Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Easy fly fpv

  1. #1

    Standard Easy fly fpv

    Nu har jag äntligen kommit igång med mitt FPV flygande efter lång tids suktande!

    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=9Y1UpSEOq2g"]YouTube - fpv5[/ame]

    här är min 5:e flygning som höll på gå riktigt dåligt när huvfästet plötsligt släppte...

    jag flyger med ett fatshark kit ifrån electronicarc.com och en easy fly ifrån hobbyking.com.

    /Björn

  2. #2
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard

    Det gick ju bra i alla fall. Själv ska jag premiära min ASW 28 med Fat Shark så fort jag får mina flygackar. Senaste sommar flög jag med EasyStar, men i sommar vill jag ha skevroder.
    Jag ska flyga utan kabin från början.
    En motgång var att jag inte fick "Dazzle DVD-recorder" installerad på dotterns nya laptop. Jag måste tyvärr fånga bilderna i min gamla slöa laptop som inte klarar av så värst hög "frame rate".

  3. #3

    Standard

    Trevligt! Ser att du har liknande störningar på videolänken som jag har. Var har du satt din sändare?

    /Andreas

  4. #4

    Standard

    jag var lat och satte allt ovanpå kroppen..
    jag funderar på att prova en patch antenn för att se om det kan göra att man slipper lite störningar.



    jag spelar in på en pinnacle video transfer device (efter tips ifrån (Peter L) den var nedsatt i pris hos net on net så jag köpte den där.
    den spelar in på valfri enhet tex. usb sticka..
    Senast redigerat av bjornez den 2009-07-06 klockan 08:27. Anledning: dålig bild länk

  5. #5
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Matar du videoutrustningen från samma acc som du har till planet?
    dom där sändarna är väl på 850mW så dom bör placeras en bra bit från övrig elektronik.

    //Matte

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Impulze Visa inlägg
    Matar du videoutrustningen från samma acc som du har till planet?
    dom där sändarna är väl på 850mW så dom bör placeras en bra bit från övrig elektronik.

    //Matte
    500mW är min på, fast jag tror den sänder på lite mindre effekt eftersom den drivs av bara 1s lipo, det är iallafall så jag uppfattade det när jag köpte den.
    jag försökte placera den så långt ifrån allt som möjligt..
    jag har en separat acc som driver videogrejjerna.

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bjornez Visa inlägg
    jag var lat och satte allt ovanpå kroppen..
    Jag har exakt samma placering av sändare och kamera som du har, så jag är väl också lat då.. Ska dock försöka gömma undan batteriet lite bättre när jag får tid över.

    /Andreas

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av andreas77 Visa inlägg
    Jag har exakt samma placering av sändare och kamera som du har, så jag är väl också lat då.. Ska dock försöka gömma undan batteriet lite bättre när jag får tid över.

    /Andreas
    hehe..
    jag ser mest det här planet som en FPV trainer och kommer nog lägga mer krut på nästa plan istället

    jag kan inte bestämma mig för om jag ska satsa på ny kamera och patch antenn eller om jag ska slå på stort och köpa ny mottagare också eftersom den fatshark inbyggda inte ska vara så bra..
    eller om jag ska slå på ännu större och köpa ett helt 1.3Ghz set med tx+rx eftersom som jag har förstått ska det vara mindre störningar med det..

    /Björn

Liknande ämnen

  1. OSD placering i Easy*
    Av jesse78 i forum FPV OSD
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-02-01, 10:29
  2. Tuono Easy
    Av marco i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-01, 17:59
  3. Easy* mods
    Av jesse78 i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-27, 18:50
  4. Easy Star-krasch
    Av sundqvistjohan i forum FPV och Flygfoto - Båda dina egna och andras
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-03-21, 09:10
  5. Easy Glider
    Av lassebetong i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 11:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •