Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Thunder Ac6?

  1. #1

    Standard Thunder Ac6?

    Hej jag undrar om en Thunder AC6 är en bra laddare om man utövar all typ av rc hobby? Allt från stora eldrivna bilar som behöver stora ack och de allra minsta acken till depron flyg! Går det på något sätt att ladda flera batterier på en gång? Ni behöver inte säja hur nu bara om det går eller inte.
    Här är statsen:
    DUAL POWER BALANCE CHARGER/DISCHARGER LILON/LIPO/LIFE 1-6 CELLS NICD/NIMH 1-15 CELLS CHARGE RATE: 0.1-5A DISGHARGE RATE: 0.1-1A TEMP SENSOR USB 240V & 12V
    Är 890 kr ett bra pris?
    MVH// IPJT

  2. #2

    Standard

    Har en Thunder AC6 själv, den har hittills fungerat bra.
    Jag tror dock inte att du kan ladda flera saker samtidigt.

    Min kostade 1079kr-rabatt (kommer dock inte ihåg hur mycket) för ca 3 månader sen. Så 890kr är nog ett ganska bra pris för att vara Sverige.

  3. #3

    Standard

    Tjenare har nu köpt laddaren och har lite frågor... Hoppas någon kan hjälpa mig.
    Den har ju 5 typer av program när man laddar lipo...: Lipo charge, Lipo balance, Lipo fast charge, Lipo storage, Lipo discharge.
    1. Måste man ha balanserings sladden i när man kör Lipo charge eller rräcker det med den sladden som är kopplad till plus och minuspolen på laddaren?
    2. Vad innebär läget Lipo balance?
    3. Vad innebär läget Lipo fast charge? Trodde att den laddade med högre A men det ställer man ju ändå in på Lipo charge...
    4. När använder man Lipo storage?
    5. När vill man använda Lipo Discharge?
    6. Jag kan ju ställa in hur många A jag vill ladda accet med. Om jag tex har ett 2 cells 850 mah acc. Så ställer jag ju in på 7,4 volt och hur många A? Kan jag köra på mer A än vad batteriet är för att det ska gå snabbare? Isådana fall hur mkt?
    7. När jag laddar kan jag ju se på hur många V accet har. Är det så att varje cell ska ha 4,2 volt när de är färdiga? Altså ska det stå 8,4V på skärmen när accet är färdigt?
    8. När man laddar kan man se charged cappacity. Vad är det?
    9. Är det några inställningar som man borde börja med att göra?
    10. Jag är helt nybörjare så tillägg gärna ngt om ni ser att jag saknar ngt.
    Svara gärna på frågorna nummererade. Tack på förhand! // Ian

Liknande ämnen

  1. Thunder Tiger F-75s
    Av Emil i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-06-06, 20:59
  2. Thunder Tiger F54S problem!
    Av ewalds i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-08-26, 07:44
  3. thunder tiger lazy p51
    Av elcamel i forum Metanolmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 13:34
  4. Thunder Tiger MiniTitan, bra?
    Av Olof i forum Helikopter
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-06-17, 16:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •