Reklam

Resultat 1 till 9 av 9

mne: Sjflyg i Gssjn

Standard Sjflyg i Gssjn

Hr r en film frn lite sjflyg i Gssjn d man med svr abstinens efter utlandsresa ntligen fick lite spaktid, frhllandena var inte de bsta med mycket vind och solen i gonen men r man desperat s.
    Mats J var ocks dr och visade att Puddlen klarar alla vder.

http://www.viddler.com/explore/qathome/videos/27/
    Senast redigerat av administrator den 2011-03-23 klockan 17:21.
    Powered by Joy and a LiPo pack

Standard

Hrligt boys!
    /Matte
    Kom ihg att gravitationen inte bara r ett bra tips: det r en lag. Det r allts inget man kan ignorera..

RCFF - Moderator Siguns avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlgg
    3 961
    Klubb
    Dackeflyers

Standard

Go film Jimmy
    Nu blir man ju mer sugen p sjflyg an ngonsin !, bor 200m ifrn sjn snen s ett sjflygplan har jag varit sugen p lnge. Vad har ni fr setup i era plan ? De ser ju inte ut att vara s stora.

Vart kan man kpa dessa ?
    /Martin

Standard

Puddle Twin fr man knpa ihop sjlv av 3mmdepron finns lnkar hr och p rcgroups. Jimmys seawind kan du kpa dr greatplanes finns.
    I puddlen har jag tv borstade gws 350 motorer med snygga jamaracub proppar ett kontronik easy1000 reglage, 1800mah 2cells lipo (funkar med 800mah ocks) 2st 9gr servon och en liten futaba mottagare. Puddlen r en otrolig krra flyger som en drm i vindstilla och fullt hanterbar i vindarna som ni sg p filmen, jag har ven testat den i hgre vgor utan dramatik. S kolla in http://www.rcgroups.com/forums/showt...ht=puddle+twin och skriv ut ritningen sen bygger du den p ngra kvllar s har du en krra fr alla fina sommarkvllar d barnen lagt sig och flyglusten r stor

Mvh Mats J
    Senast redigerat av Mats J den 2009-06-09 klockan 10:22. Anledning: Jag kunde inte fixa sn dr snygglnk:(
    Mats Jonsson fdd 1971. Flugit RC sedan 1996 pysslade med friflygande gummimotormodeller fre det.

Reg.datum
    Aug 2007
    Inlgg
    3 961
    Klubb
    Dackeflyers

Standard

Mats kr du bda motorerna p ett fartreglage ?

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sigun Visa inlgg
    Mats kr du bda motorerna p ett fartreglage ?
    Jo han kr bgge motorerna p ett reglage, r ju inga problem eftersom det inte r borstlsa motorer

Till mitt pgende Puddlebygge har jag kpt borslsa motorer fr $5.99/st p Hobbyking och ett par billiga reglage.
    Senast redigerat av Lasse den 2009-06-09 klockan 21:25.
    Lars Jonsson

Reg.datum
    Aug 2007
    Inlgg
    3 961
    Klubb
    Dackeflyers

Standard

Gissar att det r 100% versionen ni byggt ? finns ju bde en 66%:are och en 200%:are med. Men 100% ser ju trevlig ut s man kanske skulle leta fram lite depron och kasta ihop en sdan

/Martin

Standard

Har haft upp Seawinden lite mer i luften bde sndag och mndag under lugnare frhllanden och den r riktigt trevlig att flyga med ven om den krver lite balansering med skeven fr att gra snygga starter utan att snka ner vingspetsarna i vattnet och snurra runt.

Puddlen r dock svrslagen nr det gller avslappnat flygande, klockren modell fr sjflyg helt enkelt. Den modell Mats flyger r 100% orginalet som r 80cm i spnnvidd och han hller p att bygga en 66% ocks. Sjlv hller jag p att bygga en Puddle Twin II som ser lite annorlunda ut och har lite mer spnnvidd runt 110cm om jag kommer ihg rtt.
    Bifogade filer Bifogade filer