnare i storstockholm och d mste det vl ocks finnas rum fr modellflygare (p sdersidan om stan)! P norrsidan finns det klubbar med flt.

Varfr inte g ihop och frska kpa ett flt! Kan tro att det finns modellflygare som r villiga att satsa 25000-50000:- eller mer fr att f ett proffsigt flt!

Michaels avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    1 395
    Klubb
    Hglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

Standard

Citat Ursprungligen postat av jaka Visa inlgg
    Hej!
    Hr med SMFF! De mste kunna hjlpa till med var det finns flt och ocks kunna vara en part i samband med diskussioner med kommun om nyanskaffning av mark!...
    Skulle knappast tro det!
    Vad gller modellflygklubbarnas flt s hittar du de flesta i GPS-fltlistan (oavsett frbundstillhrighet). Jag har ordnat till ett grnsnitt till GoogleMaps som du hittar hr:

http://www.freewebs.com/propellerhead/index_google.htm

/Michael
    Senast redigerat av Michael den 2009-08-23 klockan 10:28.

Standard

Jag har idag moderat lite i trden, hurvida SMFF inte gjort saker fr ni diskutera direkt med dem och inte p detta forum iallafall inte i den formen som jag modererat bort.
    //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Standard

Hej!
    P Ingar precis efter Brunn s finns det ett spontanidrots flt. Der borde man kunne flyga. Det r tv krar som r fixade fr vara hyfsat fina och ej fr ojmna.

Mvh
    Bjrn

Smajlys avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Inlgg
    364
    Klubb
    Ingen just nu, letar efter lmplig.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Michael Visa inlgg
    Skulle knappast tro det!
    Vad gller modellflygklubbarnas flt s hittar du de flesta i GPS-fltlistan (oavsett frbundstillhrighet). Jag har ordnat till ett grnsnitt till GoogleMaps som du hittar hr:

http://www.freewebs.com/propellerhead/index_google.htm

/Michael
    OT: Har mailat nya kordinater till vrt flygflt men det r fortfarande dom gamla. Vem uppdaterar s att folk kan hitta rtt till sina nrmaste flt.??
    Raptor E 620 SE, T-Rex 450 Pro V2, Hubsan X4 H107, Aurora 9 och JR, E-flight ASK21 UMX, 2st Extra300s, Zero40, SB10 (3 meter sp.), Cortina S, Ventus (2,6 meter sp.) ExtremeFlight 48" Extra 300-EXP, Ngra depron combat, ett par motorseglare. MiniGekko 220mm 5.8 fpv, "SuperCheap500mm" 5.8 fpv.
    Airbrush (glad amatr) och lite blandat: http://moped.clippern.se
    Helikopterbilder frn flygfltet: http://helikopter.clippern.se

Standard Fltlistan

Hej p er!
    Det r inte skert att ni hittar ngot flt som passar hr, men vet ni om att den hr sajten finns?

http://www.gardstad.se/falt/falt.htm

Michaels avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    1 395
    Klubb
    Hglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

Standard

Citat Ursprungligen postat av Smajly Visa inlgg
    OT: Har mailat nya kordinater till vrt flygflt men det r fortfarande dom gamla. Vem uppdaterar s att folk kan hitta rtt till sina nrmaste flt.??
    Kordinaterna fr forna RC Clippern har uppdaterats. Den nya positionen finns p Enirosidan: http://propellerhead.webs.com/index_eniro.htm

GPS-fltlistan r ett fullstndigt privat och helt ideellt initiativ utan ngon som helst koppling till ngot frbund. Det innebr att uppdateringar sker s snabbt jag hinner med.

Uppdateringarna sker i tv steg: Enirosidan uppdateras ofta (ett par gnger per mnad) medan GPS-filerna hittills har uppdaterats minst tv gnger per r. Hittills har jag alltid gjort en genomgng varje vrvinter infr den kommande flygssongen.

Liknande mnen

1. Bygga flygflt
    Av Brandt i forum Allmnt och Tips
    Svar: 28
    Senaste inlgg: 2014-01-18, 12:47
  2. Flygflt Stockholmstrakten
    Av oph i forum Allmnt och Tips
    Svar: 3
    Senaste inlgg: 2009-11-06, 17:20
  3. rnskldsviks nya flygflt!
    Av Pekkala i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 15