Reklam

 
Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Kyosho 1:8 elkonv test körning

  1. #1

    Standard Kyosho 1:8 elkonv test körning

    Vart en liten testkörning av besten, dock verkar det som att vi behöver labba lite med utväxlingen på dreven samt skaffa en bättre diff bak då denna efter 10min körning låter som en stenkross...

    Senast redigerat av DrHanke den 2010-11-20 klockan 09:41.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  2. #2
    webmaster RCFF - Administratör DanneGs avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    673
    Jobb
    IT Chef
    Klubb
    Bergs RC

    Standard

    totalt vansinnig
    /Daniel Gustafsson

    Radio: JR DSX9
    Flyger: Multiplex Acromaster, Sebart Katana(or) Hangar 9 Extra 260 27%
    Heli: E-sky Belt CP
    Bil: Traxxas Slash 4x4
    Båt: Princess med Zenoah 26cc
    01010010010000110100011001000110

  3. #3
    wesses avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    5 880
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    nu tycker jag ni gått över gränsen inte får man sätta in hur stor motor som helst eller?? verkar ju totalt livsfarligt

    kramisar till alla som behöver det..yehhh

    Get high with hovering
    not drugs

  4. #4
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    2 724
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DanneG Visa inlägg
    totalt vansinnig
    Tycker det verkar vansinnigt kul...!
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  5. #5

    Standard

    Diffen är nedmonterad å ska få 500 olja istället för 350 så får vi se om den "greppar" lite bättre. Fartskillnad mot metanolen är inte väsentlig men vridet å startaxet.

    Men visst i med ackarna å iväg, så j"!"##"vla skönt att slippa kladdet
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  6. #6
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    1 252
    Jobb
    Koenigsegg
    Klubb
    mfk pegasus

    Standard

    vad är det för saker ni har satt i den då??
    å var är de köpta ifrån?
    glöm inte bilder och filmer

    MVH
    Daniel L

  7. #7
    Benpas avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    101
    Jobb
    IT Pröffs, Snilleblixten spekulerar
    Klubb
    Anrås flygfält, Tanumshede/Grebbestad.

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av drhanke Visa inlägg
    Diffen är nedmonterad å ska få 500 olja istället för 350 så får vi se om den "greppar" lite bättre. Fartskillnad mot metanolen är inte väsentlig men vridet å startaxet.

    Men visst i med ackarna å iväg, så j"!"##"vla skönt att slippa kladdet
    Äsch! länge leve metanoldoften!
    Du skall ju hälla metanolen i tanken, inte på dig själv, så skall du se att det slutar kladda så mycket

    Sedan är jag lite fundersam över ditt val av siliconolja.
    350 och 500 använder man ju mest i dämparna, blir inte det lite tunt till diffarna?
    Jag använder 1000 fram, 7000 i mitten och 3000 bak på min Kyosho buggy.
    Skall ju helst vara lite segt och gött där inne.

    Men eftersom du kör elmotor så kanske man får använda tunnare, jag har ingen aning om det, men det är ju som vanligt, man får helt enkelt testa sig fram till den mest optimala lösningen.

    Mittdiffens olja skall jag byta till 5000 strax så blir det nog perfekt.

    Men en sak är säker, det verkar vara en rapp liten rackare du fått fram där.
    // Benny Pålsson
    min youtube kanal: www.youtube.com/mrbenpa

    /Multiplex Funjet Ultra/Cularis/Blizzard/Funcub/ Flygande Vingar/ Futaba 7c FASST/ Frsky Taranis Plus SE/RacerrrDrönare blabla.......

  8. #8

    Standard

    hmm benpa är nog jag som blandat ihop nuffrorna... det ska vara segt iaf
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  9. #9
    Benpas avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    101
    Jobb
    IT Pröffs, Snilleblixten spekulerar
    Klubb
    Anrås flygfält, Tanumshede/Grebbestad.

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av drhanke Visa inlägg
    hmm benpa är nog jag som blandat ihop nuffrorna... det ska vara segt iaf
    Hehe ok, jag plockade isär mina diffar helt när jag köpte bilen "den har gått i SM" och såg att de har andra trix för sig, någon form av fett har de där i stället för olja, och ganska lite också, Jag känner en stark dragande kraft inombords som säger att jag måste utforska detta mer .
    Skall bli kul att följa detta konverteringsbygge, hoppas du släpper fler filmer när bilen är klar.
    // Benny Pålsson
    min youtube kanal: www.youtube.com/mrbenpa

    /Multiplex Funjet Ultra/Cularis/Blizzard/Funcub/ Flygande Vingar/ Futaba 7c FASST/ Frsky Taranis Plus SE/RacerrrDrönare blabla.......

  10. #10

    Standard

    Danile L, det är Novaks färdiga kit för Kyosho. Vart enklast så då alla saker man behöver ingår, köpt på ÖMH.

    Benpa, i våra FG så kör vi med vanligt fett för drev till båtar, det är lagom segt och blir lagom varmt efter lite körning men ändå så lite flytande att det inte rinner ur. Kanske prova lite av den medicinen i vårt projekt...?
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  11. #11

    Standard

    Haha cool liten sak det där. Bara Beep Beep som saknades.
    /Matte
    Kom ihåg att gravitationen inte bara är ett bra tips: det är en lag. Det är alltså inget man kan ignorera..

  12. #12

    Standard

    Se till att schimsa diffen bak lagom så går den ej sönder. Mellan krondrev o pinion ska det vara ett litet glapp så det inte går tungt men ej så stort att det börjar äta drev. Lägg även en lite fett mellan växelhus o chassie så det ej letar sig in damm där. Angående olja eller fett så så är fettet tunnare än oljor. 777 fungerar bra med 7-7-3, 5-5-2 5-7-1 10-10-5 beroende på underlag o hur du vill att den ska uppföra sig. Med en vridstark elsetup så skulle jag gå upp i olja runtom, då diffar den inte hur lika lätt i svängar o vid gaspådrag. Skulle också dreva upp den lite då den verkar ha bra ork men inte överväldigande toppfart.

  13. #13
    #11s avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    8
    Jobb
    Jobbar med Saab 340 & Saab 2000

    Standard

    This is the way to go
    Har gjort samma sak med prylar från Hobby City, ska se om jag kan hitta data på vad som stoppades i. Kan nämna att den går utav H-vete och jag är nästan rädd när strömmen kopplas på. Accen är lipo (4S 3500) och motorn har ett kw på 4000.

    Slipper kladdet, mer användbar effekt och den är tyst vilket öppnar upp för körning på ställen som hade varit otänkbart med en metanolare.

    OBS. har inte behövt modda "sönder" något utan allt går att återställa.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	BarnStormer 005.jpg 
Visningar:	177 
Storlek:	56,9 KB 
Id:	8399   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	BarnStormer 001.jpg 
Visningar:	178 
Storlek:	66,5 KB 
Id:	8400  
    Senast redigerat av #11 den 2009-10-09 klockan 20:26.
    THE ONE AND ONLY

  14. #14

    Standard

    =D
    Det kan ALDRIG bli för mycket el-motor!
    Vad vore världen utan el-konverteringa. Jag gillar i alla fall detta tok-skarpt.

    Ös på ba!
    Ös på ba!

  15. #15

    Standard

    #11 hc kitet är klart intressant, det har tyvärr en tendens att alltid vara slut på hc därav vart det ett Novak, dock är deras nya hardcase ackar klart intressanta

    Kollar också om inte hyperion eller scorpion ska ge sig in på tyngre kit, de har ju för 1/10 så hoppas på 1/8 snart...
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Liknande ämnen

  1. Revo körning
    Av DanneG i forum Bilar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-08-15, 04:25
  2. Kort film om ingenting (körning Moki)
    Av Kenny i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-11-12, 14:41
  3. Test körning av RCGF 32cc bensin moror
    Av chrille g i forum Bensinmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-06-08, 20:57
  4. H9 1/4 Cub test.
    Av Harry S i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2010-10-17, 17:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •