Idag har jag gjort något intressant (tycker jag)
Har kört in 4 st RCV 91 CD och om någon hade sett mig så hade de fått se en stå där med hakan i backen.
45 min på varje motor och jag har aldrig varit med om något mera okritiskt o lättinställt nån gång vad jag kan minnas.
Bränsleförbrukningen är sådär på känn betydligt lägre än på motsvarande normala fyrtaktare..
Den där 400 cc tanken räckte MYCKET länge..
Ivve sa att den inte bryr sig om slanglängd så jag testade..
Hade kanske 80 cm slang o flyttade runt tanken ,den bara tuffade på.
Guru Ivve o jag köpte hem 8 st sådana efter att Ivve hade kört sina 58r av samma tillverkare som sitter i en B17..
O de går fantastiskt fint..
Träflisexperten o jag har ett litet gemensamt projekt (Gurun bygger o jag hejar på!) o sen har han ett eget som dessa mått o effektmässigt sitter som gjutna i..
Jag hade faktiskt inga högre förväntningar efter det man har läst på forum men det kom på skam..
Inget mekaniskt skrammel,de kan tuffa på en hejdlöst låg tomgång i flera minuter o svarar tveklöst på gaspådrag när man tror att de ska bluddra till o dö..
Ljudnivån var riktigt trevligt,har tidigare hört en RCV 120 SP och den lät som en stenkross som är i färd med o skära ihop,dessa fanns det inte en tillstymmelse till mekaniskt oljud i..
Är nyfiken på om någon annan på detta eminenta forum har några erfarenheter o delge?