Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: FPV setup.

  1. #1
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard FPV setup.

    Hej..
    Vet inte om Impulze eller någon annan skulle kunna sätta ihop 3-4 olika paket med allt från det simplaste FPV kittet till ett kit med alla prylar OSD, GPS osv. Denna tråd skulle vi kunna klistra i toppen av FPV forumet. På så vis skulle säkert många nybörjare få en liten uppfattning om vad som behövs för att komma igång.

    Gärna med länkar till olika tillverkare. Ni som kört ett tag vet ju vilka prylar som funkar och vad som inte funkar och vart man kan handla prylarna.

    Tack på förhand

    /Martin

  2. #2
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Då jag får tid kan jag kolla lite närmare på olika paket, om ingen annan hinner göra det förstås.

    //Matte

  3. #3

    Standard

    Hej, min första post blir att jag tänkte köpa detta kittet;
    http://www.fpvsystems.com/index.php?...products_id=37

    det verkar ju som allt är inkluderat, men jag fattar inte riktigt allt än. Förstår inte hur man ska kunna få en videosignal till. Måste man ha en mottagare till eller finns det nått video ut på brillorna?

  4. #4

    Standard

    Allt är med! mottagaren sitter inbyggd i videoglasögonen.
    och det finns av/ut om du har någon laptop eller annan grej som du kan spela in på, du kan även använda samma utgång till ingång istället om du väljer att använda en extern mottagare.

    jag köpte ett liknande kit ifrån electronicaRC.com, väldigt bra service och snabb leverans! jag köpte dock utan osd och head track..

    jag tycker nog inte att OSD är jätte nödvändig till att börja med,
    men om du endå vill ha osd skulle jag nog föreslå att du köper en annan OSD, tex ezosd (elecronicaRC.com eller NGhobbies.com) eller remzibi (ifrån rc groups) ,dom båda är både billigare och bättre och den senare kommer iallafall jag välja.

    Head track är inte heller jätte nödvändigt till att börja med, det är ganska mycket att hålla reda på endå ibörjan så det kan nog vara bra att lära sig utan först..
    dessutom funkar dom bara på finare Futaba radios som FF7,FF10 osv..

    jag skulle satsa på att välja en bättre kamera, "ccd killer" kameran som följer med är inte jättebra, och sen kan jag nog rekomendera att även skaffa en extern video mottagare (Tx) eftersom den inbyggda inte är lika bra som dom man köper löst...

    kolla gärna på min blogg där jag har skrivit ganska mycket om mina upplevelser som ny FPVare :http://thezooowner.blogspot.com/

    /Björn

    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Hej, min första post blir att jag tänkte köpa detta kittet;
    http://www.fpvsystems.com/index.php?...products_id=37

    det verkar ju som allt är inkluderat, men jag fattar inte riktigt allt än. Förstår inte hur man ska kunna få en videosignal till. Måste man ha en mottagare till eller finns det nått video ut på brillorna?

  5. #5
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Hej Björn
    Det var just därför jag skapade denna tråd !.. om någon med lite erfarenhet kunde sätta ihop några olika paket och presentera dem här så skulle många nybörjare slippa göra dyra misstag och köpa "rätt" grejer med en gång.

  6. #6

    Cool

    Jag tänkte jag skulle försöka sätta ihop några olika förslag, men jag har inte hunnit än, och så tänkte jag se om Matte skulle hinna före


    Citat Ursprungligen postat av Sigun Visa inlägg
    Hej Björn
    Det var just därför jag skapade denna tråd !.. om någon med lite erfarenhet kunde sätta ihop några olika paket och presentera dem här så skulle många nybörjare slippa göra dyra misstag och köpa "rätt" grejer med en gång.

  7. #7
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Ni behöver ju inte göra alla förslagen på en gång, man kan ju börja tex med ett budgetpaket. eller i vilken ordning ni vill

  8. #8

    Standard

    Jupp, jag køper det lilla paketet istællet, sen køper jag osd o sist headtracking. Det verkar ju så jævla komplicerat o har inte tid o lægga på att få headtracking o funka æn, så man kan ju lika bra styra pan/tilt med mina extra kanaler bara. Jag køper en videoinspelare istællet, en Pinnacle før 1300

    http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku...ed#ProductTabs

    Hoppas man kan streama bilden in i laptopen också.

  9. #9

    Standard

    låter bra!
    jag spelar också in på pinnacle, det har funkat väldigt bra..
    jag köpte min på netonnet, den var nedsatt i pris där, inte på nätet men i butik, vet inte om det gäller fortfarande

    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Jupp, jag køper det lilla paketet istællet, sen køper jag osd o sist headtracking. Det verkar ju så jævla komplicerat o har inte tid o lægga på att få headtracking o funka æn, så man kan ju lika bra styra pan/tilt med mina extra kanaler bara. Jag køper en videoinspelare istællet, en Pinnacle før 1300

    http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku...ed#ProductTabs

    Hoppas man kan streama bilden in i laptopen också.

  10. #10

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bjornez Visa inlägg
    låter bra!
    jag spelar också in på pinnacle, det har funkat väldigt bra..
    jag köpte min på netonnet, den var nedsatt i pris där, inte på nätet men i butik, vet inte om det gäller fortfarande
    Ok, kan man streama eller iaf se det man spelar in live på en laptop?

  11. #11

    Standard

    jag äger ingen laptop tyvärr, så jag har inte testat något sådant..

Liknande ämnen

  1. setup råd???
    Av Henrik.A i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-05-18, 13:07
  2. EDF-setup?
    Av Mr Z i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-03, 18:39
  3. Råd om setup!
    Av mageri i forum Allmänt och Tips
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 07:24
  4. Setup setup
    Av Flowtu i forum Elmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 23:54
  5. U-Can-Do 3d 46 setup?
    Av Marcus72 i forum Metanolmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-06, 19:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •