Tjenare
Nu när jag helt plötsligt fick en borstlös motor över bestämde jag mig för att en gång för alla fixa upp en gammal seglare.

Jag har flygit men den innan doch med vingar som hade 30 år gammal balsa i sig. De höll inte länge... ... men å andra sidan det är inte mycket som håller mot ett föråd

Eftersom jag inte har någon vinsch eller gummirep så ska jag sätta en el motor i den.

Funderade ett tag på om jag skulle göra nya balsa vingar men fy vad mycket jobb det skulle innebära, då slog mig tanken på att frigolit vingar täckta med glasfiber tar ju inte så super lång tid att göra.

Men nu behöver jag hjälp med vilken glasfiber matta jag behöver och hur många lager jag ska ha?

Sedan vet jag inte vilken profil som är bäst till termikflygning. Antar att en 30år gammal profil inte är den bästa. Den är 3,5m i spännvidd så jag kommer göra vingen i 4 delar.

behöver även mylar och kolfiber rovning (tror det heter så).

hittade denna affären i en tråd på smf www.addfibre.se de verkar ju ha det mesta men jag hittar inget mylar eller kolfiberroving finns detnågon affär som har allt detta.

Vilket material ska jag ha till vaccumpåsen?

Vilket är det lägsta vaccum som jag kan använda. Jag har en vaccumpump typen akvariepump så den kan inte dra så mycket tror jag läste någonstans att det bara var 7hg. Jag får väll göra en till så kanske jag får ner det till 10hg eller funkar det inte så.

riktig gutepoxi har jag.