Reklam

Resultat 1 till 9 av 9

mne: Tyst servo med hg upplsning...

peter_larsens avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlgg
    49
    Klubb
    Trollhttans MFK, Vnersborgs MK

Standard Tyst servo med hg upplsning...

till pan/tilt.. Nn som har ngot/ngra bra frslag p framfrallt tysta servo och har det/dom sen hg upplsning r det bara en bonus..

Jag kr med SG-90 idag och dom fungerar visserligen och dom r extremt ltta att 180 gradersmodda men dom lter som ett trskverk frn 1800-talet. Detta gr att nr jag slr av motorn p min EZ* och glider s knattrar det nt bedrvligt i micken..

Det hrs tydligt i denna videon hur illa servona lter..

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=z6YMQU1JkHY"]YouTube - EasyStar FPV Flight 6[/ame]

Standard

Kanske servon med stort ddband kan vara ngot? Typ Hitec?
    Nla in!

peter_larsens avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlgg
    49
    Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av damaen Visa inlgg
    Kanske servon med stort ddband kan vara ngot? Typ Hitec?
    Med risk fr att visa min okunnighet, vad innebr 'stort ddband' och hur pverkar det ljudniv och upplsning p servot?

lassebetongs avatar
    Reg.datum
    Mar 2007
    Inlgg
    1 254
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Trans MFK, deshgs MFK

Standard

Tror iofs att motorn lter lika mkt med.
    Kasta ur micken.

/Lasse
    //Lasse

Standard

Citat Ursprungligen postat av peter_larsen Visa inlgg
    Med risk fr att visa min okunnighet, vad innebr 'stort ddband' och hur pverkar det ljudniv och upplsning p servot?
    sant motorn lter nog lika mycket, ddband r det lilla omrdet servot fr vrida sig utan att motorn reagerar och vrider tebax..
    -------------------------------------------------------------------
    Xxxxxx Xxxxxxxxx
    Spektrum DX7
    T-Rex 700N Pro, OS HZ-P, Outrage, AR7100R, VBar 4.0, BLS 451*3, BLS 251, mm.
    T-Rex 600N Pro, Hyper 50, Hatori, AR7000, VBar 4.0, 9252*3, 9254, JR8900
    T-Rex 500 ESP stock, BLS 251, mm.
    Sebart Katana S50 Glowpower,
    MagnumR West .50

peter_larsens avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlgg
    49
    Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av lassebetong Visa inlgg
    Tror iofs att motorn lter lika mkt med.
    Kasta ur micken.

/Lasse
    Aldrig i livet, det r ju en del av upplevelsen att kunna hra motorn och nr den r avslagen kunna hra vindbruset.. Jag vill bara att servona skall vara lite tystare s jag slipper det vrsta knattret nr jag panorerar och tiltar kameran..

Ingen som har nt konkret frslag?.. Ett Esky 8g-servo r betydligt tystare n SG-90 och det r lika lmpligt fr 180-gradersmodden men det lider av en rejlt glappig vxellda vilket gr att det faller bort av den anledningen..

Impulzes avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Inlgg
    1 352
    Jobb
    System-ingengr vid Frsvarets Materielverk
    Klubb
    lvsbyn

Standard

Det servo jag anvnt och varit njd med r HS-85MG frdigmoddat frn servocity.com

Dom flesta mickar gr ju justera ner knsligheten p, jag brukar ven linda in miccen i en speciell tejp s man kan anvnda p mickar.

//Matte

Siguns avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlgg
    3 959
    Klubb
    Dackeflyers

Standard

Det finns kanske en enklare lsning p problemet. Gr det inte att flytta micken ? rcker skert med 10cm fr att du ska slippa oljudet frn servot.

/Martin

peter_larsens avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlgg
    49
    Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sigun Visa inlgg
    Det finns kanske en enklare lsning p problemet. Gr det inte att flytta micken ? rcker skert med 10cm fr att du ska slippa oljudet frn servot.

/Martin
    Har funderat p det men jag vet inte vart jag skall flytta micken d det lter i hela flygplanskroppen nr jag kr med servona.. Kroppen fungerar som en resonanslda och frstrker ljudet frn servona rtt ordentligt..

Tnker dock som ett frsta steg stta p ett E_sky digitalt 8g servo (ja, ni lste rtt ) p tilten.. E_skys servo r i princip ljudlsa i jmfrelse med SG-90 och ven det HS-55 som jag frst tnkt erstta SG-90 servot med.. Nackdelen med Eskyservot r att det har inte lika bra upplsning som HS-55 men det har lika bra/dlig som SG-90 servot.. Hade det inte varit s sladdrigt vid den utgende axeln s hade jag ven satt ett Esky som panservo.. Hade ett Esky som panservo p min tidigare FPV-krra och det fungerade utmrkt men p den hade jag ingen tilt och ett annat kamerafste som inte vger lika mycket som det jag har p min EZ*. Det blir helt enkelt fr ostadigt att stta tiltvaggan direkt p det servot.. Funderar dock p att stta p en liten kullagrad vxel p panoreringen, p det viset s tar man bort all last frn den utgende servoaxeln och jag kan anvnda Eskyservot ven dr. Nackdelen r ju dock att det blir fler delar, det vger mer och det r en detalj till som potentiellt kan krngla..

Liknande mnen

1. Servo linirt (dragande o skjutande servo)
    Av INGEMAR NABBING i forum Skalamodeller
    Svar: 16
    Senaste inlgg: 2010-10-20, 20:30
  2. Tyst 2-taktare
    Av Palleman i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 9
    Senaste inlgg: 2008-10-17, 21:25
  3. "upplsning" p "borstade" fartreglage?
    Av CAD:ar'n i forum Elmodeller
    Svar: 7
    Senaste inlgg: 2007-11-17, 08:22
  4. Anlggningens upplsning
    Av Johanb i forum Elektronik
    Svar: 11
    Senaste inlgg: 2006-06-26, 13:47

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg