Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Var får man tag på en spinneradapter?

  1. #1
    LANs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

    Standard Var får man tag på en spinneradapter?

    Jag har ett plan som är nästan helt färdigt, förutom monteringen av spinnern. Motorn är en Saito 56, och spinnern en Great Planes 63 mm i aluminium. Jag hade missat att man behöver en adapter så att spinnern kan skruvas fast framifrån. Adaptern ska vara gängad med M7 mot motoraxeln och #10-32 mot spinnern.

    Besökte min lokala handlare idag, som var mycket hjälpsam och tog fram ett imponerande sortiment av adaptrar. Men trots idogt letande så fanns ingen som passade in på ovanstående beskrivning. Någon som har ett bra tips på var man kan hitta sådant?

    Det slog mig efteråt att jag kunde ha köpt en M7-M4 adapter och bytt ut bulten som håller spinnern på plats, men ska det vara så besvärligt att montera en spinner...?

    /Leif

  2. #2

    Standard

    m7-m4 låter bra, då slipper du jäklas med icke metrisk hårdvara också.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    1 425
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    Kan svarva en åt dig! Alu eller stål?

  4. #4

    Standard

    Hobbycity har annars adaptrar för ca 1 - 1.5 dollar. Köpte en själv som jag tänkt svarva till för att passa min Moki 2.10, får väl se hur det går

  5. #5
    LANs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

    Standard

    Jaka, det var ett mycket fint erbjudande! Har skickat PM.

  6. #6
    LANs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

    Standard

    Kan nu meddela att jaka är en hejare på att svarva, och mitt problem är löst! Börjar nu förstå varför många modellflygare har en metallsvarv i sin verkstad.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •