/Daniel Gustafsson
Radio: JR DSX9
Flyger: Multiplex Acromaster, Sebart Katana(or) Hangar 9 Extra 260 27%
Heli: E-sky Belt CP
Bil: Traxxas Revo
Båt: Princess med Zenoah 26cc
Vädret hemma: vader.svenstavik.nu
01010010010000110100011001000110
Jag förstod att det skulle komma.
What about F18, F16, F15, Jas, Viggen, Mig 29, F4, Rafale, Mirage, Mig15, Vantar12, Merlin55, And on and on and on. Spitfire och Mustalainen. Once you go black you never go back. Glimten i ögat.![]()
Senast redigerat av Baua den 2009-12-03 klockan 21:56.
Anledningen till att de flässta militära flygplan är grå är "NATO standard" oavsett om man är med i nato eller inte så har nato stort inflytande, t.ex. sverige är inte med i nato men SAAB vill kunna sälja gripen till alla länder balnd annat dom i nato. vilket gör då att kärrorna blir nato anpassade redan från byggbordet.
Dessutom sker de flässta luftstrider idag beond vissual range vilket gör att skulle kärrorna vara rosa spelar ingen större roll för dom syns ändå inte med ögat.
Sen blir av någon lustig anleding flygplan ofta sotiga eller smutsiga av olja, damm å en hel massa mer. Å den smutsen blir ofta......... grått! så ett grått flygplan ser alltså renare ut
Och en sissta sak. Flygplan står ofta uppställda på betongplattor och dom är.... gråa! Samma färg till hela flygplanet är även billigare, å vem vill inte spra pengar?
Problemet är inte att svart inte syns utan att du tappar allt vad referenser heter = de blir svårare att se hur planet ligger och vart det är påväg.
Funkar bra i sol men när det blir mulet kommer du få svårt.
//Kristoffer gustafsson
Flygplan:Rock'n roll, Yak-54, Gemini, Condor magic,
Helikopter: T-rex 600 Nitro PRO,
Bil: Xray T3 '12
Båt: Micro Iceberg
Sändare: Futaba 10C, Spektrum DX 3R Pro
modellhobby.com racing team driver
Jag ser fram emot premiären.
En som sysslar med allt, skytte, båt, flyg, bil, elektronik och massa annat.
hej
har du hunnit prova?
Tycker det ser ut som en skalamodell av Standard Cirrus
http://img691.imageshack.us/i/realcirrus2.jpg/
De har en karakteristisk stabbe med pilform.
I så fall har du något att leva upp till, Cirrusväder var ett begrepp inom segelflyget för 20 år sedan, gnetväder som gynnade dessa kärror som var fina i svag termik.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)
Bokmärken