Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Problem med inställning och inkörning.

  1. #1

    Standard Problem med inställning och inkörning.

    Har nydligen införskaffat mig en HSP Savagery.
    Den har en Team Infinity .18 motor.
    http://www.hobbex.se/p/pid,5433/t/product.html
    Detta är min första nitrobil och jag försäljaren sa att jag inte behövde
    göra någraändringar till att börja med när jag skulle ha igång bilen, men den startade inte.
    Idag fick jag igång den, men så fort jag tar bort glödacket så dör oftast motorn.
    Nu har jag provad med att skruva lite på huvudbränslenålen och tomgångsnålen, men det händer inte mycket skillnad.
    Jag tycker själv att det låter som hög tomgång, men som sagt är jag ny innom nitrobilar.

    Den förblir inte igång, och blir riktigt varm.

    Någon som har några grundlägande tips.
    Har läst både bilens bruksanvisning och Tips och Inkörningsmanualen jag fick med från företaget jag köpte den, men tycker inget fungerar.

    Motorn ska ju köras in nu och vill inte att den ska gå sönder.
    Det står dessutom att man ska ha ställa in den så den spottar lite olja och ryker, men det går definitivt inte.

    Tacksam för all hjälp!

    Mvh

    Strobel

  2. #2

    Standard

    Vad kör du för bränsle ?
    /Matte
    Kom ihåg att gravitationen inte bara är ett bra tips: det är en lag. Det är alltså inget man kan ignorera..

  3. #3
    ronas 22s avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    104
    Jobb
    skolan
    Klubb
    mfk stratos

    Standard

    Tomgångsnålen ska man vara försiktig med. krävs väldigt lite skruvande för att den ska gå dåligt.
    Testa skruva in huvudbränslenålen helt. senare ska du skruva ut den 2-3 varv börja med två och ett halvt varv det brukar bli bra så. Motorn ska köras rikt första gångerna för bästa möjliga inkörning.
    förbrännings motorer är oftast svårstartade de första gångerna speciellt kinesmotorer.
    kom ihåg att motor nu inte får gå för varmt! det sliter oerhört mycket på högvarviga motorer
    Tomgångsnålen ska man skruva väldigt lite i taget ca 15 grader åt gången tills man får en bra motor gång. skruva tillbaka tomgångsnålen till ursprungsläget.
    vilket bränsle andvänder du?

    lycka till
    Senast redigerat av ronas 22 den 2009-06-22 klockan 21:23.
    /ronas kockaya
    mfk stratos

  4. #4

    Standard

    Pro-Sport står det på flaskan.
    Fick det med när jag köpte bilen.

    Har provat det också tycker jag, men då startar den inte riktigt,
    tror nästan jag får skruva ut den 4-5 varv.
    Hur ska tomgångsnålen stå ungefär?
    Den blir ju varm när jag väl får igång den.
    Men då är det ju bara jättekorta stunder den ska gå då?

  5. #5
    Nexuss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    758
    Jobb
    Steve Jung är jag och Är Hörselskadade själv (Döv)
    Klubb
    Stöd ÖMFK,RCFF och mitt Eget klubben

    Standard

    hej och du skruva för mycket 4.5 det ska 1.5 till 2.0 stopp bara och du kan testa igen jag hoppas det ska går bra för dig jag har sysslar med Buggy själv förut !!
    Excell 60 2 St
    Heim 10 CC skala Hughes 500 E
    Concept SR
    Modeltech Cap 21 2 st
    Wonder 2 St
    skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
    Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
    Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

Liknande ämnen

  1. Problem vid setup/inställning av quad x med kk
    Av Skrotiz i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2012-06-23, 19:08
  2. Inkörning av DA-50
    Av Felix i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-06-26, 16:54
  3. Inkörning av elmotor.
    Av DaEk i forum Elmodeller
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 19:54
  4. Inkörning av motor
    Av Dawson i forum Metanolmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 04:56
  5. Inkörning
    Av Kamikaze i forum Metanolmodeller
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 07:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •