Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Siren

  1. #1

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 583
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard Siren

    Nån som har erfarenhet av Great Planes "Siren"? http://alshobbies.com/shop/lookupstock.php?pc=2592
    Pundet står ju hyfsat lågt just nu...
    Retroholic!

  2. #2

    Reg.datum
    dec 2008
    Inlägg
    18
    Klubb
    Malmö radioflygsällskap

    Standard

    Jeg har ingen erfaring med siren, men jeg har gjort ganske mye research på billige hotlinere. Kom da frem til at siren er et godt alternativ opp til ca 6-700 watt, men at det finnes bedre kjøp i samme prisområde. I forhold til andre billige horlinere har siren mye vinge, ca 2 meter vingespenn, og det er nok den billige hotlineren som fungerer best i termikk.

    Anyway, om man vil ha en billig hotliner, kom jeg frem til at eks. Hawk F5B (229 euro) eller sprinter (149 euro) fra staufenbiel (www.modellhobby.de) er bedre alternativer.

    Jeg endte opp med å ikke kjøpe noen av de nevnte, men har en Surprise 12 på vei hjem fra Østerike... Lytter vel for mye på Peter...

  3. #3
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Jag kan varmt rekommendera Hawk F5B, den blir bara trevligare för varje flygning...

    Jag sneglade lite på Reichards Sprinter innan jag köpte Hawken, det verkar också vara ett fint plan, men jag tycker Hawken är mer prisvärd eftersom den är helglas.

    Dessutom verkar de flesta som flyger Sprintern överens om att silverfärgen gör den hopplöst svår att se under vissa ljusförhållanden, så det brukar bli att klistra på en massa "day-glo" film för att inte tappa bort den...
    /\/\vh // /\/\r J.

Liknande ämnen

  1. Hjälp med motorval till GP Siren
    Av RG i forum Segel och Hang
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-02, 21:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •