Reklam

 
Sidan 2 av 11 FörstaFörsta 1234567 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 218

Ämne: Hej är ny och vill ha hjälp!!

  1. #21

    Standard

    jah ska installera rc :P men du typ när jag blir bätree vad tycker du är bäst? jag gillar de stora :P jag vill ej bara köra och paja jag tänker ju såklart köra små och lära mig men jag undrar Om det finns en stor som kostar typ 5000-10.000?

  2. #22

    Standard

    Även om man flyger bra eller perfekt i en RC-simulator är det såååå mycket mera när det gäller att flyga på riktigt. En massa saker att lära sig. Flyget ska vara rätt balanserat (CG), rodren ska ha rätta utslag, piloten ska inte vara nervös m.m så åk ut och titta på när folk flyger bara det ger mycket. Tyvärr vill man så mycket i början men alla får nog vackert gå steg för steg innan man är Bill Hempel.
    http://www.billhempel.com/
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  3. #23

    Standard

    tack för hjälpen du verkar vara super duper på detta men min kompis ska skaffa en mini från nätet tänker testa hans nån gång o.o

  4. #24

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ben Visa inlägg
    Jag kan väl börja med sådana som finns i teknikmagasinet? men Jag vill veta vart de säljer sådanna flygplan som är stora För jag kommer ju lära mig ganska snabbt?
    Här var det en ivrig blivande flygare.

    Att lära sig flyga ett vanlig nybörjar-RC-flyg tar inte länge för dom flesta. Det klarar du
    säkert galant efter nån timme i en RC-simulator (då pratar vi om sändare med två spakar,
    inte en joystick till FS2004). Att börja flyga RC-flyg direkt utan att ha kört lite i RC-
    simulator anser jag som ... dumt.

    Vill du börja flyga RC, ta kontakt med någon/en klubb som pysslar med sånt.

    Men att lära sig bygga sådana där flyg snabbt kan du nog glömma. Det kräver erfarenhet
    i mängder, massor med tid... och pengar pengar pengar. Tror de flesta är byggda från
    ritningar, finns nog ingen byggsats till så där stora modeller så vitt jag vet, men jag kan
    ha fel.

    Ett passagerarflyg (handbyggt) med 2...4 fläktar med bortslösa motorer skulle ju vara
    rätt fränt och kanske skulle gå under 10.000 SEK om du gör allt själv. Finns ju såna
    fläktar. Men att flyga den kräver nog att du vet vad du gör. En lång bit kvar på det du. ;-)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  5. #25
    speedo_4s avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    153
    Jobb
    Datorkonsult
    Klubb
    Matfors MFK

    Standard

    kan ju säga att jag förstår lite hur du känner. Been there. done that. Gör inte samma misstag som mig. jag gick direkt på en superfin stuka bomber (svag för warbirds) och fick faktiskt ihop den å tyngdpunkt osv. När det var dax för flygning tog det inte många sek innan grejjena pajja. ta dig till din lokala flygklubb och låt dom guida dig rätt. jag började för 1,5 år sen och man lär sig snabbt men det är väldigt lång väg att gå innan man ger sig in på svåra kärror. Just nu kör jag en kyosho edge maskin som e skapligt snäll. har dock badat den så lagar den just nu. Så börja i rätt ände. gå till en lokal klubb. pröva på att flyga med dubbelkommando på deras skolkärra å känn efter. passar det dig så guidar dom dig vidare därifrån.

    MVH Anton
    Futaba skare va.

    Medlem i Ljungans vänner.

  6. #26

    Standard

    Okok jag vet jag är ju så stressad haha! jag tycker de stora är nice !
    Jag är ju ba 12 år:P

  7. #27

    Standard

    http://www.windrider.com.hk/product.asp?id=164 Där finns en boeing. Följ tipsen du fått i tråden och börja inte med en airbus eller boeing.

    Mvh Mats J
    Mats Jonsson född 1971. Flugit RC sedan 1996 pysslade med friflygande gummimotormodeller före det.

  8. #28

    Standard

    Såklart inte jag ska börja med sånna i teknik magasinet :P men jag ska sammla pemgarna på en sån ! de tar tid och samla

  9. #29

    Standard

    Jag kollade i teknikmagasinet och där säljer de helekopter med 2 kanaler man kan ju ba ta fram och bak står det . de kostar 250 ! använde ni sånna när ni var nybörjare ?

  10. #30
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    1 250
    Jobb
    Egen företagare
    Klubb
    mfk pegasus

    Standard

    nja den typen av helikoptrar funkar väll sådär man tröttnar ganska snabbt på dom däremot då kan du få en flygklar helikopter som har 4kanaler för ca 1000kr.
    En sådan heli är lite roligare i längden för den kan du flyga omkring med precis som med en vanlig lite större heli.

    Här är ett helt gäng med den typen jag pratade om. Om du frågar dina föräldrar riktigt snällt kan de nog hjälpa dig med betalningen.
    http://www.rc711.com/shop/index.php?cPath=121_123
    glöm inte bilder och filmer

    MVH
    Daniel L

  11. #31

    Standard

    Fanns inte när jag började. Jag skulle nog satsa på en simulator först. Eller som dom andra tipsat om. Att ta kontakt med en modellklubb där för du nog hjälp.
    /Matte
    Kom ihåg att gravitationen inte bara är ett bra tips: det är en lag. Det är alltså inget man kan ignorera..

  12. #32

    Standard

    hmm :/ jag tänkte mig typ 300-500 hahha de e för jag har ej många moneys Har ochså slösat på en mobil nydligen :P

  13. #33


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Bara en liten varning i all välmening om du tänker börja med "vanlig" heli och det är att det tyvärr väldigt snabbt kommer att kosta avsevärt mycket mera än den dryga tusenlapp du i bästa fall kan komma igång med. Visst - en coax-heli (=dubbla, motroterande rotorer) är inte speciellt svår att börja med men tänker du dig en vanlig med ett rotorpar så ökar svårigheten avsevärt och inte minst kostnaden - flera ack-paket bör du ha och inte minst reservdelar kommer du att behöva - och de är inte jämt helt billiga.
    Och beträffande den billiga 250 kr-varianten så är det en leksak som på intet sätt påminner om att flyga en "riktig" heli - varken en coax eller "vanlig".
    Så mitt råd är att vill du börja flyga så starta med en "vanlig" flygmaskin - t ex den Cessna som någon länkade till tidigare i denna tråd - eller någon annan liknande - kanske den som avhandlas i denna tråd - http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php?t=24207
    Hälsningar
    Roger

  14. #34

    Standard

    Du verkar säga att de e bätre och köpa en som kostar 1000 Men då kan jag väl gå och köpa en begagnad ? som kostar mindree

  15. #35


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Den sortens kärror brukar sällan dyka upp som användbara begagnade, tyvärr..
    M a o - det brukar inte vara så mycket kvar sen en nybörjare "behandlat" dom.
    Men visst kan du kolla - har du riktig tur kan det ju faktiskt dyka upp nån. Alternativt att du sätter in en "Köpes-annons" här eller på SMF - http://www.svensktmodellflyg.se/koposalj.asp?viewmode=0
    Lycka till hälsar
    Roger

  16. #36

    Standard

    Passar detta mig? http://www.svensktmodellflyg.se/kopo...=1&msgid=14976 men är lite osäker på priset o:

  17. #37


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Tyvärr inte - det är bara en "tom" kärra och dessutom en som inte är den mest lämpliga nybörjarkärran (gäller Cub'ar generellt).
    Det tillkommer nån/några tusenlappar innan den är klar att flyga och dessutom skall du ha tillgång till ett riktigt modellflygfält för den typen/storleken av kärror.
    Hälsningar
    Roger

  18. #38

    Standard

    Fan ochså ingen verkar vara bra ju

  19. #39

    Standard

    Visst finns det många passlig modeller för en nybörjare det är bara det att de vill oftast ha 'häftiga' modeller.
    Jag vågar nästan påstå att ett bra recept är GWS E-starter, runt 2000-2500kr skulle jag tippa på för en flygfärdig E-starter
    Då har du ett nybörjarvänligt och bra flygplan som du även kan utvecklas med.

    Men det viktigaste är ändå att gå med i en klubb och att använda en rc simulator. Genom att gå med i klubben blir du vägledd till ett passligt plan med utrustning också och en massa information.

    Det är bättre att bita i det sura äpplet och betala lite mera för sakerna. Alla de där 1000kr helikoptrar kan man glömma iprincip

  20. #40

    Standard Jag kollade runt i forum

    Jag kollade runt och de sa att denna är en nybörjar flygplan Men vart kan man hitta den? är den bra
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	sss!.jpg 
Visningar:	156 
Storlek:	93,0 KB 
Id:	6019  

Liknande ämnen

  1. Flyga var man vill?
    Av gufon i forum Allmänt om flyg
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-11-26, 19:06
  2. Hjälp jag vill ha en Goldwing MX-2
    Av tedeman1998 i forum Allmänt om flyg
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-12, 00:58
  3. Ny inom FPV, Vill ha hjälp
    Av Elia i forum FPV Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-08, 00:16
  4. Detta vill jag ha
    Av donnie i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 15:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •