Reklam

 
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: ASP 61 fyrtakt

  1. #1
    haskells avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Jobb
    'En fri man'
    Klubb
    RFK Fyris

    Smile ASP 61 fyrtakt

    Min ASP har fått lika bra kompression som en cykelpump.
    Den har gått sämre och sämre, svår att ställa in, magrar
    av hela tiden. Kollade cylinderloppet och det så bra ut.
    Däremot var det ganska torrt vid kamaxeln. Är det någon
    som har en bra ide var någonstans jag skall börja för att
    se om det är reparerbart ?

    Håkan

  2. #2
    Benpas avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    101
    Jobb
    IT Pröffs, Snilleblixten spekulerar
    Klubb
    Anrås flygfält, Tanumshede/Grebbestad.

    Standard

    Du kanske skall kolla in ventilerna på den, ställa in med bladmått, skall väl ligga på 0.04mm upp till max 0.10mm skulle jag kunna misstänka, står nog avstånd mm i manualen.

    Min SC 91FS 4-takt, gick uselt på tomgång, svår att ställa in mm, efter justering av ventilena så går den som ett atomur

    Felinställda ventiler påverkar kompressionen också.
    Vad gäller din torra axel så överlåter jag det åt bättre vetande här i forumet.
    Senast redigerat av Benpa den 2009-06-23 klockan 19:13.
    // Benny Pålsson
    min youtube kanal: www.youtube.com/mrbenpa

    /Multiplex Funjet Ultra/Cularis/Blizzard/Funcub/ Flygande Vingar/ Futaba 7c FASST/ Frsky Taranis Plus SE/RacerrrDrönare blabla.......

Liknande ämnen

  1. os91 fyrtakt
    Av chrisvås i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-10-19, 20:11
  2. Nålning av Saito 120 Fyrtakt?
    Av DennanHMFK i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-23, 02:00
  3. Fyrtakt-SY 80
    Av Kamikaze i forum Metanolmodeller
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-28, 20:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •