Reklam

 
Sidan 5 av 15 FörstaFörsta 12345678910 ... SistaSista
Resultat 81 till 100 av 290

Ämne: Extreme Flight Yak 54 2,8m

  1. #81

    Standard

    Nu är alu armen också monterad!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	59.jpg 
Visningar:	169 
Storlek:	31,5 KB 
Id:	8514

  2. #82

    Standard

    snyggt kalle, nu kommer det bli riktiga 3d utslag på de rodren
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  3. #83

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av drhanke Visa inlägg
    snyggt kalle, nu kommer det bli riktiga 3d utslag på de rodren
    Tack Ja nu blir det åka av . Vad tror du om att ha lika mycket höjd som dyk? Geometri

    Vad det gäller rodren har jag märkt att det behövs inga stora utslag

  4. #84

    tayghers avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    735
    Jobb
    Säljare, mekanik
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Tjenare Xtra-man,

    Trevlig servo/servoarms kombination Du har där, sitter exakt samma i Yaken. Har fungerat perfekt så här långt.
    Jag vet inte vad Extreme Flight rekommenderar men jag har samma utslag både upp och ned på höjdrodret.
    (Är själv inte någon vidare 3D-flygare, har inte testat stora utslagen i luften ens en gång..)
    Flyg lågt och fort!

    Mvh, Lars Westin

  5. #85

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av taygher Visa inlägg
    Tjenare Xtra-man,

    Trevlig servo/servoarms kombination Du har där, sitter exakt samma i Yaken. Har fungerat perfekt så här långt.
    Jag vet inte vad Extreme Flight rekommenderar men jag har samma utslag både upp och ned på höjdrodret.
    (Är själv inte någon vidare 3D-flygare, har inte testat stora utslagen i luften ens en gång..)
    Tjenare Lars!

    Tackar . Trevligt! Riktigt fina servon

    Har inte läst så mycket i manualen men ska ta och kolla vad de rekommenderar!

    Jag brukar vara försiktig i början. Sen i bland provar jag 3d utslag och då brukar det bli åka av hehe. Men man kommer bra långt på lagom utslag med. Har du provat att köra några moment med fin Yaken? Vad har du för vikt på din måste jag fråga? Har säker frågat men minnet sviker . Den är så himla tjusig o motorn är helt fantastisk.

  6. #86

    tayghers avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    735
    Jobb
    Säljare, mekanik
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Extra_Mannen Visa inlägg
    Tjenare Lars!

    Tackar . Trevligt! Riktigt fina servon

    Har inte läst så mycket i manualen men ska ta och kolla vad de rekommenderar!

    Jag brukar vara försiktig i början. Sen i bland provar jag 3d utslag och då brukar det bli åka av hehe. Men man kommer bra långt på lagom utslag med. Har du provat att köra några moment med fin Yaken? Vad har du för vikt på din måste jag fråga? Har säker frågat men minnet sviker . Den är så himla tjusig o motorn är helt fantastisk.
    Tack själv..

    Jag har medvetet tagit det ganska lugnt med Yaken den här säsongen, det har mest blivit lite basic manövrar som stall turn, looping, "hemmagjord avalanche" och div rollar. (4-punkt, 8-punkt och snabba)
    14 starter har det blivit sedan maj månad, långt mindre än tänkt.
    Med max flyt kanske det kan bli lite mer fluget i år om det kommer en helg med hyfsat väder framöver men det återstår att se.

    Kom att tänka på att jag inte har testat knivegg av någon anledning, skall ta tag i det nästa säsong. Då hoppas jag även att jag har fått ordning på rökanläggningen (måste tillverka en ny röknippel) för det är kul att flyga med rök! Något 3D-flyg blir det nog aldrig för det är inte min grej, jag skall dock träna lite mer på att spinna med den nästa år för det tror jag att den är bra på. (+ att det ser kul ut, speciellt med rök!)

    Torrvikten är 20,6kg, flygvikten max 2,5kg till om jag tar med mig maximalt med bensin & rökvätska upp.. (Vilket jag i princip aldrig gör)
    Flyg lågt och fort!

    Mvh, Lars Westin

  7. #87

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av taygher Visa inlägg
    Tack själv..

    Jag har medvetet tagit det ganska lugnt med Yaken den här säsongen, det har mest blivit lite basic manövrar som stall turn, looping, "hemmagjord avalanche" och div rollar. (4-punkt, 8-punkt och snabba)
    14 starter har det blivit sedan maj månad, långt mindre än tänkt.
    Med max flyt kanske det kan bli lite mer fluget i år om det kommer en helg med hyfsat väder framöver men det återstår att se.

    Kom att tänka på att jag inte har testat knivegg av någon anledning, skall ta tag i det nästa säsong. Då hoppas jag även att jag har fått ordning på rökanläggningen (måste tillverka en ny röknippel) för det är kul att flyga med rök! Något 3D-flyg blir det nog aldrig för det är inte min grej, jag skall dock träna lite mer på att spinna med den nästa år för det tror jag att den är bra på. (+ att det ser kul ut, speciellt med rök!)

    Torrvikten är 20,6kg, flygvikten max 2,5kg till om jag tar med mig maximalt med bensin & rökvätska upp.. (Vilket jag i princip aldrig gör)
    Låter trevligt . Kan vara ganska roligt att ta en del i taget. Din manskin är för min del och säkert andras med bland det härligaste man kan tänka sig på ett flygmeeting just för att den är stor, snygg och har en underbar motor. Mycket skala över den och det tycker jag i alla fall är bland det häftigaste här i landet.

    Kan vara så. Jag flög lite knivegg med Extran men blev inte mycket.

    Kommer bli snyggt med rök Kanske mera skala flygande med fullskala konstflyg manövrarna?

    Måste vara en gnaksa bra vikt med tanke på stora fina spisen o allt med andra ord är din kärra något specillt. Jag tycker att den är mer än underbar!

    Lycka till med flygandet

  8. #88

    tayghers avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    735
    Jobb
    Säljare, mekanik
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Extra_Mannen Visa inlägg
    Låter trevligt . Kan vara ganska roligt att ta en del i taget. Din manskin är för min del och säkert andras med bland det härligaste man kan tänka sig på ett flygmeeting just för att den är stor, snygg och har en underbar motor. Mycket skala över den och det tycker jag i alla fall är bland det häftigaste här i landet.

    Kan vara så. Jag flög lite knivegg med Extran men blev inte mycket.

    Kommer bli snyggt med rök Kanske mera skala flygande med fullskala konstflyg manövrarna?

    Måste vara en gnaksa bra vikt med tanke på stora fina spisen o allt med andra ord är din kärra något specillt. Jag tycker att den är mer än underbar!

    Lycka till med flygandet
    Tack för de positiva orden, de värmer i höstmörkret skall Du veta!

    Din mycket snygga EF 110" Yak kommer att bli riktigt maffig att skåda när den är klar. Jag tittade länge på den först innan jag insåg att jag var tvungen att kliva upp lite till i size för att få plats med Moki 250:n.
    En stor boxermotor kommer att mullra gött också även om ljudbilden inte blir riktigt som en Moki. Prestandan blir något helt annat däremot så det blir nog inga problems att hänga i proppen om det är det man vill..

    Följer fortsättningen av denna tråd med spänning!
    Flyg lågt och fort!

    Mvh, Lars Westin

  9. #89

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av taygher Visa inlägg
    Tack för de positiva orden, de värmer i höstmörkret skall Du veta!

    Din mycket snygga EF 110" Yak kommer att bli riktigt maffig att skåda när den är klar. Jag tittade länge på den först innan jag insåg att jag var tvungen att kliva upp lite till i size för att få plats med Moki 250:n.
    En stor boxermotor kommer att mullra gött också även om ljudbilden inte blir riktigt som en Moki. Prestandan blir något helt annat däremot så det blir nog inga problems att hänga i proppen om det är det man vill..

    Följer fortsättningen av denna tråd med spänning!


    Kul att du tycker om den! Det glädjer mig! Motorn tar lite platts kan jag tro Ska bli kul med boxer motor! Sägs att de vibrerar mycket minde än en encylindrig motor! Då kan jag leka heli med Yaken


    Trevligt!

  10. #90

    Standard

    Nu har jag justerat lite kullinkar. Ska nu borra upp hålen och gänga upp dem till m3 i alu armarna. På måndag ska jag jaga rätt på gäng tappar och rätt borr.

    Här kommer lite bilder!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	60.jpg 
Visningar:	130 
Storlek:	65,9 KB 
Id:	8574

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	61.jpg 
Visningar:	85 
Storlek:	30,2 KB 
Id:	8575

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	62.jpg 
Visningar:	79 
Storlek:	36,5 KB 
Id:	8576

  11. #91

  12. #92
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Du kan inte låna en riktig kamera ?
    Antar att du fotar med din mobil, med tanke på bildkvalite´n...?
    Gillar din byggtråd som f-n, men bilderna är tyvärr inte i paritet med kvalite´n på kärran....
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  13. #93

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jocke1963 Visa inlägg
    Du kan inte låna en riktig kamera ?
    Antar att du fotar med din mobil, med tanke på bildkvalite´n...?
    Gillar din byggtråd som f-n, men bilderna är tyvärr inte i paritet med kvalite´n på kärran....

    Hej Jocke! Jag har ju inte det tyvärr! Ska se om jag kan låna en bra kamera! Ljuset är dåligt med så blir ingen vidare kvalité. Var nära att få tag på en bra kamera till ett vättigt pris då det är bra att ha. Ångrar mig att jag inte köpte den. Ska se vad jag kan göra i alla fall

  14. #94

    Standard

    Nu har jag borrat och gängat om 2servo armar så m3 skruvar passar. så här ser ena ut. Linkarna ska dock fin justeras.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	65.jpg 
Visningar:	118 
Storlek:	27,5 KB 
Id:	8668

  15. #95

    Standard

    se där! nu kan du fläkta med rodren ordentligt
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  16. #96

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av drhanke Visa inlägg
    se där! nu kan du fläkta med rodren ordentligt
    Man lär inte behöva så stora utslag i början eller vad säger du Henke? Men man måste ju kunna dra på lite

  17. #97

    Standard

    nej 8mm på höjden med 40% expo, 10mm med 45% expo på skeven... har för mig att mina är så...
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  18. #98

  19. #99

    Standard

    I morgon ska det skruvas o donas lite i gen! Lägger även upp lite bilder då! Till helgen blir det ännu mera skruva! Blir även då bilder! Fast ganska många hoppas jag

  20. #100

    Standard

    Nu har jag gängat om servo armen till sidorodret. Har även skruvat dit kulinkarna så snart är det dags att montera vajrarna!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	66.jpg 
Visningar:	110 
Storlek:	54,7 KB 
Id:	8697

Liknande ämnen

  1. Extreme Flight 48" Yak 54 EXP!
    Av Lundmark i forum Elmodeller
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-05-25, 09:16
  2. EXTREME FLIGHT 64'' MXS EXP by Daniel Holman
    Av Rille Stark i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-09-15, 13:04
  3. Extreme Flight MXS hur många Amp på 4 celler
    Av danielwidman79 i forum Elmodeller
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-02, 16:28
  4. Extreme flight extra 125''
    Av anders e i forum Bensinmodeller
    Svar: 53
    Senaste inlägg: 2011-07-28, 14:05
  5. Extreme Flight Yak 54 88''
    Av Anton i forum Byggdagboken
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-06-06, 19:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •