Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Futaba micro 2.4 ghz störning?

  1. #1

    Standard Futaba micro 2.4 ghz störning?

    Hej. Har en futaba 7c till ett flertal flygande modeller...bla en model har futabas 2.4 ghz micro mottagare. Mitt problem är att mottagaren både stänger av sig dvs den gröna o röda lampan slocknar helt och den röda blinkar lite som den vill. Detta händer när jag har ca 30-60% gaspådrag, dock inte alltid. Aldrig nått krångel på fullgas eller ingen throttel, då fungerar allt fint. I alla mina andra modeller (som i och för sig har futabas 7 kanal mottagare) fungerar radion mycket bra.
    Kan nämnas att batterierna är i god kondision och att jag provat med olika batterier. Följande setup har planet:
    futaba micromottagare 2.4ghz, hobbykings 20 ampere fartregulage, 11.1 v desire power batteri, micro servo.

    vad kan vara fel? Kan tänka mig att fartregulaget som var av billigaste sorten kan vara boven. mycket tacksam för svar! /Georg Hansson

  2. #2

    Standard

    Tror att det kan ha med spänningen att göra till mottagaren. Skulle vara intressant att se om du kan mäta den vid olika gas pådrag. Om den varierar då.
    /Matte
    Kom ihåg att gravitationen inte bara är ett bra tips: det är en lag. Det är alltså inget man kan ignorera..

  3. #3

    Standard

    hej igen.. efter spänningsprovning under drift med motorn körd utan propeller så visade det sig att när störningen inträffar så inträffar även ett spänningsfall
    till mottagaren som sjunker till som ca 3.7 volt. normalt så fick mottagaren en konstant spänning på 5 volt, så med andra ord kan jag slänga det fartregulaget, eller?

Liknande ämnen

  1. Störning
    Av lekman i forum Elmodeller
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-06-06, 15:51
  2. Futaba FASST störning någon?
    Av danielwidman79 i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-11-15, 19:15
  3. Störning
    Av a8med i forum Elmodeller
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-04-22, 10:01
  4. STÖRNING VID 6 VOLT
    Av swe34 i forum Elektronik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-25, 17:34
  5. Risk för störning
    Av mulder i forum Allmänt och Tips
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 22:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •