Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 32 av 32

Ämne: Sebart Katana 50 Glowpower

  1. #21

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mikson Visa inlägg
    Fan va härligt, kul att den flyger bra!
    Men jag funderar över propellern på bilden, det ser ut som en el-prop tycker jag... men jag kanske har fel...

    /Micke
    nää ingen el propp.. usch.. el.. fyyy.. :-)
    -------------------------------------------------------------------
    Xxxxxx Xxxxxxxxx
    Spektrum DX7
    T-Rex 700N Pro, OS HZ-P, Outrage, AR7100R, VBar 4.0, BLS 451*3, BLS 251, mm.
    T-Rex 600N Pro, Hyper 50, Hatori, AR7000, VBar 4.0, 9252*3, 9254, JR8900
    T-Rex 500 ESP stock, BLS 251, mm.
    Sebart Katana S50 Glowpower,
    MagnumR West .50

  2. #22

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ludde Visa inlägg
    nää ingen el propp.. usch.. el.. fyyy.. :-)
    Måste nog ta å boka en synkoll då...

    Case closed...

    /micke

  3. #23

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    411
    Jobb
    studerande
    Klubb
    Marks modellflygklubb

    Standard

    Hej!

    En negativ erfarenhet fick jag idag. :-(

    Gjorde en kvickroll på fullgas, och huven lossnade, flygplanet blev därefter mer eller mindre okontrollerbart men lyckades få ner den så bara landsinfästningen gick sönder.

    Efter diverse skallgångskedja lyckades en klubbkamrat hitta huven i den höga rapsen...

    Men i framtiden kommer jag ha 2 tejpbitar kontorstejp för att säkra huven..
    Mvh David!
    ---------------
    Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

  4. #24
    gimbos avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    713
    Jobb
    IT-Proffs
    Klubb
    Malmens Modellflygklubb (Linköping)

    Standard

    Har den där magnetlösningen på en Above All Katana. Var och varannan flygning åkte huven av. Så nu sitter den med två tejp

  5. #25

    Standard

    Typiskt Above All fel..Antar att det var en sån kärra?

    /Håkan
    "Allting beror på allting"

  6. #26

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    411
    Jobb
    studerande
    Klubb
    Marks modellflygklubb

    Standard

    Det var såklart en Sebart Katana S50 E då tråden handlar om en sådan kärra. ;-)

    Vart lite besviken, vi får se om jag får igenom reklamationen.

    Hade en AA sukhoi 140 cm som huven lossnade på tämligen direkt, men har även en AA yak 54 120cm med 130 flygningar utan ett enda huvloss.
    Mvh David!
    ---------------
    Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

  7. #27

    Standard

    Å f*n. Börjar bli gammal

    Jo. Huven till min AA 140cm Sucke lossnade vid andra flygningen. Den lossnade och fastnade i mellan sidorodret och kroppen på ovansidan och gick mitt itu varav resten satt kvar. Riktigt intressanta flygegenskaper!

    På en sån dyr kärra du har borde du få reklamerat tycker jag då verkligen!

    /Håkan
    "Allting beror på allting"

  8. #28

    Standard

    neodymmagneter funkar bra på en el kärra som inte har de vibrationerna en glödare har. Haft flera exempel på maskiner där detta inte fungerat, borde har varit med i "glow kitet" så man kunde skruva fast den i bakkanten.

    Sen vet jag inte direkt men en kvickroll i fullfart... Jag tror nog mer du ska va glad att maskinen e hel än att kåpan trilla av. Den är gjord för el, kolla uppbyggnaden på den så är den relativt klent byggd samt att du har en av de vassaste metanolarna så jag skulle nog flyga lite lugnare helt enkelt...
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  9. #29

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    411
    Jobb
    studerande
    Klubb
    Marks modellflygklubb

    Standard

    Jag har den rekomenderade elset-upen.

    Flyga lugnt?? ;-)
    Mvh David!
    ---------------
    Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

  10. #30

    Standard

    sorry det var ju ludde som hade metanol... skyller på solsting denna dag

    Då kommer en annan dum fråga, manualen sida 20 steg 2 att ta upp hål i undersidan på kroppen har du gjort antar jag? De tjäner två syften, kyl lutf till motorn går ut där samt trycket inne i kroppen skall bort... Sett fall där man inte har haft dessa hål och då brukar canopyn ge sig iväg illa kvickt...
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  11. #31

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    411
    Jobb
    studerande
    Klubb
    Marks modellflygklubb

    Standard

    Hej!

    hålen är upptagna, allt är gjort enligt manualen så det är inget användarfel.

    Om man nu skall göra fullgaskvickrollar kan man väll diskutera, men då jag har 130 flygningar med AA-yaken utan att huven lossnat med HÅRD misshandel, dagens övningar bestod bland annat av att ta upp den 150 meter, och sen fullgasspinn hela vägen ner till marken utan att huven lossnat så blev jag besviken på att den lossnade på sebarten...

    Annars är jag helnöjd med planet, óch den lär väll få fler flygningar när vi (rättare sagt en händig klubbkamrat) fått ihop den igen. :-)

    edit: Ojdå, ser att mitt inlägg låter lite gnälligt, men andemeningen är iaf, om man nu gillar att flyga "villt" så kanske man skall sätta en tejpbit så den inte går samma öde till mötes som min. :-P
    Senast redigerat av DaEk den 2009-05-30 klockan 22:38.
    Mvh David!
    ---------------
    Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

  12. #32

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ludde Visa inlägg
    glasfiberoken som sitter på höjd och roder är för långt utdragna framåt så max utslag går bra åt ena hållet men inte när oket rör sig framåt!!!! skandal.. det blir massiv drageffekt mot ca gångjärnen så max utslag är inte att rekommendera kommer fresta på ca gängjärnen för mycket..
    hmm det slogs mig just att när vi monterade en så fick vi liknande syndrom när vi prov monterade roderhornen, de till skeven var lite annorlunda och gav just det fenomentet som du beskriver, kolla vinkel och längd på alla, har för mig att skeven är lite längre och en något annan vinkel än sida och höjden?
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Liknande ämnen

  1. Mig-29 Sebart
    Av mogge i forum Allmänt och Tips
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2014-08-13, 18:03
  2. Sebart AngelS 30 E
    Av Peppe i forum Byggdagboken
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-07-24, 18:49
  3. Premiär för min sebart katana
    Av Johan77 i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 18:53
  4. Sebart Katana S50E
    Av DaEk i forum Elmodeller
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-30, 18:25
  5. Sebart Sukhoi 30e
    Av T5 i forum Elmodeller
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-22, 21:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •