Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Bakvänt forum?!

  1. #1

    Standard Bakvänt forum?!

    Fler än jag som stör sig på att forumet här har "vänt" på inläggen? Alltså klickar jag på ett ämne så börjar det med sista inlägget istället för första.... Småstörigt varje gång tycker jag i alla fall...

  2. #2
    webmaster RCFF - Administratör DanneGs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    673
    Jobb
    IT Chef
    Klubb
    Bergs RC

    Standard

    Konstigt du måste kommit åt någon inställning.
    För att ändra det gå till Kontrollpanel -> Inställningar & alternativ -> Redigera alternativ -> Alternativ för ämnesvisning
    Där kan du ställa om di vill visa äldsta eller senaste överst
    /Daniel Gustafsson

    Radio: JR DSX9
    Flyger: Multiplex Acromaster, Sebart Katana(or) Hangar 9 Extra 260 27%
    Heli: E-sky Belt CP
    Bil: Traxxas Slash 4x4
    Båt: Princess med Zenoah 26cc
    01010010010000110100011001000110

  3. #3
    sm3xrqs avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    320
    Jobb
    Problemomdirigerare
    Klubb
    MFK looping

    Standard

    för mej så hoppar browsern automatistk till sista inlägget på sidan. men det stör mej inte så mycket. bara att trycka på home så e man ju på toppen igen.
    Har det motor så går det att få det att flyga
    Frågan är bara hur bra

  4. #4

    Standard

    Aha...Det var bara att ändra där ja! Tack Danne G

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av sm3xrq Visa inlägg
    för mej så hoppar browsern automatistk till sista inlägget på sidan. men det stör mej inte så mycket. bara att trycka på home så e man ju på toppen igen.
    Det ska den göra om du trycker på ämnet i "Topp 5" visningen eller på högra spalten å ämnet. Ska du se från början på varje tråd måste du gå in i forumet å klicka på tråden då kommar du till första inlägget. Det är gjort så för att man skall slippa scrolla ner hela tiden, speciellt om det är en tråd med mycket bilder så kan det ta en stund.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  6. #6

    Standard

    RödeBaronen se bifogad bild på vad som skett. Du kan genom att klicka på den igen återställa sort ordningen! Om du klickar på rubriken "Senaste inlägg" så ändras sorteringsordningen vilket är det troliga att det skett i detta fallet?

    Urban se bilderna för info om hur man kommer vart i inläggen.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	inlagg11.jpg 
Visningar:	319 
Storlek:	60,8 KB 
Id:	7555   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	sortordning.jpg 
Visningar:	325 
Storlek:	65,0 KB 
Id:	7556  
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  7. #7

    Standard

    Om jag är påloggad med användarnamn får jag det färskaste inlägget överst och hamnar dit. Det äldsta, ursprungliga är längst ner på botten.

    Utan påloggning visas den äldsta överst, hamnar dock till den nyaste som ligger längst ner.

    Har ej ändrat ngt (medvetet) utan kör med defaulter. Alltså måste defaultvärden vara olika beroende om man är påloggad eller ej. Fast mig stör det inte. Nämnvärt...

    \esanisk

  8. #8

    Standard

    Det sparas en cookie på datorn med dina inställningar, den läses när du inte är inloggad. När du loggar in så hämtas alla inställningar samt vilka forum du markerat som lästa mm, det skriv nu en ny cookie med de inställningarna du har valt som användare. När du loggar ut så tömms dessa och forumet läser den gammla cookies igen varpå du får andra inställningar.

    Jag gissar att förmodligvis så har du kommit åt sorteringsknappen, men som sagt det är inget att haka upp sig på... Klicka bara på "Senaste Inlägg" så ändras ordningen och spars så tills du ändrar den. Det är lätt att komma åt den, jag gör det själv med jämna mellan rum...

    Sen kan man ju undra varför vi har valt att spara alla inställningar i databasen istället för att använda cookie på datorn och det svaret är enkelt. Många har olika datorer hemma, bärbar och på jobbet mm och för att alltid ha samama inställningar, historiken på lästa inlägg mm så har vi valt att göra så vilket gör att när man loggar in så fortsätter man där man var sist.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Liknande ämnen

  1. Heli forum
    Av JonasVV i forum Helikopter
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-01-16, 22:26
  2. Nytt bra FPV forum
    Av dadde i forum FPV Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-02, 10:31
  3. Konkurentens forum
    Av LAB i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-05, 23:29
  4. Ny forum tråd?
    Av tonic i forum Allmänt och Tips
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 20:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •