Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Erfarenheter av CMP Katana 50

  1. #1

    Standard Erfarenheter av CMP Katana 50

    Jag har satt samman en ARF från CMP. Det är en Katana, den verkar ha vettiga propotioner och priset var rätt (900:-). Till den har jag skaffat en 900-kronors Rossi 45:a med minipipa (eller dyl.). Är det rätt


    En liten bild.
    Modellen har fått fem 60-kronors servon från Aircpro i sig. Hoppas det funkar vettigt. Jag har nog en acc liggande som kan fungera i denna modell.

    Om någon har en likadan och känner till hur den flyger vore jag tacksam för synpunkter och råd. Vet någon något om Rossi-motorer här på forumet?

    Flyger 0.46-modeller
    Speed Air & Yak54
    och snart Katana 50

  2. #2

    Standard

    Ja, jag verkar vara ensam om att ha denna modell här på forumet (tack aircpro-Håkan för att du delade med dig av dina erfarenheter i mailet). Jag är klar för provflygning nu. Ska bara kolla alla skruvar m.m. så de inte vibrerade loss när jag startade den nya motorn.

    DEN NYA MOTORN
    Det är en Rossi 45:a och den ska vara på 2,2 brutala hästkrafter enligt bruxen. Jag har aldrig haft en Rossi förut så förväntningarna var höga inför in/provkörningen...
    Jag fyllde på bränsle och chockade motorn, van från andra inkörningar vet jag att det kan vara lite trixigt innan den man får igång motorn. Men, jag provade utan starter och döm om min förvåning - motorn startade med en gång, första försöket. Den gick lite snålt så jag skruvade ut nålen och lät den fyrtackta en bra stund så den blev varm. Sedan testade jag, lite försiktigt med att skuva in nålen så motorn gick rent och, jag säger bara WOW VILKET DRAG!!! Detta är den bästa 45-46 motor jag haft.
    Det ser/hör jag redan.

    Jag återkommer snart med mina egna erfarenheter av hur maskinen flyger å far, men jag har hört att den ska vara bra.

    Hadetgott
    Jerry

  3. #3
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    den där får du aldrig opp i luften med så billiga servon först när servona kostar runt 1000 riksdaler så kan det funka..

    en rossi oj oj det låter rosslande måste jag få säga....

    erfarenheter har jag massor men inte om just denna kärra mina erfarenheter ligger mest i mjuka saker

    lycka till på jungfruturen

    Get high with hovering
    not drugs

  4. #4

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av wesse Visa inlägg
    den där får du aldrig opp i luften med så billiga servon först när servona kostar runt 1000 riksdaler så kan det funka..

    en rossi oj oj det låter rosslande måste jag få säga....

    erfarenheter har jag massor men inte om just denna kärra mina erfarenheter ligger mest i mjuka saker

    lycka till på jungfruturen
    Tackar för lyckoönskningen mr.W

    Tänkte inte på detme servo......servona kostar ju hela 60:- styck på aircpro och verkar funka, får se hur det blir i luften. Såg lite tyngre servon hos en hobbyhandlare de vägde 125g styck. Fyra sådana och jag kan använda modellen som bojsten till segelbåten.

    Det där med erfarenhet diskuterade vi ju på fältet idag. Hur va de me X:en Ibland räcker det med bara vishet Åja trodde nog oxå att Rossi rossla med ja hade fel

    Kram på dig wesseponken

Liknande ämnen

  1. 6kw 28% Krill Katana
    Av Joacim i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-18, 21:11
  2. Above All Katana
    Av Jocke H i forum Elmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-15, 15:29
  3. Erfarenheter Dl50, erfarenheter peakmodels
    Av Magoozi i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-08-25, 16:47
  4. CMP KATANA 140...
    Av swe34 i forum Metanolmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-25, 14:21
  5. kmp katana 50?
    Av Richar3D i forum Metanolmodeller
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-06-22, 20:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •