Reklam

 
Sidan 11 av 11 FörstaFörsta ... 67891011
Resultat 201 till 218 av 218

Ämne: Hej är ny och vill ha hjälp!!

  1. #201

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    411
    Jobb
    studerande
    Klubb
    Marks modellflygklubb

    Standard

    Tycker hobby och sportartiklar klingar bättre i mina öron. Det går en gräns imellan vad leksaker och hobbyartiklar är. Sen att vi har barnsligt kul när vi utövar det är en annan sak
    Mvh David!
    ---------------
    Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

  2. #202
    peter_larsens avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    49
    Klubb
    Trollhättans MFK, Vänersborgs MK

    Standard

    Att ha barnasinnet kvar och kunna leka utan att skämmas för det är nog en egenskap de flesta modellflygare besitter, men därifrån till att kalla våra modeller för leksaker är steget långt, speciellt på helisidan.. Ett modellplan, undantaget Silverlit X-twin ocn andra liknade små foamsaker, är ingen leksak. Kommer man sen upp lite i storlek är det definitivt ingen leksak.. Jag brukar säga att en sak som kan skada dig rejält alt ha ihjäl dig är ingen leksak.. Många envisas med att kalla våra modeller för lekasker till man visar dom vad dom kan ställa till med om man hanterar dom som just leksaker.. Därmed är det ju inte så att man riskerar livet varje gång man knäcker upp sin EZ* i luften, men jag tycker ändå att det är fel att kalla dom för leksaker då det sänder fel signaler om vad vi håller på med, även om det vi håller på med kan ses som en typ av lek.. För mig är detta ett intresse, en hobby och till viss del en livsstil sen många år tillbaka och ja, jag blir lite "störd" när någon kallar min Freya Evo 90 för leksak

    Nu är jag ingen gammal grinig "det-var-bättre-förr-gubbe", än, utan jag tycker bara man skall kalla saker för dess rätta namn, och leksak är inte rätt namn i många av dessa fall..

    Ben, som andra redan har skrivit.. Läs dom svaren du fått och köp sen en EasyStar, den flyger hur bra som helst och den är väldigt förlåtande i luften, precis vad en nybörjare behöver.. Lycka till med din förhoppningsvis nya hobby..

    Sen tycker jag det verkar som om det gått lite troll i tråden

  3. #203
    LABs avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    634
    Jobb
    Rörpulare
    Klubb
    Tranås & Ödeshög

    Standard

    Tanten o ungarna säger att jag är en nörd(respektlöst!) som leker med flygplan o bilar.Men det skiter jag i för de har inte lika roligt som mej.Förexten detta verkar vara en riktig långkörare som inte leder till något alls
    Sur gubbjävel!
    LasseB

  4. #204

    Standard

    LAB, säger ungarna det...dom borde ju snarare jubla

  5. #205
    LABs avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    634
    Jobb
    Rörpulare
    Klubb
    Tranås & Ödeshög

    Standard

    Den äldste ungen är 23o leker inte med flygplan!
    Sur gubbjävel!
    LasseB

  6. #206
    peter_larsens avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    49
    Klubb
    Trollhättans MFK, Vänersborgs MK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av LAB Visa inlägg
    Tanten o ungarna säger att jag är en nörd(respektlöst!) som leker med flygplan o bilar.Men det skiter jag i för de har inte lika roligt som mej.Förexten detta verkar vara en riktig långkörare som inte leder till något alls
    Eftersom tråden redan spårat ur så........

    Jag är en nörd och jag är stolt över det också Jag tycker synd om människor som inte kan "leka" utan skall vara "vuxna" hela tiden bara för att dom kommit över en viss ålder. Sen stör jag mig oerhört på folk på jobbet tex som kommer med nedlåtande kommentarer när jag har en maskin med mig då jag skall ut och flyga efter jobbet.. Man ser att dom är väldigt intresserade av maskinen men dom kan inte med att fråga för det är ju barnsligt att leka med helikopter och flygplan.. Baahhhhh, vad trött jag blir på sånt..

    Jaja, jag kanske är känslig på den punkten bara

    /OT

    Tillbaks till ämnet...

  7. #207

    Standard

    Kan ju bara meddela att efter min beställning och automatbekräftelse på Easystar från HAB fick ett mail där dom skulle ha 2699:- för easystaren.
    Så priset på 869:- stämmer inte alls.......alltså för bra för att vara sant.
    Så det blir ingen easystar med borstmotor och ni-mh batteri för mej i alla fall

  8. #208

    Reg.datum
    jul 2009
    Inlägg
    30
    Jobb
    tjärar kyrktak
    Klubb
    ljusdal flygklubb

    Standard

    kul att den här tråden börjar gå åt rätt hållom 35 år sitter nog ben o tycker o tänker här bara han får tummen ur r.ven nån gång.hade du lagt lika mycke tid på pantburkar som det här forumet så kunnde du ha köpt ifrån oss alla

  9. #209
    wezpas avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    69
    Jobb
    Hamnarbetare/Studerande

    Angry

    Nu måste jag, som har flugit över 500 timmar Flightsimulator X (Simulator för fullskaleplan)
    Säga att det finns olika sätt att flyga på... Antingen kan du starta din 747-400 och laja runt i någon minut, och sedan byta plan.

    Eller så kan du göra en ILS färdplan, ladda ner väder, räkna på bensinen, sedan kommunicera med flygledare och dessutom landa det planet PÅ landningsbanan, när du har full realism påslagen.
    Det är 10 gånger svårare än laj flygningen, samt du behöver mera erfarenhet.

    Att utöva flygning i en flygsimulator kan jag säga är iallafall 20 gånger lättare än att flyga modellplan. Och ärligt talat, du kan inte flyga ett RC plan bara för att du har flugit Flightsimulator..... Att flyga rc är svårare eftersom det är mycket mycket mycket dyrare att krascha (så du är mer nervös) Och sedan måste du tänka på omvända kontroller när du flyger mot dig själv. För att inte tala om allt mekande.....

    Ben, om jag var du, lyd dessa erfarna RC piloter och köp Easyplanet och åk sedan med jaka ut på fältet!

    Och Sluta bråka! Du har redan alla tips i världen (om inte lite till) i denna tråd, så för tusan, Tacka alla här som har hjälpt dig och köp sedan det där planet

    Punkt slut!
    Vänligen, Jesper

    Flyger: Trex 600, Trex 450.
    Krashat:
    Totalförstört: Walkera #4 , Tx-450 se v2 (T-rex SE V2 clone), Walkera 22E

    Att flyga är att leva!

  10. #210

    Standard

    ... jag sa ju knappt att jag tänkte så jag bara berätade lite ._: menade ej att jag kan flyga om jag kört fsx :S
    Videoten säger ju att den kostar 2000 något Jag har bara budget till 1100 :/

  11. #211

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    1 425
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    Visst är allt vi sysslar med i viss mån leksaker!
    I morrn t.ex (Lördag 15/8) ska vi, ca 10000-15000 hojåkare köra mälaren runt (start i Solna vid riksskatteverket) med våra hojar (leksaker...visst!).

  12. #212
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ben Visa inlägg
    ... jag sa ju knappt att jag tänkte så jag bara berätade lite ._: menade ej att jag kan flyga om jag kört fsx :S
    Videoten säger ju att den kostar 2000 något Jag har bara budget till 1100 :/
    Då föreslår jag att du inväntar tills din budget är 2000kr, 1100kr räcker inte till något vettigt plan Ben. Under tiden dina pengar växer så kan du ta skolflyg lektioner hos Jaka och lära dig flyga !.

    /Martin

  13. #213

    Standard

    Men som sagt när jag läst hela inläget så säger de att en 1000lapp räcker för en nybörjare om du säger 2000 blir jag lite tveksam :/

  14. #214

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    411
    Jobb
    studerande
    Klubb
    Marks modellflygklubb

    Standard

    Snart är hösten här, och sen kommer vintern. Sen kanske nästa säsong börjar i mars. Du har alltså mer än ett halvår på dig att få ihop 2000. Lugna puckar.
    Mvh David!
    ---------------
    Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

  15. #215

    Standard

    Tyvärr räcker inte 1100kr så långt...
    Jag skulle föreslå att du väntar tills du har fått tillräckligt med pengar för att kunna köpa ett 'bra' plan. Under tiden som du väntar så läser du dig fram till vad Rc Flyg går ut på och vad som behövs för att kunna flyga (komponenter) och givetvis hur allt fungerar, dessutom lära sig vad som klassas som bra och dåligt.
    Sedan när du har lärt dig sätter du ihop ett paket och fråga om valet av delar/komponenter för att vara säker på att du har valt rätt. Du kan också ta flyglektioner som Sigun sa.
    Genom att hela tiden fråga efter nya plan och ignorera svaren du får så leder det ingen vart, dvs. ingen orkar sedan svara mera. Så läs igenom!

    Ibland tar det sin tid att få något man vill ha men vänta bara så kommer den dagen också

  16. #216

  17. #217
    speedo_4s avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    153
    Jobb
    Datorkonsult
    Klubb
    Matfors MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Casimir_rc Visa inlägg
    Tyvärr räcker inte 1100kr så långt...
    Jag skulle föreslå att du väntar tills du har fått tillräckligt med pengar för att kunna köpa ett 'bra' plan. Under tiden som du väntar så läser du dig fram till vad Rc Flyg går ut på och vad som behövs för att kunna flyga (komponenter) och givetvis hur allt fungerar, dessutom lära sig vad som klassas som bra och dåligt.
    Sedan när du har lärt dig sätter du ihop ett paket och fråga om valet av delar/komponenter för att vara säker på att du har valt rätt. Du kan också ta flyglektioner som Sigun sa.
    Genom att hela tiden fråga efter nya plan och ignorera svaren du får så leder det ingen vart, dvs. ingen orkar sedan svara mera. Så läs igenom!

    Ibland tar det sin tid att få något man vill ha men vänta bara så kommer den dagen också
    Kan säga att 1100 kr visst räcker till ett plan. Vår klubb har tillverkat ett training plan med radio och allt för 900 kr. Ja ni läser rätt. 900 kr. Är standard med höjd sida å ska säga att det flyger kanon. Finns film å bild på hemsidan.

    www.matforsmfk.se

    Så visst går det att skapa flyg för under 1000 lappen.
    Futaba skare va.

    Medlem i Ljungans vänner.

  18. #218

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    1 425
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    Det är klart man kan bygga ett plan för under 1000 spänn men inte om man är total novis och inte är med i en klubb. Då är man ju hänsvisad till alla foam kärror som finns.

    Nej! Ben kom ut till oss i Upplands Väsby (Närmast) så får du provflyga våra skolkärror så får du se vad det handlar om.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC03955.jpg 
Visningar:	221 
Storlek:	72,5 KB 
Id:	8091   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC03958.jpg 
Visningar:	184 
Storlek:	42,6 KB 
Id:	8092  

Liknande ämnen

  1. Flyga var man vill?
    Av gufon i forum Allmänt om flyg
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-11-26, 19:06
  2. Hjälp jag vill ha en Goldwing MX-2
    Av tedeman1998 i forum Allmänt om flyg
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-12, 00:58
  3. Ny inom FPV, Vill ha hjälp
    Av Elia i forum FPV Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-08, 00:16
  4. Detta vill jag ha
    Av donnie i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 15:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •