Ja ni kära vänner! Jag har nu läst på denna sida under ett tag, men aldrig skrivit något vettigt. Så nu är det väl dags att få till några rader! (förmodligen helt fel forum del)..
Så här började det!

Jag gjorde misstaget att följa med min kära Mattias hem till Bokis en kväll i somras! Där fanns de flesta flygplan ett öga kan skåda, och en härlig stämning iform av trollkarlar och doktorer! Efter detta besök har mitt liv inte riktigt varit detsamma, det var liksom en upplevelse! Började såklart fundera på detta med modellflyg.

Det är väl bara att slå slag i sak och köpte sig ett plan! Satt ut en köpes annons och fick tag på en Kyosho Majestic med en saito 56:a i. Denna skickades från GBG hem till mig i knivsta! Funderade först vad tusan jag ska ha denna grej till, men som sagt det verkar ju kul detta med flygmaskiner. Har prov flygit Mattias Calmato en sväng innan jag köpte min Majestic.

Nu har kärran stått i min lilla bod i ca 3 veckor med ett jäkla bus väder med både regn och rusk, även en del blåst har det vart också! Men idag Lördag så skulle skiten upp!! Tog med stackars Mattias som var sjuk ut till RFK Fyris fält vid Linnes Hammarby.

Jag är ingen erfaren flygare, så jag började att taxa banan 2ggr. Sen så ledsnade jag och drog upp den Det var med skräck blandad förtjusning jag flög, benen skakade som asplöv! Trots allt så gick det bra efter lite intrimmning av roder mm. Fick ett litet motorbort fall på första flygrepan, men den gick rätt fint att glidflyga med! Modellen är fortfarande hel och ligger i min bil för nya uppdrag imorgon!

Film kommer!