Reklam

 
Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Easystar med kamera och Eagle Tree OSD

  1. #1

    Standard Easystar med kamera och Eagle Tree OSD

    Nu ligger min nya Easystar på mitt bord redo att byggas ihop. Har även fått hem en pan-tilt anordning och kamera från RangeVideo med tillhörande sändare, mottagare och videoglasögon. Åkte på tullavgifter denna gång på 170:-

    Väntar bara på OSD-pro:n från Eagle Tree nu. De hade slutsålt så det är bara att vänta.

    Är det någon som har några byggtips när det gäller detta plan med en sån här setup?

    Jag antar att planet blir aningen framtungt när man satt på kamera, pan tilt anordningen, videosändare och extra batteriet för kameran.

    Alla tips från andra som byggt liknande är välkomna.

    Funderar om man ska sätta sig ikväll och börja limma.

  2. #2
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard

    Nejdå, planet blir inte framtungt. Jag kör med borstlös setup och ett 3-cells 2200mAh batteri. Med det batteriet längst fram går det att flyga utan kamerautrustning. Jag har haft en normaltstor digikamera i planet (Sony Cyber-shot DSC-T70) och ett 850mAh trecellsbatteri i kabinen utan att det blivit för framtungt. Det finns bra med plats att laborera med tyngdpunkten i en EasyStar. Kardborrband i hela bottnen på kabinen och kardborrband på flyg- och kamerabatteri så är det bara att flytta omkring.
    Själv har jag kamerabatteriet framför det tunga flygbatteriet när jag kör EasyStar med FPV.






  3. #3
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Ser ju bra ut men ska du inte skevroder modifiera din Easystar Johan ?.. Eller i allafall förstora sidrodret?

    /Martin

  4. #4
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard

    Jag har köpt ett nytt FPV-plan med skevroder Sigun http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php?t=24382 Det blir premiär inom en vecka.

    Min snart 9-åriga son får ha EasyStar till buskärra (utan skev). Sidrodret behöver inte förstoras. Det svänger förstås inte så bra då man seglar, men stöttar man med gas i svängarna är planet hur manöverdugligt som helst med originalroder.

  5. #5
    Nexuss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    758
    Jobb
    Steve Jung är jag och Är Hörselskadade själv (
    Klubb
    Stöd ÖMFK,RCFF och mitt Eget klubben

    Standard

    Hej och är det där flygplats som jag känner den det igen är det Everöd ???

    som du tog foto på dom ??



    MVH Steve
    Excell 60 2 St
    Heim 10 CC skala Hughes 500 E
    Concept SR
    Modeltech Cap 21 2 st
    Wonder 2 St
    skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
    Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
    Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

  6. #6

  7. #7
    Nexuss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    758
    Jobb
    Steve Jung är jag och Är Hörselskadade själv (
    Klubb
    Stöd ÖMFK,RCFF och mitt Eget klubben

    Standard

    jaså det var i finland den ser ut lika i Everöd hehe !!

    MVH Steve
    Excell 60 2 St
    Heim 10 CC skala Hughes 500 E
    Concept SR
    Modeltech Cap 21 2 st
    Wonder 2 St
    skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
    Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
    Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

  8. #8

    Standard Nu är den byggd och provflugen

    Nu är den byggd och provflugen 2 ggr. Har lite problem med störningar.

    Hade först videosändaren och radiomottagaren bredvid varandra . Resulterade i videobortfall och kontrollbortfall.

    Har modifierat lite och har nu radiomottagaren i nosen och flyttat bak videosändaren så den sitter mitt över vingen.

    Nu har jag inte haft några kontrollbortfall men jag har kraftiga störningar på videon.

    Några tips?

    OSD:n kommer imorgon

  9. #9
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Du ligger på samma kanal då mottagare åå sändare? Ta gärna bild så man får se planet och installationen. Jag förmodar att du använder separat batteri till videolänken.

    //Matte

  10. #10

    Standard

    Nä, jag ligger inte på samma kanal. De är väldigt separerade.

    Radion jag flyger med Futaba T10CHP 2.4 Ghz mottagare R617FS. Videon är rangevideo 1.3 Ghz.

    Kan det vara motorn (borstlös) som stör videon och videon som störde kontrollen för att antennerna var för nära varandra.

    Sen i går kväll är det bara störningar i videon jag har problem med. Flyttade bak videolänken och flyttade fram radion.

    Jag har ett flygbatteri på 3s 2250 mAh samt ett videobatteri 3s 600 mAh.

    Senast redigerat av ansu2723 den 2009-08-11 klockan 06:59. Anledning: Lagt till info om batteri

  11. #11
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Kan du prova flytta accen och strömkabeln bort från videosändaren eller flytta videosändaren ut på vingen eller åtminstone lägga den på sidan om cockpit. Testa sen på backen bara om du får mindre störningar, du kan ju dra på motorn lite och se om det blir bättre eller sämre.

    Med samma kanal menade jag videosändaren mot videmottagaren, men den kanske är fix på en frekvens bara?

    //Matte

  12. #12

    Standard

    Jag har samma kanal på sändare och mottagare. Har trixat lite med olika kanaler nu på förmiddagen och väntar nu bara på att vinden ska avta för ett test.

  13. #13

    Standard

    Har gjort ett par små men viktiga uppgraderingar på modellen.

    1) Låsmuttrar på sida och höjdroder
    2) Täckt över och fyllt servoutrymmen så att de absolut inte kan "smita" iväg
    3) Vinklat motorn så den inte pekar så myket upp som på original. Detta efter att jag märkt att vid över 60% motorpådrag trycks modellen ner istället för att stiga.

  14. #14

    Standard Första filmerna

    Här kommer de första filmerna. Har inga radioproblem längre.

    Däremot så måste jag justera placering på batterierna lite inför dagens flygningar.

    Första flygningen
    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=TmqTPpfT7fs"]YouTube - First FPV[/ame]

    Första flygningen med Eagle Tree OSD pro
    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=D6oatsaZIZY"]YouTube - FPV flight test[/ame]

  15. #15

    Standard Ännu mer grejer

    Okej, då har jag beställt en EagleEyes från Eagletreesystems, så nu ska jag kunna rikta en antenn mot planet hela tiden.

    Beställde även headtracker från range video samt en riktantenn.

    När jag ändå var igång så köpte jag en servostrecher och ett monteringsfäste för outrunners till Easy Star.

    Uppgraderar till en motor med mera drag i.

    Så just nu ligger planet i delar.

    Under tiden så blir det lite flygningar nere på sjön med fläktkärran och nya Cessnan 1,5 meters spännvidd.

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-06-06, 20:04
  2. Trasig Eagle Tree-logger?
    Av mageri i forum FPV OSD
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-06-06, 10:11
  3. OSD Eagle Tree-fråga
    Av radioactive i forum FPV OSD
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-10-04, 18:08
  4. Eagle tree OSD
    Av Elia i forum FPV OSD
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-06-28, 11:42
  5. Eagle Tree går på djupet
    Av AM i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-12-05, 11:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •