Reklam

Resultat 1 till 10 av 10

mne: Vad ska man kpa fr FPV utrustning? (nybrjare)

Standard Vad ska man kpa fr FPV utrustning? (nybrjare)

Tycker att FPV r vldigt fascinerande och funderar p att skaffa FPV utrustning nr jag fr sparat ihop ngra pengar till det...
    Skulle bli vldigt glad om ni ville ge ngra frslag p vilka grejor jag ska kpa, grna med lnkar, s ja vet vart jag kan kpa prylarna.
    Sndare och laddare har jag, men vill nd grna ha frslag p sndare eftersom jag planerar att kpa en lite mer avancerat sndare n min DX6i.
    Ungefr hur mnga tusen ska man lgga ut fr en bra basicutrustning inkl. flygplan och all teknik? Tack p frhand.

Standard

Hejsan!
    jag rekomenderar daddes utmrkta guide

http://www.rcexplorer.se/page14/FPV/FPV.html

d6i duger utmrkt men tnk p att du mste flyga med 1.3ghz videolnk d s att du inte fr strningar.
    det finns bra sna system p NGhobbies.com,Rangevideo.com och electronicaRC.com

mvh
    Bjrn

Standard

Samma system finns mycket billigare p www.inesun.com och www.agepoch.com.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlgg
    Samma system finns mycket billigare p www.inesun.com och www.agepoch.com.

Jag hittade den hr p ineSun, men dom verkar inte ha ngot som snder lngre n 30m. Just denna har uteffekt p 50 eller 200mW, dom kunde inte riktigt svara p det...

Standard

min RX videomottagare r likadan som den hr: http://www.inesun.com/show-4334,SONGRI-12-100MW.html
    fast min r kpt p en nghobbies, den funkar mycket bra!
    100mw videoTX sndaren ser dock mycket strre ut n min 400mw frn nghobbies..

knns som det r vanligt att just video Tx r strre n ndvndigt nr man kper ifrn vervaknings butiker, men det beror nog p att dom behver lite mer kylning n vad man behver om man har den i luftfldet p ett plan, men det gr skert att fixa om man r lite hndig.

hr r en till butik med samma:
    http://www.securitycamera2000.com/pr...ra-100mW.html#

Standard

Tackar fr svaren!

Standard

Citat Ursprungligen postat av Lenny Visa inlgg
    Jag hittade den hr p ineSun, men dom verkar inte ha ngot som snder lngre n 30m. Just denna har uteffekt p 50 eller 200mW, dom kunde inte riktigt svara p det...
    Om du tittar lite i min Ugglan UAV-trd s ser du bla tv filmer. I frsta filmen flyger jag ca 1,4km med en 1.3GHz 800mW Vtx frn inesun. I den sista filmen flyger jag lite drygt 1.4km med 2.4GHz 1000mW VTx frn agepoch. Ngra 30m r det inte riktigt tal om.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlgg
    Om du tittar lite i min Ugglan UAV-trd s ser du bla tv filmer. I frsta filmen flyger jag ca 1,4km med en 1.3GHz 800mW Vtx frn inesun. I den sista filmen flyger jag lite drygt 1.4km med 2.4GHz 1000mW VTx frn agepoch. Ngra 30m r det inte riktigt tal om.
    Har du lnk till den p 1,3ghz? Det finns ngra alternativ. Vilka goggles kr du och var fr jag tag p sna s billigt det gr?

Standard

Tnk bara p att 1.3GHz inte lirar s bra med GPS om du har tnkt att ha det sedan?

http://www.inesun.com/show-1946,ESPT800mw.html

Jag anvnder inte goggles.

Standard

Det fick bli lite prylar frn ElectronicaRC istllet. Knns enklare att kpa inom EU, d slipper man i alla fall de kryptiska avgifterna frn Posten (jag menar inte momsen utan "Postens avgifter").

n s lnge har jag plockat p mig fljande:
    - Multiplex EasyStar (#214192)
    - Multiplex EasyGlider Pro vingar (#224159)
    - Hitec HS55
    - FMA Co-Pilot CPD4
    - Electronica RC 1,3 gHz Video TX/RX
    - Electronica RC kamera MSH-36 (KX-191)
    - Electronica RC Battery LiPo monitor
    - Electronica RC mikrofon Airwave

Vet nnu inte riktigt om jag ska kra goggles eller ngon form av skrm. Pris p typ $300 knns mycket fr goggles utan att ens ha tittat i ngra, men det kanske r det bsta nd. P sikt blir det ven en OSD, frmodligen EagleTree Pro.

Nr allt har landat hemma s blir det att starta en ny trd i Byggdagboken.

Liknande mnen

1. Vad fr utrustning till en Octocopter?
    Av Kenneth E i forum Octo
    Svar: 127
    Senaste inlgg: 2015-12-12, 19:22
  2. Fpv utrustning
    Av Timtimtim i forum FPV Allmnt
    Svar: 11
    Senaste inlgg: 2012-04-26, 20:01
  3. Kpa fpv-utrustning hjlp och tips nskas
    Av lixxer i forum FPV Allmnt
    Svar: 4
    Senaste inlgg: 2011-11-10, 23:31
  4. Test av FPV utrustning