Reklam

 
Sidan 2 av 3 FrstaFrsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 44

mne: Blir knpp p alla Cessnamodeller, hjlp tack

  1. #21

    Standard

    hh, tack fr hjlpen...tror det brjar klarna lite
    I alla fall hur det funkar rent tekniskt.
    Har nu i simulatorn FMS stllt om fr att dels prova kra utan skevroder och att kra med skevroder
    Vart ju mindre kraschar utan skevroder.

  2. #22

    Standard ArtTech Cessna 182 RTF Borstls 2,4GHz

    Hej alla hr p forumet

    Jag r alldeles "frsk" hr p forumet & snubblade ver denna trd.
    Blev lite sur att jag inte sg den tidigare , Jag bestllde nmligen ett paket
    bestende av (ArtTech Cessna 182 RTF Borstls 2,4GHz) igr & nu undrar jag om jag gjort rtt val.

    Kan ni kolla p detta paket & se om jag gjort rtt

    http://www.rchobbysyd.nu/catalog/pro...4b697102ac0dc5

    Tack p frhand

    Mats B

  3. #23

    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlgg
    261
    Klubb
    www.eliasmodellflyg.se

    Standard

    Hej!
    Jag tror att du gjorde ett bra val.

    Mvh Elia.

  4. #24

    Standard Cessna

    Ok det lter tminstonde lite betryggande.
    Tack fr svaret Elia.

    Nn mer som vill vdra sina synpunkter ?

    Vill grna ha s mnga som mjligt

    Mats B

  5. #25
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlgg
    1 252
    Jobb
    Koenigsegg
    Klubb
    mfk pegasus

    Standard

    Du har gjort ett bra val. Borstlsa motorer ger bst kraft och de r ltta.
    Radion med 2,4ghz har den senaste tekniken vet dock inte hur kvaliten r men ngra radiostrningar lr du inte rka ut fr.
    glm inte bilder och filmer

    MVH
    Daniel L

  6. #26

    Standard

    Bra nu knner jag mig lite lugnare

    Vntar med spnning tills p Mndag eller Tisdag
    d paketet borde komma

    M.V.H

    Mats B

  7. #27

    Standard

    Meddela grna s fort du hunnit provflyga.

  8. #28

    Standard

    Lr vl bli ett tag med sim frst

  9. #29

    Standard

    Mats B, vad r planet gjort av r det EPP eller Frigolit?

  10. #30
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlgg
    2 724
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mats B Visa inlgg
    ....Kan ni kolla p detta paket & se om jag gjort rtt.....
    Noterar att man i paketet snlat in p acken, du fr en NiMh-ack p 8.4V 1000mah.
    I vrigt ser det bra ut, med borstls motor och -fartreglage, s jag skulle satsa p ngra LiPo-ackar till den ox. Kolla upp med rchobbysyd frst om motorn gr att kra p 3-cells LiPo-ackar, kanske runt 1200-1500mah...?
    Tror du fr en roligare krra d, svida motor och reglage tl det...
    Vir prudens non contra ventum mingit

  11. #31

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jocke1963 Visa inlgg
    Noterar att man i paketet snlat in p acken, du fr en NiMh-ack p 8.4V 1000mah.
    I vrigt ser det bra ut, med borstls motor och -fartreglage, s jag skulle satsa p ngra LiPo-ackar till den ox. Kolla upp med rchobbysyd frst om motorn gr att kra p 3-cells LiPo-ackar, kanske runt 1200-1500mah...?
    Tror du fr en roligare krra d, svida motor och reglage tl det...
    Har uppmrksammat detta.
    Fr se lite lngre fram om kassan tillter lipo med en bra laddare,
    Har en bra laddare till "standard acc" som jag tnkt anvnda nu tills vidare.
    Kanska lda ett vassare acc sjlv s man har dubbel uppsttning.
    Angende var motor & reglage klarar s vet jag bara att reglaget r p 20A , sen tar det nog stopp i min klarhet
    Det hr med borstlst & Lipo r helt nytt fr mig s det knns som en hel djungel tillsvidare
    Men det ska kollas upp..

    Angende matrialet i planet s verkar det vara frigolit tyvrr , men man kan ju inte f allt .

  12. #32
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlgg
    2 724
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mats B Visa inlgg
    Det hr med borstlst & Lipo r helt nytt fr mig s det knns som en hel djungel tillsvidare Men det ska kollas upp..

    Angende matrialet i planet s verkar det vara frigolit tyvrr , men man kan ju inte f allt
    Lite mer Lipo-info:
    http://www.microflight.se/connection.htm
    http://www.mcregor.se/Grundkursen.htm

    Att det r friggo ser jag inte som en nackdel, om/nr det gr snder blir det ganska "rena" brott, bara att limma ihop igen med vanligt trlim alt UHU Por. EPP blir mer knligt och tillknycklat, blir svrt att f bra nr man lagar.
    Min frsta krra, en Formosa-kopia, r gjord i friggo, limmad mnga ggr...man ser knappt att den r lagad..
    Vir prudens non contra ventum mingit

  13. #33

    Standard nybliven plangare

    Citat Ursprungligen postat av Robert A Visa inlgg
    Har du aldrig flygit frut br du f hjlp av ngon som kan. Flyga lite dubbelkommando frst s du fr in knslan och f hjlp med att trimma in din egen krra. Bor du i ume kan jag hjlpa dig med det.

    Robert Ahlstrm
    skolflyg lrare mfk vingarna ume
    stjl trden lite, har nyligen infrskaffat mig en cessna 480 p rc i ume. Och jag skulle verkligen uppskatta en lektion eller tv kanske man kan f ett par tips eller tv med.

    Har alldrig flygit frut, men det verkar riktigt kul.


    mvh Dennis

  14. #34
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlgg
    2 724
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av fattaren Visa inlgg
    stjl trden lite, har nyligen infrskaffat mig en cessna 480 p rc i ume. Och jag skulle verkligen uppskatta en lektion eller tv kanske man kan f ett par tips eller tv med.

    Har alldrig flygit frut, men det verkar riktigt kul.


    mvh Dennis

    Simulator p datorn, samt ett besk p din lokala klubb med ev dubbelkommando r aldrig fel....
    Sjlv lrt mig "den hrda egna vgen", dvs krt simulator, testat sjlv, kraschat, limmat, trnat simulator, flugit, kraschat, limmat...osv.... men numera klarar jag att flyga sjlv...men det har gtt t ngra liter lim....
    Senast redigerat av jocke1963 den 2009-07-29 klockan 00:38. Anledning: stavningsfel....
    Vir prudens non contra ventum mingit

  15. #35

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jocke1963 Visa inlgg
    Lite mer Lipo-info:
    http://www.microflight.se/connection.htm
    http://www.mcregor.se/Grundkursen.htm

    Att det r friggo ser jag inte som en nackdel, om/nr det gr snder blir det ganska "rena" brott, bara att limma ihop igen med vanligt trlim alt UHU Por. EPP blir mer knligt och tillknycklat, blir svrt att f bra nr man lagar.
    Min frsta krra, en Formosa-kopia, r gjord i friggo, limmad mnga ggr...man ser knappt att den r lagad..
    Ok s det ligger till p det sttet

    Jag var nere hos min lokala flygklubb igr & kollade in lite flygning (blev ju inte mindre flygsugen direkt ) pratade lite med ordfrande i klubben , Han var vldigt tillmtesgende & glad fr att det fanns nya intresserade i regionen.
    Han erbjd mig att testa deras vningsplan med dubbel kommando vid nsta flygkvll om jag var intresserad (gissa om ! )

    S sg min dag ut boys Kan knapt vnta tills nsta vnda till flygfltet .

  16. #36

    Standard

    Hej,

    Jag r ocks sugen p en Cessna och undrar varfr den frn Above All r bttre n den frn Skylane?
    http://www.fullkontroll.se/above-ces...et-p-5491.html
    http://www.hobbtek.se/visa_produkt.a...ylane+2%2C4GHz

    Sjlva modellen verkar vara (som jag kan ser) exakt likadan men Skylane har bttre ESC (30A mot 25A), bttre batteri (2200mAh mot 1500mAh) och r billigare.

    Hller Above All en bttre kvalitet eller r det samma plan?

  17. #37

    Standard

    Jag tror att det ska vara samma plan frutom att hobbteken har ett bttre batteri
    Annars verkar specarna stmma verrens.

  18. #38

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jocke1963 Visa inlgg
    Simulator p datorn, samt ett besk p din lokala klubb med ev dubbelkommando r aldrig fel....
    Sjlv lrt mig "den hrda egna vgen", dvs krt simulator, testat sjlv, kraschat, limmat, trnat simulator, flugit, kraschat, limmat...osv.... men numera klarar jag att flyga sjlv...men det har gtt t ngra liter lim....
    Testade planet hromdagen, iddes inte vnta p att f flyga det lngre, det blev en finfin landning, rakt p nsan och ngt elektrisk gick snder. riktigt stryktligt flygplanskropp ) antar det r mottagaren men kan ven vara annat som fartreglaget har jag frsttt.

    nu blir man ju iallafall nstan tvungen att kra simulator (fms) och det brjar lossna lite trots att gasreglaget funkar fel vg.

  19. #39

    Standard

    Dessutom har dom hjt priset p planet p hobbtek med 100:- sen trden skapades.

    Fattaren......meddela oss grna vad det var som pajjade och vad det kostade att laga

  20. #40

    Standard

    Inklusive frakt blir den frn Hobtek nu nstan lika dyr som en fraktfri Above All frn Fullkontroll. S r den frn Hobtek en kopia eller kommer dem frn samma fabrik? Ngon som vet?

Liknande mnen

  1. Tack alla fr ett mycket bra 2009
    Av mulder i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 9
    Senaste inlgg: 2009-12-31, 19:52
  2. JETe TACK ALLA I RINKABY
    Av mulder i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 36
    Senaste inlgg: 2009-07-23, 21:47
  3. Hjlp en nybrjare - tack!!!
    Av Mikal66 i forum Helikopter
    Svar: 2
    Senaste inlgg: 2009-07-20, 12:29
  4. Tack till alla modellflygare m.m
    Av wesse i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 12
    Senaste inlgg: 2008-09-27, 23:05
  5. Ett stort tack till er alla frn mig
    Av wesse i forum Allmnt och Tips
    Svar: 10
    Senaste inlgg: 2008-01-29, 21:57

Behrigheter fr att posta

  • Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •